Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@00:55:48 GMT

بازارهای جهانی در انتظار اخبار برگزیت

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۹۶۶۱

بازارهای جهانی در انتظار اخبار برگزیت

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، روز دوشنبه، درحالی‌که داده‌ها نشان داد اقتصاد چین در پایان سال گذشته کند شده است و نیاز به اعمال مشوق‌های بیشتر وجود دارد؛ بخصوص آنکه پکن درگیر مذاکرات تجاری خود با ایالات‌متحده است.

همچنین سرمایه‌گذاران منتظر هستند تا نخست‌وزیر انگلیس برنامه جایگزین خود برای برگزیت را در ادامه امروز در برابر پارلمان انگلیس ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دومین اقتصاد بزرگ جهان در ربع چهارم سال گذشته، همان‌طور که انتظار می‌رفت، ۶.۴ درصد رشد کرده است، این با رشد اقتصادی این کشور در اوایل ۲۰۰۹ و بحران بزرگ مالی جهان، مطابقت دارد.

اما نقاط روشنی هم در گزارش اقتصادی چین وجود داشت؛  در ماه دسامبر تولیدات صنعتی به نحو غافل‌گیرکننده‌ای ۵.۷ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت و  فروش خرده‌فروشی‌ها هم ۸.۲ درصد رشد کرده بود.

بازارها به مجموعه این اخبار با آرامش واکنش نشان دادند. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج از ژاپن ام‌اس‌سی‌آی، پس از این که هفته گذشته رشد ۱.۶ درصدی به دست آورد، امروز ۰.۲ درصد دیگر هم بالا آمد.  

سهام شرکت‌های برتر چین، سی‌اس‌آی۳۰۰، توانست ۰.۷ درصد رشد کند.

نیکی ژاپن به کمک افت اخیر نرخ ین،  ۰.۳ درصد بالا رفت.  

ای‌مینی اس‌اندپی۵۰۰ با افت ۰.۲ درصدی روبرو شد، هرچند به علت تعطیلات آمریکا، حجم معاملات کم بود.

داده‌های تاجران اروپایی هم نشان می‌دهد سهام اروپایی در آغاز معاملات خود افت کرده‌اند. داکس آلمان ۰.۲۹ درصد و کاک فرانسه ۰.۱۴ درصد افت کردند، درحالی‌که فوتسی انگلیس ۰.۱۴ درصد رشد کرد. استاکس۶۰۰ اروپا هم ۰.۲۴ درصد پایین آمد.

در بازار ارز، دلار در برابر ین ژاپن تقویت شد و به نرخ برابری ۱۰۹.۶۱ رسید، درحالی که یورو در نرخ برابری ۱.۱۳۷۵ معامله شد.

دلار استرالیا که اغلب به عنوان واسطه‌ نقدینگی سرمایه‌گذاری‌های چین به حساب می‌آید، به نرخ برابری ۰.۷۱۶۷ افزایش یافت.

کد خبر 4519336

منبع: مهر

کلیدواژه: بازار سهام برگزیت بورس دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۹۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید.

به گزارش تسنیم، قیمت طلا تغییر چندانی در معاملات روز چهارشنبه نداشته است. تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه تنش‌های خاورمیانه تاثیر احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری میلادی را خنثی کرده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با یک کاهش ۰.۳۱ درصدی به ۲۴۰۰ دلار و ۴۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا در روز جمعه با پیش بینی پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی به سفارت این کشور در سوریه تا اوج ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت بالا رفته بود.

اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز دوشنبه منتشر شد نشان داد خرده فروشی در این کشور بیش از حد انتظار در ماه مارس افزایش یافته است. سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا هم برای دومین روز پیاپی بالا رفته و تمایل برای خرید طلا را به عنوان یک سرمایه غیر سودده پایین آورده است.

تحلیلگران عقیده دارند بازار در حال حاضر در حالت توقف قرار دارد و منتظر تقابل احتمالی رژیم صهیونیستی و ایران است که می‌تواند قیمت طلا را بالا ببرد.

اگر درگیری‌های خاورمیانه آرام شود تمرکز بازار دوباره معطوف فدرال رزرو آمریکا خواهد شد. ظاهراً این بانک نمی‌تواند نرخ بهره را در آینده نزدیک پایین بیاورد که خبر خوبی برای بازار طلا و نقره نخواهد بود.

بانک دویچه پیش بینی می‌کند قیمت طلا تا پایان سال جاری میلادی به ۲۴۰۰ دلار برسد و در دسامبر ۲۰۲۵، ۲۶۰۰ دلار معامله شود.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۲۵ درصد کاهش به ۲۸ دلار و ۳۱ سنت رسیده و پلاتین با یک کاهش ۰.۴۳ درصدی ۹۵۵ دلار و ۵ سنت معامله می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه
  • بهای نفت در پی «اقدام اسرائیل علیه ایران» در بازارهای جهانی افزایش یافت
  • تداوم کاهش قیمت سکه در بازار
  • پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران
  •  سیگنال بازارهای جهانی به دلار تهران
  • تخلیه التهاب بازار ارز و طلا و تداوم کاهش قیمت‌ها
  • پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد جهان
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • تسلا ۱۰ درصد کارکنان جهانی خود را اخراج می‌کند
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹