Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزودند: برغم خدمات شایسته ای که طی چند دهه از عمر انقلاب در جای جای ایران اسلامی انجام گرفته ولی عمق محرومیت های در برخی مناطق از جمله بم به اندازه ای بوده که هنوز با شرایط مطلوب فاصله زیادیی وجود دارد.
به گفته مسئولان ،در حالی که انقلاب اسلامی به چهل سالگی خود رسیده ، جای بررسی تحقق آرمان ها و خدمات ارائه شده ان به قشرهای مختلف مردم بویژه مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته وجود دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


* از جمله برکات انقلاب اسلامی برپایی مراسمات مذهبی است
امام جمعه شهرستان بم گفت : برای بررسی میزان پیشرفت هر ملتی در هر عرصه ضرورت دارد با سابقه آن ملت در تمام عرصه ها مقایسه شود.
حجت الاسلام قاسم دانشی افزود: علیرغم وجود مشکلات متعددی که ملت عزیز با آن مواجهند از جمله مشکل تورم و بیکاری اما پیشرفت ها در عرصه های مختلف بسیار شگفت انگیز است.
وی یکی از دستاوردهای عمده نظام اسلامی را برگزاری مراسم نماز جمعه خواند و بیان کرد : هر هفته بر تعداد نمازگزاران این شهرستان افزوده شده و جوانان و نوجوانان در صفوف فشرده اقامه نماز جمعه حضور چشمگیر دارند.
امام جمعه بم ضمن اشاره به پیشرفت های انقلاب در تمام زمینه ها از جمله علمی ، عبادی و سیاسی اظهار داشت: اصحاب رسانه ،فرهنگیان، مبلغان دینی و مسئولان دستگاه های اجرائی مسئولیت مهمی در تبیین این دستاوردها بدون اغراق و سیاه نمایی دارند.
وی تصریح کرد: در سالهای قبل از انقلاب در عرصه های مختلف از جمله حوزه فرهنگ و بطور خاص فرهنگ دینی ما روحانی تحصیل کرده در حوزه علمیه نداشته و یا انگشت شمار داشتیم و عمدتا مبلغان و روحانیون غیربومی بودند .
حجت الاسلام دانشی ادامه داد: قبل از انقلاب حوزه علمیه در بم عملکرد بسیار ضعیفی داشت اما به پاس خدمات چهل ساله انقلاب اسلامی اکنون شهرستان بم دارای 2 حوزه علمیه بلند مدت یکی مربوط به برادران و دیگری خواهران است و یک حوزه کوتاه مدت پنج ساله سفیران که کارش تربیت مبلغان دینی در مدت زمان کوتاه برخوردار است.
امام جمعه بم تصریح کرد: با وجود حوزه های علمیه در بم دیگر مسجد بدون روحانی نداریم در حالی که قبل از انقلاب مساجدی داشتیم که روحانی نداشتند و باید تبلیغ و منبر را بیشتر کرده و به روز و موثر باشیم.
حجت الاسلام دانشی عنوان کرد: از جمله برکات انقلاب اسلامی برپایی مراسمات مذهبی و از شاخص ترین آنها مراسم تاسوعا،عاشورا و اربعین حسینی است.
وی گفت: مراسم تاسوعا و عاشورای شهر بم نقش الگویی برای سایر نقاط کشور داشته و بازتاب فرامرزی دارد، اگر آرشیو عزاداری های کشور را تماشا کنید می بینید از سالی که این مراسمات در بم بصورت متمرکز و یکجا انجام شده است استان ها و شهرستانهای دیگر از بم الگوبرداری کرده اند.
امام جمعه بم یادآور شد : علیرغم اینکه تمام زیرساختهای بم در زلزله سال 82 از جمله مساجد، حسینیه ها و حوزه علمیه تخریب شدند اما خوشبختانه بازسازی انها انجام شد و مجالس ارزشمندی در بم برگزار می گردد.
حجت الاسلام دانشی گفت: پایه گذاری نشست هم خوانی قرآن که هر ساله از صداسیمای مرکز کرمان انجام می شود کار بم بوده است.
وی ضمن اشاره به پرداخت زکات افزود: مردم شهر بم مقام اول استان پرداخت زکات را برای چندمین سال بدست آوردند و اگر تمام مردم زکات مالشان را پرداخت می کردند دیگر فقیری یافت نمی شد.
امام جمعه شهر بم ادامه داد: ما مشکلات و گرفتاری هایی داریم که دست خودمان است و اگر دولتمردان قدری همتشان را بیشتر کرده و نگاهشان را به توان و نیروهای داخل بیاندازند مانند گذشته که شعار می توانیم را محقق کردیم همچنان هم پیشرفت خواهیم کرد.
**محرومیت زدایی و توسعه زیرساخت ها دستاورد شاخص انقلاب
نماینده شهرستانهای بم،نرماشیر ،فهرج و ریگان در مجلس شورای اسلامی گفت : شاخص های زیادی به برکت انقلاب جمهوری اسلامی در توسعه همه جانبه و محرومیت زدایی در روستاها و مناطق محروم در دستور کار مسئولان قرار گرفته است.
حبیب الله نیکزادی پناه گفت: از جمله این خدمات ارزشمند بخصوص در شرق استان کرمان با هدف محرومیت زدایی و توسعه زیرساخت ها،بیشتر مناطق روستایی شهرستان بم از تمام امکانات اولیه زندگی ازجمله راه ، آب ،برق برخوردارند و در پایان امسال تمام روستاییان به شبکه اب متصل و گازرسانی به تمام مناطق شهر و روستا انجام می شود .
وی توسعه فعالیت های کشاورزی، صنعت و گردشگری را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: در کشاورزی در حال توسعه آبیاری تحت فشار ، سردخانه ها و صنایع جانبی خرما هستیم و در بحث صنعت با وجود مجتمع خودروسازی بم با تولید سالانه بیش از 120 هزار دستگاه خودرو و با وجود 10هزار کارگر سومین قطب تولید خودرو در بخش خصوصی را دارا هستیم.
نماینده مردم چهار شهرستان بم، نرماشیر، فهرج و ریگان ادامه داد: در بحث گردشگری با وجود ارگ تاریخی بم، قنوات ثبت شده جهان و ریگ های یلان یکسری زیرساختارهای گردشگری اماده شده است تا از این صنعت درامدزا در این منطقه استفاده کنیم.
نیکزادی پناه عنوان کرد: در حوزه سلامت و بهداشت و درمان اتفاقات بسیار خوبی رخ داده است و با وجود مراکز علمی و دانشگاه ها در شهرستان بم قصد داریم این منطقه به شهر تولید علم تبدیل شود و پردیسی از تمام دانشگاهیان داشته باشیم.
در پایان نماینده شهرستان های شرقی از دستاوردهای انقلاب چهل ساله بازسازی شهرستان بم را عنوان کرد و گفت:در زلزله دی ماه 82 بیش از 80 درصد شهر تخریب شده بود و با کمک های دولتی و نوع دوستی خیرین مردم مومن و متعهد بم توانستند در مدت زمان کوتاهی شهر را مجدد بسازند.
*خدمات عمرانی نظام غیر قابل مقایسه با سال های قبل از انقلاب
فرماندار شهرستان بم گفت : خدمات عمرانی که طی 40 سال گذشته در بخش های مختلف بویژه مناطق روستایی انجام شده ، غیر قابل مقایسه با تاریخ قبل از آن محسوب می شود.
هادی شهسوارپور افزود : عصر جمهوری اسلامی با دوران رژیم پهلوی قابل مقایسه نیست و اقدامات بزرگ بیشماری در این مدت برای مردم انجام شده است.
وی یادآور شد: اجرای نظام جامع سلامت به تنهایی توانست تحول جدی در حوزه بهداشت و خدمات درمانی در مراکز دهستان ها و بهداشتی روستایی ایجاد کند.
فرماندار شهرستان بم اضافه کرد : امروزه 90 درصد روستاهای ما برق رسانی و آب رسانی به آنها انجام شده و بیشتر روستاها از نعمت راه آسفالته برخوردارند و برای آن دسته که فاقد این خدمت هستند عملیات اجرایی آغاز شده است.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون تمام روستاها و شهرهای ما از امکان ارتباطات تلفن ثابت ،همراه و خدمت اینترنت برخوردارند و شبکه های دیجیتال تلویزیونی در بیشترمناطق راه اندازی شده است.
شهسوارپور ضمن اشاره به مجموعه ارگ جدید بعنوان سومین قطب تولید خودرو در کشور و اولین تولید کننده تولید خودرو در بخش خصوصی ادامه داد:ارگ جدید بالغ بر 2 هزار و 800 هکتار زمین را تحت پوشش خود قرار داده و با بیش از یازده هزار نیرو در طول سال بیش از 120 هزار خودرو تولید می کند.
وی بازسازی شهرستان بم را بعد از حادثه زلزله دی ماه 82 اقدام دیگر انقلاب چهل ساله دانست و افزود:بیش از37هزار واحدمسکونی و هفت هزار و 200 واحد تجاری در بم بازسازی شد.
شهسوارپور به اقدامات علمی انجام شده در حوزه علمی اشاره کرد و افزود: تعداد دانشگاه ها و دانشجویان غیرقابل مقایسه با گذشته است و در حال حاضر هفت هزار و دویست دانشجو در شهرستان بم در حال تحصیل هستند.
فرماندار بم بیان داشت: از نعمات دیگر انقلاب بحث گازرسانی به شهرستان بم است که در حال حاضر 90 درصد کار در شهر بم انجام شده است و عملیات گازرسانی به مناطق روستایی در مرحله اجرا است.
فرماندار شهرستان بم با بیان اینکه این شهرستان ظرفیت بسیاری در حوزه گردشگری دارد، اظهارداشت : ارگ تاریخی بم ،منظر فرهنگی شهر بم و قنوات آن ثبت جهانی شده اند.
وی از خدمات دیگر انقلاب به احداث سد نسا اشاره کرد و گفت: پروژه انتقال آب از سد نسا به شهرهای بم و بروات بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم تا پایان سال آینده این پروژه به بهره برداری برسد.
شهسوارپور به اجرای طرح هادی روستایی اشاره کرد و ادامه داد: یکی از برکات نظام تاسیس دهیاری هاست، بحث بهسازی روستاها، ساخت و ساز خانه های روستایی ، معابر و اجرای اقدامات عمرانی ،جمع اوری زباله و مدیریت آن از طریق دهیاری ها انجام می شود و موجب رضایتمندی مردم از نظام شده است.
فرماندار بم عنوان کرد: در کشاورزی جهش بسیار خوبی داشته ایم نزدیک به 200 هزار تن تولید محصول خرما با بیش از 27هزار و 500 هکتار اراضی زیر سطح کشت در شهرستان بم داریم که رقم قابل توجهی نسبت به سالهای گذشته افزایش داشته است.
وی تصریح کرد: مراکز جامع خدمات کشاورزی و جهاد کشاورزی به کشاورزان برای افزایش بهره وری و دستیابی به محصول بهتر و استفاده از سیستم های جدید کشاورزی، گلخانه ها و استخر پرورش ماهی آموزش می دهند.
شهسوارپور گفت: انقلاب اسلامی، به معنی واقعی انفجار نور بود و نظام اسلامی مانند خورشیدی است که به تمام نقاط خاورمیانه نور می تابد ،از دستاوردهای مهم انقلاب به امنیت پایدار می توان اشاره کرد که دستاورد خون شهداست و در سایه این امنیت مردم زندگی می کنند.
شهرستان بم در فاصله 195 کیلومتری استان کرمان واقع شده است و با جمعیت 228هزار نفری 5 هزار و 770 کیلومتر مربع وسعت دارد که 2.5 درصد خاک استان را شامل می شود درصورتی که هشت درصد تراکم جمعیتی را دارد.
9912/ 5054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها انقلاب اسلامی جهان شاخص مجلس شورای اسلامی نظام جامع سلامت جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۹۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود استاندار تهران به برخی موازی کاری‌ها در پاکدشت

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران در تشریح اقدامات سفر به پاکدشت که طی روز گذشته انجام شد، اظهار کرد: توفیقی بود که برای رفع برخی مشکلات پاکدشت در این شهرستان حاضر شویم.

فخاری با بیان اینکه عمده چالش‌های مردم در پاکدشت مربوط به پروژه کمربندی بود گفت: خوشبختانه این پروژه پس از سال‌ها چشم انتظاری هم اکنون در نقطه بهره برداری قرار گرفته است.

استاندار تهران با بیان اینکه ۸.۸ کیلومتر از پروژه کمربندی پاکدشت با رفع برخی معایب جزئی مثل اصلاح هندسی و نصب علائم، تجهیزات و امکانات و تعریض بعضی دسترسی‌های محلی به زودی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، اظهار کرد: در این حوزه تقسیم کاری بین حوزه‌های راهداری، شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی انجام شد.

وی از رسیدگی به امور زیرساخت‌های مربوط به مساکن طرح نهضت ملی پاکدشت نیز خبر داد و عنوان کرد: این بررسی‌ها هم در زمینه زیرساخت‌هایی مثل آب و برق و گاز و هم در جهت رفع برخی معارضات که در اجرای این طرح‌ها ایجاد مشکل کرده بودند، انجام شد.

فخاری در ادامه به تأمین و چگونگی توزیع و میزان سرانه‌های آب در شهرستان پاکدشت اشاره و عنوان کرد در این خصوص با اداره آب و فاضلاب استان تهران بررسی‌های لازم انجام و تعهدات مسؤولان و متولیان در این حوزه مورد رسیدگی قرار گرفت.

استاندار تهران با بیان اینکه این سفرها در تکمیل برنامه‌های منطبق با سفر رئیس جمهور انجام می‌شود، افزود: امیدوار هستیم که بتوانیم با برنامه ریزی و حضور مؤثر در شهرستان‌ها گام مؤثری در رفع مشکلات مردم برداریم.

فخاری با اشاره به ظرفیت جمعیت پذیری پاکدشت به شرط تأمین زیرساخت‌ها، بیان کرد: ضریب رشد جمعیت در این شهرستان به تأمین زیرساخت‌ها بستگی دارد که نباید این وضعیت به شکل موجود تداوم پیدا کند.

وی هدف اصلی حضور در شهرستان و تشکیل جلسات حول رفع مشکلات را جلوگیری از کارهای موازی اعلام کرد و افزود: با حضور در پاکدشت برخی سازمان‌ها را مجدداً با وظایفشان آشنا کردیم و در برخی موارد که الزام بود قطع همکاری‌هایی انجام شد، مسؤولیت‌ها توزیع و محوریت کار را در برخی موارد به طور متمرکز از طریق استانداری و در برخی موارد دیگر به صورت غیر متمرکز از فرمانداری تقسیم کار کردیم و امیدوار هستیم که با این روش بتوانیم مدیریت جدید و تجمیع شده ای را برای رفع مشکلات به کار بگیریم.

کد خبر 6087233

دیگر خبرها

  • بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره)
  • دستور وزیر کشوربه استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی
  • ورود استاندار تهران به برخی موازی کاری‌ها در پاکدشت
  • افتتاح ۱۱۷ طرحِ محرومیت زدایی در بم