Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی دومین جلسه شورای عشایری خراسان جنوبی به ریاست علوی مقدم معاون استاندار و عللائی مقدم مقام سازمان عشایری کشور در استانداری خراسان جنوبی برگزار شد.

سید مجتبی علوی مقدم معاون عمرانی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: تمامی دستگاه های اجرایی عضو شورای عشایری استان موظف هستند نسبت به موضاعات عشایری و اختصاصا سهم آنها در برنامه ریزی ها نقش خود را ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کارگروه محرومیت زدایی در استان شکل گرفته است افزود: این کار گروه افزایش جلسات نیست بلکه برنامه ریزی صحیح برای اجرایی شدن برنامه ها است. معاون استاندار خراسان جنوبی با تاکید براینکه برندسازی یکی از مهمترین اولویت های محصولات عشایری در دستور کار قرار گیرد عنوان کرد: طوری باید برنامه ریزی شود که واسطه ها حذف شوند تا عواید مالی بیشتری به عشایر برسد. علوی مقدم خواستار افزایش سهیمه آرد عشایر استان شد و ادامه داد: تعرفه بیمه دام عشایر افزایش یافته اما پرداختی ها متفاوت است و همخوانی ندارد و باید در مرکز کشور به آن رسیدگی شود.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران خراسان جنوبی دستگاه های اجرایی معاون برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۹۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوچ برگی از زندگی متفاوت عشایر+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، زندگی عشایر به گونه‌ای با کوچ گره خورده است که گذران روزگار بدون کوچ برای آنها نه لذتی دارد و نه معنایی، می‌گویند: هوا که گرم می‌شود، کوچ کردن لذتی وصف ناپذیر دارد.

عشایری که مسیر کوچ را به روش سنتی و پیاده طی می‌کنند، حدود یکماه باید پیاده روی بروند تا به مناطی سردسیر و خوش آب و هوا برسند، در مناطقی که شرایط آب و علف خوبی نداشته باشد، نمی‌مانند و به محل دیگری ادامه مسیر می‌دهند.

بارندگی‌های مطلوب ۲ سال اخیر بارقه‌های امید را در دل عشایر کوچ رو زنده کرده است و می‌گویند: به دلیل شرایط خوب مراتع و علف ها، مشکلی برای تامین علوفه گوسفندان ندارند و همین امر سبب شده دام‌ها رشد خوبی داشته باشند و چاق و فربه شوند.

وقتی طبیعت سرسبز و علوفه کافی باشد، هزینه‌های دامداران کاهش می‌یابد و سود بیشتری عایدش می‌شود.

سیداسکندر موسوی زاده، مدیر کل امور عشایر خوزستان گفت: باتوجه به اینکه عشایری که خوزستان کوچ می‌کنند، از ۷ استان عشایری کشور وارد می‌شوند و بیش از ۷ ماه میزبان آنها هستیم.

دیگر خبرها

  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد
  • دادستان کل کشور : طرح «نور» فراجا با برنامه ریزی‌های صورت گرفته ادامه پیدا خواهد کرد / بیشتر افراد با یک تذکر بازگشته‌اند و با تنبه و تعهد مرخص شده‌اند
  • نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود
  • اهدا ۳۹۰ بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • پنل خورشیدی بین همه عشایر استان بوشهر توزیع می شود
  • کوچ برگی از زندگی متفاوت عشایر+فیلم
  • زیرساخت‌های اساسی در خراسان جنوبی باید تامین شود
  • ائمه جماعات با جهاد تبیین، ارزش آب و برق را تشریح کنند
  • زمان کوچ عشایر از ۱۵ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت است