Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر هنری یازدهمین جشنواره تجسمی فجر از آغاز به کار رسمی این جشنواره در روز ششم بهمن در موسسه ‏فرهنگی هنری صبا خبر داد.‏ ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸ فرهنگی موسیقی و تجسمی نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، امیر سقراطی دبیر ‏هنری یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با ارائه توضیحاتی درباره جشنواره امسال، گفت: در این دوره تغییرات زیادی در نحوه برپایی جشنواره هنرهای ‏تجسمی فجر داریم و با توجه به اینکه این جشنواره در بخش‌ها و مکان‌های ‏مختلفی چون فرهنگسرای نیاوران، خانه هنرمندان، موسسه فرهنگی هنری صبا، باغ موزه ‏قصر، موزه امام علی (ع) برگزار می‌شود، ما چند افتتاحیه را پشت سر خواهیم گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شنبه؛ ششم بهمن از 10 پوستر جشنواره که شامل پوستر اصلی و سرخط هویت‌ بصری رویداد است، رونمایی می‌شود. روز دوشنبه؛ هشتم بهمن نیز نمایشگاه «پلاک 40» که مربوط به ‏نمایش آثار هنرمندان انقلاب اسلامی است، در فرهنگسرای نیاوران افتتاح می‌شود که این ‏بخش نیز تا پنجم اسفند به کار خود ادامه خواهد داد. سه شنبه؛ نهم بهمن نیز بخش «سینمای تجسمی» در خانه هنرمندان گشایش می‌یابد که شامل نمایش فیلم‌های مرتبط با حوزه هنرهای تجسمی است.

دبیر هنری یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، ادامه داد: نمایشگاه بخش اصلی و مسابقه ‏جشنواره با عنوان «طوبای زرین» نیز روز چهارشنبه؛ دهم بهمن با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در موسسه فرهنگی ‏هنری صبا افتتاح می‌شود. همان‌طور که پیش‌تر نیز اعلام شده بود، 604 اثر از 485 هنرمند در این ‏نمایشگاه در حال چیدمان است و علاقه‌مندان تا پانزده اسفند می‌توانند از این نمایشگاه دیدن کنند. مراسم ‏اختتامیه و اهدای جوایز این بخش نیز در روز دوشنبه؛ پانزده اسفند در تالار وحدت برگزار می‌شود.‏

سقراطی همچنین درباره دیگر بخش‌های این دوره از جشنواره تجسمی فجر گفت: پنجشنبه؛ یازدهم بهمن افتتاح بخش «چهارسوی هنر» که ‏متعلق به نمایش آثار گالری هاست در باغ موزه قصر برپا می‌شود که تا بیست و چهار بهمن ادامه دارد. در این نمایشگاه 53 گالری از تهران و 8 استان کشور حضور دارند که 25 گالری از تهران و 28 گالری از شهرستان‌ها هستند. شنبه؛ سیزده بهمن نیز گشایش نمایشگاه «عکس روزهای انقلاب» را در خانه هنرمندان شاهد خواهیم بود ‏که این نمایشگاه نیز تا 29 بهمن ماه دایر خواهد بود. همچنین از روز دوشنبه؛ پانزدهم بهمن نیز نشست‌های ‏تخصصی و پژوهشی جشنواره با عنوان «کجا ایستاده‌ایم» با حضور منتقدان و پژوهشگران در خانه هنرمندان کار خود را آغاز می‌کند.

79 اثر به مرحله نهایی بخش خوشنویسی یازدهمین جشنواره تجسمی فجر راه یافتنداسامی نهایی راه‌یافتگان به بخش نمایشگاه جشنواره تجسمی فجر اعلام شد

 

دبیر هنری این رویداد هنری در ادامه با اشاره به اضافه شدن بخش ‏نمایشگاه طراحی به این جشنواره با عنوان «طراحی به مثابه نقد»، گفت: در موزه امام علی (ع) ‏دو افتتاحیه خواهیم داشت؛ یکی مربوط به نمایشگاه طراحی با عنوان «طراحی به مثابه نقد» است که روز یکشنبه؛ چهاردهم بهمن افتتاح می‌شود و دیگری مربوط به نمایشگاه ‏دستاوردهای انتشارات هنرهای تجسمی با عنوان «نمایه چهل» ‏ است که در تاریخ پنجشنبه بیست و پنجم بهمن افتتاح می‌شود.‏

سقراطی افزود: داوری‌های نهایی برای انتخاب آثار برتر رشته‌های مختلف جشنواره نیز در ‏روزهای 16، 17، 18 و 19 بهمن ماه انجام می‌شود و مهلت ارسال مقاله به بخش فراخوان مقالات نیز به پایان رسیده و داوری نهایی این بخش به زودی انجام می‌شود.

سقراطی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر برگزاری افتتاحیه‌ها در تهران، در 40 شهر ایران نیز نمایشگاهی از آثار محفوظ در مجموعه موزه هنرهای معاصر تهران با عنوان «چهل نمایشگاه، چهل شهر» برپا می‌شود.

گفتنی است یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با دبیری ابراهیم حقیقی در بهمن ماه 1397 برگزار ‏می‌‏شود. در این ‏جشنواره سید امیر سقراطی دبیر هنری و محسن سلیمانی دبیری اجرایی را ‏عهده‌دار ‏هستند.‏

انتهای پیام/

R1527/P/S4,40/CT12 واژه های کاربردی مرتبط هنرهای تجسمی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هنرهای تجسمی هنرهای تجسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۹۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتهامات تتلو به صورت رسمی اعلام شد

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو ملقب به «تتلو» به ریاست قاضی افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد.

مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد: دومین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو ملقب به «تتلو» به ریاست قاضی حجت الاسلام والمسلمین افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب با حضور وکیل متهم، خانواده متهم و نماینده دادستان برگزار شد.

در ابتدای جلسه قاضی حجت الاسلام والمسلمین افشاری پس از قرائت اتهامات متهم از وی خواست تا دفاعیات خود را مطرح کند.

تشویق نسل جوان به فساد و فحشاء و فراهم کردن کردن شرایط آن، فعالیت تبلغی علیه نظام، دایر کردن سایت شرط بندی برای قمار و تشویق دیگران به آن، انتشار محتویات مستهجن در قالب تولید کلیپ و آهنگ، تحریک و دعوت از مخاطبان‌تان به ارتکاب جرایم منافی عفت، مصرف مواد مخدر، اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور با توصیه به هواداران، فعالیت آموزشی و تبلیغی مغایر شرع اسلام، اتهامات امیرحسین مقصودلو در این پرونده است.

سپس با دستور قاضی، متهم در جایگاه قرار گرفت و به دفاع از خود پرداخت.

tags # امیر تتلو سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • افتتاح نمایشگاه هنرهای دستی دانش آموزان در فریمان
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • اتهامات تتلو به صورت رسمی اعلام شد
  • سایت غرفه رسمی ایران در ونیز راه‌اندازی شد/عبدالحسینی: دوسالانه هنر ونیز، المپیک هنر‌های تجسمی جهان است
  • سومین نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی برای حمایت از کودکان غزه
  • طنز رسمی از طنز غیر رسمی عقب افتاده است
  • یازدهمین جلسه دادگاه منافقین آغاز شد
  • انزوای مطلق رژیم صهیونیستی در المپیک هنرهای تجسمی جهان