Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پارلمان لبنان اظهارات وزیر امور خارجه این کشور در مورد «امام موسی صدر» در نشست اقتصادی بیروت را تمجید و ستایش قرار داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « naharnet»، رئیس پارلمان لبنان در پایان نشست اقتصادی بیروت گفت که انتظار دارد فرآیند تشکیل دولت در لبنان چرخش ثمربخشی داشته باشد.

«نبیه بری » درباره فرآیند تشکیل دولت جدید در این کشور به «الجمهوریه»گفت :« من شنیده ام که پس از برگزاری این نشست همه چیز در جهات مثبت پیش خواهد رفت و ما امیدواریم که این اتفاق به زودی رخ بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

رئیس پارلمان لبنان همچنین اظهارات «جبران باسیل» ،وزیر امور خارجه لبنان در مورد «امام موسی صدر» ،موسس «جنبش امل» و ناپدید شدن او در سال 1978 میلادی در لیبی را مورد تمجید و ستایش قرار داد.

این در حالی است که تعدادی از هواداران جنبش امل پیش از آغاز نشست اقتصادی بیروت ،پرچم لیبی را در مرکز بین‌المللی نمایشگاه های بیروت به نشانه اعتراض به نامعلوم ماندن سرنوشت امام موسی صدر به پایین کشیدند.

لیبی به دلیل عدم همکاری با دولت لبنان در کشف سرنوشت امام موسی صدر که در زمان  حکومت «معمر القذافی»دیکتاتور سابق لیبی در این کشور ناپدید شده بود به نشست اقتصادی بیروت دعوت نشد.

باسیل در اجلاس اقتصادی بیروت از رهبران لیبی خواست تا هر چه در توان دارند و همه وظایف خود را برای مشخص شدن سرنوشت امام موسی صدر انجام دهند.

وزیر امور خارجه لبنان خاطرنشان کرد که امام موسی صدر نه فقط رهبر شیعیان مسلمان بلکه بهترین الگوی همزیستی مسالمت آمیز بوده است.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان انقلاب اسلامی حضرت زهرا س آسیب های اجتماعی استان بوشهر سفر رئیس جمهور به گلستان شورای عالی انقلاب فرهنگی اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان نشست اقتصادی بیروت لبنان امام موسی صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۹۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپانیا: نگران گسترش جنگ غزه به لبنان هستیم

وزیر خارجه اسپانیا روز دوشنبه گفت که با توجه به خطر گسترش عملیات زمینی رژیم صهیونیستی به شهر رفح، خواستار برقراری آتش‌بس دائمی در نوار غزه هستند.

به گزارش مشرق، «خوزه مانوئل آلبارس بوئنو» وزیر خارجه اسپانیا امروز (دوشنبه) بر لزوم برقراری آتش‌بس دائمی در نوار غزه و توقف حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه شد.

آلبارس در گفتگو با خبرنگاران پیش از ورود به جلسه وزرای خارجه اتحادیه اروپا گفت: «ما خواستار آتش بس دائمی [در نوار غزه] با توجه به خطر گسترش عملیات نظامی اسرائیل به شهر رفح هستیم».

به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، وی در این‌باره توضیح داد: «ما خواستار آن هستیم که تمام گذرگاه‌های زمینی یک‌بار برای همیشه جهت کمک رسانی به غیرنظامیان در نوار غزه باز شود».

رئیس دستگاه دیپلماسی اسپانیا ضمن تاکید بر لزوم اجرای راهکار دو دولتی، اظهار داشت: «اگر ما خواهان راه حل سیاسی برای وضعیت خاورمیانه هستیم، به رسمیت شناختن کشور فلسطین کاملا ضروری است».

طبق این گزارش، آلبارس ادامه داد: «راهکار دو دولتی به معنای نهایی کردن صلح و غیرقابل بازگشت بودن [جنگ] و اجتناب از ادامه چرخه خشونت است».

به نوشته الجزیره، وی درباره تبادل آتش بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله نیز افزود: «احتمال گسترش درگیری به لبنان ما را نگران می‌کند زیرا ابعاد آن (جنگ) تغییر خواهد کرد و لبنان کشوری شکننده و پرتنش است».

پیش از این نیز «حجه لحبیب» وزیر خارجه بلژیک نیز گفته بود که درخواست آتش‌بس، آزادی گروگان‌ها و ارسال کمک به غزه، در حالی که کشتار مردم غزه ادامه دارد کافی نیست.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • توافقات نشست مشورتی رهبران الجزایر، تونس و لیبی
  • مکرون: فرانسه خواستار استقرار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه است
  • اسپانیا: نگران گسترش جنگ غزه به لبنان هستیم
  • پشت پرده بحران اقتصادی ونزوئلا / تاراج منابع نفتی توسط مدیران حکومتی
  • رئیسی عازم پاکستان و سریلانکا شد/ رئیس جمهور: ایران مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با کشورهای همسایه است
  • اخبار سفر رئیس‌جمهور به پاکستان / رئیسی: ایران مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با کشورهای همسایه است
  • رئیس جمهور پیش از عزیمت به پاکستان و سریلانکا: ایران مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با کشورهای همسایه است
  • ایران مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با کشورهای همسایه است
  • پشت پرده بحران اقتصادی ونزوئلا