Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مرتضی آبدار روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار داشت: هرچند میراث فرهنگی استان دبیری رویداد تبریز 2018 را بر عهده داشت، اما دبیر اجرایی این رویداد بزرگ شهرداری تبریز بود و علاوه بر این 2 مجموعه، تعداد 23 دستگاه اجرایی دیگر نیز برنامه های مختلف و گوناگونی را برای ستاد استانی و ملی ارایه کرده بودند، که هر کدام باید گزارش های عملکرد خود را به پیشگاه مردم آذربایجان ارایه نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، مجموع طرح های نهایی مصوب شده در ستاد ملی و استانی تبریز 2018 را 140 طرح اعلام و اضافه کرد: برای این تعداد طرح که بخش های مختلبف عمرانی، زیرساختی و جاری رویداد تبریز 2018 را شامل می شد، 150 میلیارد تومان از سوی ستاد ملی مصوب شد که با هزاران مشکل و رایزنی های متعدد و مذاکرات طولانی تنها موفق به تامین اعتبار 50 میلیارد تومان از این مبلغ شدیم.
آبدار ادامه داد: تاکنون نیز از مبلغ تامین اعتبار شده فوق ، حدود 50 درصد که مبلغی معادل 25 میلیارد تومان را شامل می شود، جذب شده است و بر اساس تصمیم ستاد مرکزی تبریز 2018 که به امضای معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نایب رییس مجلس شورای اسلامی و استانداری آذربایجان شرقی رسیده است، به دستگاه های متولی پرداخت خواهد شد.
به گفته وی، اعتبار تخصیصی برای رویداد تبریز 2018 در اختیار تعداد 10 نفر از نمایندگان آذربایجان شرقی قراز گرفته است تا به تدریج به برنامه های این رویداد بین المللی اختصاص یابد.
آبدار افزود: علاوه بر اعتبار فوق، مبلغی معادل 18 میلیارد تومان نیز به عنوان هزینه های جاری تعلق گرفته است که این اعتبار نیز برای دستگاه های مختلفی که برای تبریز 2018 برنامه داشته اند از جمله ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و چند دستگاه دیگر پرداخت شده است.
وی، اعتبار درخواستی آذربایجان شرقی از ستاد مرکزی تبریز 2018 را 765 میلیارد تومان در قالب 669 میلیارد تومان تملک دارایی و 96 میلارد تومان جاری اعلام کرد و گفت: متاسفانه این مبلغ با مخالفت هایی منجر به 150 میلیارد تومان شد.
آبدار با اشاره به اینکه در ستاد استانی تبریز 2018 چهار کمیته برای پیگیری و اجرای برنامه های مصوب پیش بینی شده بود، این کمیته ها را شامل توسعه شهری، اجتماعی - امنیتی، امور بین الملل و سرمایه گذاری و آموزش بیان کرد که به گفته وی باید مسئولان هر یک از آنها در جمع اصحاب رسانه حاضر شده و پاسخگوی پرسش های آنها و عملکرد خود باشند.
وی، حذب اعتبار از مرکز برای برنامه های فرهنگی و گردشگری در استان ها را کاری سخت و مشقت بار عنوان و اضافه کرد: هرچند آنچه که آذربایجان شرقی برای تبریز 2018 در نظر گرفته بود و آنرا به تهران منعکس کرد در نهایت با کاهش شدیدی مواجه شد، اما این مبلغ نیز با تلاش های شبانه روزی استاندار وقت و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی تامین شد.
آبدار، رویداد تبریز 2018 را آغازی برای تحول اساسی در حوزه گردشگری آذربایجان شرقی و منطقه شمال غرب کشور ارزیابی کرد و با بیان یانکه انتقادات نسبت به برنامه های این رویداد باید منصفانه باشد، یادآور شد: اینکه این رویداد بزرگ باعث مطالبه گری در میان مسئولان و مردم استان شده است، دستاوردی بزرگ به شمار می رود.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی و تبریز با رویداد تبریز 2018 روی ویترین گردشگری کشور رفت، اظهار داشت: این در حالی است که آذربایجان شرقی جزو استان های کمتر شناخته شده در حوزه گردشگری است و باید پذیرفت که برای جبران عقب ماندگی ها راه زیادی در پیش داریم.
دبیر ستاد استانی تبریز 208 ، عملکرد کمیته روابط بین الملل و اطلاع رسانی این ستاد را مورد انتقاد قرار داد و با بیان اینکه مسئولیت این کمیته بر عهده شهرداری تبریز بود، ادامه داد: این کمیته می توانست عملکردی بهتر داشته باشد.
آبدار از خبرنگاران و رسانه های گروهی درخواست کرد تا با مطالبه گری خود از 23 دستگاه استانی که برنامه های مدونی برای ستاد ارایه کرده بودند، گزارش عملکرد بخواهند.
وی اعلام کرد: به زودی تمامی طرح ها و برنامه های ستاد تبریز 2018 با نام هر دستگاه اجرایی را در اختیار اصحاب رسانه خواهد گذاشت.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز از عملکرد ستاد تبریز 2018 انتقاد کرد و خواستار ارایه گزارش توسط مسئولان مربوط شد.
دبیر ستاد تبریز 2018 در مصاحبه امروز با قدردانی از دیدگاه ها و نقطه نظرات امام جمعه تبریز، اعلام کرد: طی نامه ای به ستاد اقامه نماز استان درخواست خودم را برای سخنرانی پیش از خطبه ها جهت ارایه گزارش عملکرد تبریز 2018، ارایه کرده ام.
3038/518
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها آذربایجان شرقی سرمایه گذاری شهرداری صنایع دستی و گردشگری فرهنگ و ارشاد اسلامی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۹۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ۱۵۷ دانش‌آموز کردستانی به مرحله دوم المپیاد علمی و نانو

اسماعیل کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در کردستان تعداد ۱۵۷ نفر دانش آموز به مرحله‌ی دوم راه یافته اند که برای ۱۲۷ نفر دانش آموز از این تعداد امکانات آموزش به صورت حضوری با مدرسان کشوری و استانی مهیا و اجرایی شده است.

وی افزود: برای تعداد ۳۰ نفر دیگر از دانش آموزان در ۸ رشته دیگر شامل سلول‌های بنیادی، نجوم و اختر فیزیک، اقتصاد و مدیریت، تفکر و کارآفرینی، علوم زمین، سواد رسانه‌ای، فیزیک و کامپیوتر کلاس‌ها با استفاده از توان استان خراسان رضوی به صورت مجازی برنامه ریزی و و در حال اجرا است.

وی یادآور شد: با برنامه‌ریزی و هماهنگی و دعوت از ۸ نفر از مدرسان کشوری و استانی برای آموزش دانش‌آموزان راه یافته به مرحله دوم المپیادهای علمی و نانو به صورت حضوری، کلاس‌های مربوطه در دروس ادبیات، جغرافیا، زیست شناسی، شیمی، ریاضی و فناوری نانو در دبیرستان نمونه دولتی مولوی سنندج به صورت مترکز استانی با پذیرش ۱۲۷ دانش‌آموز واجد شرایط از پنجم تا دوازدهم فروردین ماه حتی در روزهای تعطیل نیز در حال اجرا است.

کوهی خاطرنشان کرد: طبق برنامه اعلام شده به مدرسان و دانش‌آموزان روزانه ۵ جلسه آموزشی برای هر درس در دبیرستان نمونه دولتی مولوی در حال برگزاری است، که با اهتمام اداره کل آموزش و پرورش استان، شرایط رفاهی، اسکان و غذای دانش‌آموزان در خوابگاه مولوی برای پسران و خوابگاه مائده برای دختران مهیا و اجرایی شده است.

کد خبر 6064130

دیگر خبرها

  • مدیرکل صداوسیمای کردستان چهره برتر سال معاونت استان‌ها شد
  • جابه‌جایی ۱۲۰هزار مسافر نوروزی از پایانه‌های اصفهان/آغاز پیک دوم سفرها همزمان با لیالی قدر
  • راهیابی ۱۵۷ دانش‌آموز کردستانی به مرحله دوم المپیاد علمی و نانو
  • مدیریت‌شهری قزوین پاسخگوی آب‌گرفتگی شهرک دانش باشد
  • ۷۱۶ دستگاه رمز ارز در تبریز کشف شد
  • ثبت ۱۳میلیون تردد نوروزی خودرو در آذربایجان شرقی
  • رونمایی سند برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی خوزستان
  • اجرای برنامه‌های تدوین شده مقابله با گردوغبار در ۲۹ استان کشور
  • روایت شبانه از رازهای تاریخ ایران
  • رویداد‌های باغ کتاب در نوروز ۱۴۰۳