Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، اول بهمن ماه در دیدار با روسای شورای هیئت های مذهبی، اعضای کانون مداحان و مسئولان کانون های فرهنگی و تبلیغی استان، با اشاره به اینکه شعر و مداحی ریشه در تاریخ اسلام دارد، اظهار کرد: مداحان خدمتگزاران آستان معنوی دین هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به دو نگاه سلبی و اثباتی در شعر و مداحی اشاره کرد و افزود: نگاه سلبی نسبت به شاعرانی بوده که بی بندوباری را در جامعه ترویج می کنند، اما شعری که مایه تکامل جامعه باشد مورد حمایت ائمه(ع) است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه شعر، شاعری و مداحی اهل بیت(ع) یکی از ابزارهای ترویج اسلام است، تصریح کرد: شاعران دل سوخته و ولایتمدار به ترویج سیره اهل بیت(ع) می پردازند.

آیت الله فلاحتی خواستار کنار گذاشتن افراد ناصالح از شاکله مداحان و هیئت های مذهبی شد و بیان کرد: بستر فعالیت باید برای افراد مخلص فراهم شود. همچنین فعالیت هیئت های مذهبی باید طوری باشد که مورد پسند و تایید مراجع تقلید قرار گیرد.

وی به برگزاری جلسه های متعدد مقام معظم رهبری با مداحان و شاعران اشاره کرد و متذکر شد: یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب در دوره بعثت عظیم انقلاب اسلامی این است که شعر، شاعری و مداحی باید در راستای تعالی انقلاب باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه اندیشه گرایش به اهل بیت(ع) مهم است، خاطرنشان کرد: امروز باید انقلاب را با دست، زبان، قلم و گفتار حمایت کنیم و لذا زمینه نام نیک از خود بر جای گذاشتن فراهم است.

آیت الله فلاحتی به بیشترین استفاده شهدا از انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: انقلاب اسلامی رودخانه مواجی است که هر کسی بر خلاف این موج حرکت کند، شکست می خورد.

وی به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر انقلابی بودن اشاره کرد و افزود: همیشه در نظام اسلامی باید جوشش مردمی وجود داشته باشد.

امام جمعه رشت خواستار زدودن پیرایه ها از هیئت های مذهبی شد و عنوان کرد: مراجع تقلید به ویژه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری برای هیئت های مذهبی حجت هستند و این امر را باید در هیئت ها ترویج کنیم.

وی با بیان اینکه هیئت های مذهبی و مداحان باید مردم را در صحنه نگه دارند، تصریح کرد: مداحی باید برای اهل بیت(ع) و شهیدان باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان به بصیرت دهی مردم در مسیر نظام توسط مداحان اشاره کرد و گفت: می طلبد مرکزی برای رصد اشعار مداحان در کانون مداحان گیلان تشکیل شود.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر لزوم پیوند مداحان با روحانیت، خاطرنشان کرد: پیشرفت کانون مداحان با پیوند با روحانیونی که دارای درک عمیق از دین هستند، تحقق پیدا می کند.

فعالیت 56 کانون فرهنگی و تبلیغی در گیلان

حجت الاسلام والمسلمین جمال یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان نیز، یادآور شد: سال 1385 شورای هیئت های مذهبی طبق دستورالعمل سازمان تبلیغات اسلامی در استان تشکیل شده است.

وی به انسجام بخشی هیئت های مذهبی گیلان اشاره کرد و افزود: اعضای شورای هیئت های مذهبی در شهرستان ها 5 نفر و در شهرستان رشت 9 نفر است.

این کارشناس دینی با اشاره به فعالیت 56 کانون فرهنگی و تبلیغی در گیلان، بیان کرد: موسسه دعبل خزاعی در راستای پیگیری خدمات رفاهی و بیمه مداحان در استان تشکیل شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از ثبت نام تعداد دو هزار و 500 نفر از مداحان استان در سامانه طوبی خبر داد و تصریح کرد: تعداد 950 هیئت مذهبی گیلان در سامانه طوبی ثبت شدند.

یاری به درایت مقام معظم رهبری مبنی بر انسجام مداحان، هیئت های مذهبی و کانون های فرهنگی و تبلیغی اشاره کرد و یادآور شد: هدایت و نظارت بر فعالیت کانون های مداحان، هیئت های مذهبی و کانون های فرهنگی و تبلیغی به عهده سازمان تبلیغات اسلامی است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن کانون مداحان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۹۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قول مساعد هادی ساعی برای تجهیز خانه تکواندو استان یزد

وحیدی رئیس هیئت تکواندو استان یزد با حضور در فدراسیون تکواندو با هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار رئیس فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران ضمن قدردانی از زحمات مسئولان هیئت تکواندو استان یزد گفت: استان یزد از پتانسیل لازم برای دست یابی به سکو‌های قهرمانی در این رشته برخوردار است.

وی ضمن تشکر از وحیدی به خاطر پیگیری و اختصاص مکانی برای خانه تکواندو در یزد افزود: فدراسیون تکواندو برای تجهیز خانه تکواندو استان یزد و استفاده از سیستم‌های الکترونیکی، همکاری لازم را به عمل خواهد آورد

ساعی برگزاری استاژ‌های فنی برای پیشرفت و استعدادیابی تکواندو را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد از مربیان تیم ملی، درجه یک و تراز اول کشور برای برگزاری دوره‌های آموزشی تکواندو در استان یزد استفاده شود.

رئیس فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: انشاالله در آینده‌ای نزدیک شاهد برگزاری مسابقات ملی، بین‌المللی و لیگ‌های منطقه‌ای تکواندو در استان یزد باشیم.

گفتنی است در ابتدای این دیدار حسین وحیدی رئیس هیئت تکواندو استان یزد به ارائه گزارشی از اقدامات و عملکرد هیئت تکواندو استان در چند ماهه اخیر پرداخت و افزود: با تلاش‌های انجام شده مکانی برای راه اندازی خانه تکواندو استان یزد اختصاص یافته و در دست تجهیز است.

وی یادآور شد: امیدواریم با همکاری خوب مسولان استانی و فدراسیون تکواندو، استان یزد به جایگاه واقعی خود در رشته المپیکی تکواندو دست یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ارتباط خوبی هم بین هیئت‌ها، قاریان و مجامع قرآنی برقرار شده است
  • نقش موثر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب 
  • ادوبی روی هوش مصنوعی مولد ویدیویی کار می‌کند
  • مهم‌ترین رسالت هیئت امنای مساجد چیست؟
  • هیئت های مذهبی نیروهای مسلح استان اردبیل تحقق "وعده صادق" را گرامی داشتند
  • مساجد خاستگاه فرهنگ و هنر اسلامی هستند
  • تلاش جهادی نیرو‌های صداوسیمای کیش در انعکاس چهره کیش
  • عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار و قدرت به جهانیان بود
  • قول مساعد هادی ساعی برای تجهیز خانه تکواندو استان یزد
  • مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» صادر شد