Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@20:25:55 GMT

ژاپن خرید نفت از ایران را از سر گرفت

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۹۹۳۷

ژاپن خرید نفت از ایران را از سر گرفت

به گزارش جماران، این نخستین بارگیری محموله نفت ایران به مقصد ژاپن از زمانی است که توکیو در پنجم نوامبر برای واردات نفت ایران به مدت ۱۸۰ روز از واشنگتن معافیت گرفت.

طبق آمار مورد بررسی "اس اند پی گلوبال پلاتس"، نفتکش کیسوگاوا حامل این محموله جزیره خارک را روز یکشنبه به مقصد سودگائورا در خلیج توکیو ترک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فوجی‌اویل یکی از بزرگترین خریداران ژاپنی نفت ایران است که پالایشگاه سودگائورا با ظرفیت ۱۴۳ هزار بشکه در روز را اداره می‌کند.

بارگیری واردات نفت ایران از سوی فوجی‌اویل پس از چراغ سبز بانک‌های ژاپنی برای انجام مبادلات مربوط به تجارت نفت ایران صورت گرفت.

بانک‌های ژاپنی منتظر موافقت مقامات رگولاتوری ژاپنی و آمریکایی بودند تا اعتبارنامه برای قراردادهای مربوط را صادر کنند.

ژاپن در نوامبر سال ۲۰۱۸ هیچ وارداتی از ایران نداشت و خرید نفت ایران را به منظور دریافت معافیت از تحریم‌های آمریکا به طور کامل متوقف کرده بود. آخرین محموله نفت ایران در اوایل اکتبر به ژاپن رسید، زیرا پالایشگاه‌ها و بانک‌های ژاپنی تلاش داشتند کلیه مبادلات مربوط به نفت را پیش از آغاز تحریم‌های آمریکا تسویه کنند. پالایشگاه‌های ژاپنی معمولا گریدهای مدیوم و سنگین را وارد می‌کنند. آخرین باری که این کشور هیچ نفتی از ایران وارد نکرد ژوییه سال ۲۰۱۲ بود که تهران هدف تحریم‌های بین‌المللی قرار گرفته بود و تا زمان مشخص شدن وضعیت بیمه محموله و مسائل بانکی، واردات نفت ژاپن از ایران به مدت کوتاهی متوقف شده بود.

در این راستا نیز عبدالناصر همتی - رئیس کل بانک مرکزی - هم طی یادداشتی در پست اینستاگرامی خود آورده که بعد از کشورهای چین، کره جنوبی، هند و ترکیه امروز ژاپن نیز  عملیات واردات نفت از ایران را آغاز کرد. به تدریج درآمدهای جدید نفتی در کنار دهها میلیارد دلار منابع فعال بانک مرکزی در نزد بانک‌های خارجی که پشتیبان قوی و مطمئن تجاری کشورمان است، به چرخه تجاری وارد می‌شود. 

وی در ادامه پیام خود نوشت: صادرات غیرنفتی کشورمان نیز با تفاهماتی که صادرکنندگان با همکاران من می‌کنند به تدریج در خدمت واردات کشورمان قرار می گیرد. قبلا خدمت مردم عرض کرده بودم در داخل کشور نیز ذخایر بسیار مطلوب ارز به صورت اسکناس در حدی است که نیازهای واقعی مردم را تامین کند.

همتی تاکید کرد: البته عوامل مختلفی در داخل و خارج مأیوس از تاثیرگذاری بر عرضه و تقاضا تلاش می کنند با ایجاد جو روانی و دادن پالس های منفی بازار را از نظر روانی تحت تاثیر قرار بدهند.

رییس کل بانک مرکزی همچنین نوشت: نکته جالب در مورد این روزهای بازار ارز، کم رمق بودن تقاضا در صرافی ها و نرخ سازی دلالان در فضای مجازی است. بانک مرکزی این روزها جور سمت تقاضا را هم می‌کشد!

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها ایران ژاپن نفت واردات واشنگتن جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۹۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار جدید از ورود خودروهای وارداتی به کشور | وزیر صنعت: مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند؛ سرعت تحویل به زودی افزایش می‌یابد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، عباس علی‌آبادی با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

وی درباره آخرین وضعیت واردات خودرو در سال جدید اظهار کرد: تا به امروز برای واردات ۱۳۰ هزار خودرو ثبت سفارش انجام شده است و این روند کماکان ادامه دارد و مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند و آن را با قیمت بالا از افرادی که به دنبال سوء استفاده هستند، خریداری نکنند.

علی‌آبادی افزود: حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی نیز در گمرکات کشور وجود دارد و به ترتیب به مردم واگذار می شود و سرعت تحویل خودروهای وارداتی به مردم به زودی افزایش می‌یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

وی تصریح کرد: ما به واردات خودرو افتخار نمی کنیم بله افتخار ما خودروهای ساخت داخل است که امیدواریم امسال خودروهای بسیار باکیفیت به مردم عرضه کنند و تحویل خوبی در صنعت خودروسازی در سال جدید رقم بزنیم.

اولین خودروهای وارداتی ایران‌خودرو تحویل مشتریان شد | «شاین مکس» در دو مدل بنزینی و هیبریدی

علی‌آبادی درباره عرضه و قیمت گذاری خودروهای داخلی گفت: تمام تلاش ما آن است که در بعد کیفی و کمی و در ابعاد قیمتی رکودی‌های مناسبی برای عرضه به مردم داشته باشیم اما باید توجه داشت که خودرو در کشورمان کالای سرمایه ای است هر چند که من معتقد هستم که مصرفی است اما با این وجود از نوسانات دیگر در بازار تاثیر می پذیرد.

وی اظهار کرد: مردم بدانند که در تولید و عرضه خودرو در بازار کسری وجود ندارد و اگر با حوصله برخورد کنند، نیاز آنها تامین می شود.

کد خبر 845098 برچسب‌ها واردات خودرو خبر مهم وزارت صنعت، تجارت و معدن علی آبادی خودرو مدرن، لوکس و هوشمند

دیگر خبرها

  • تاثیر دلار تلگرامی روی کالاهای وارداتی چه قدر است؟
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • زمانیکه ژاپنی‌ها برای خرید محصول کشاورزی ایران صف کشیدند! | تصویر
  • ژاپنی‌ها از ایران برنج خریدند/ عکس و قیمت
  • درخشش فوق العاده شهاب زاهدی در تیم ژاپنی کار دستش داد
  • سقف تراکنش بانکی برای سال جدید تغییر کرد
  • خبر جدید بانک مرکزی درباره حذف کارت‌های بانکی/ از این پس با این روش خرید کنید
  • آمار جدید از ورود خودروهای وارداتی به کشور | وزیر صنعت: مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند؛ سرعت تحویل به زودی افزایش می‌یابد
  • گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای ژاپنی
  • امیرعبداللهیان خطاب به همتای ژاپنی: پاسخ به اسرائیل صرفاً عملیاتی حداقلی بود