Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-18@19:00:34 GMT

کلاه‌زردها مقابل وزارت نیرو جمع شدند

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۰۱۴۳

کلاه‌زردها مقابل وزارت نیرو جمع شدند

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ امروز (اول بهمن ماه) بیش از سیصد نفر از اپراتور‌های پست‌های فشار قوی برق از استان‌های مختلف به تهران آمدند و در اعتراض به بلاتکلیفی شغلی مقابل وزارت نیرو تجمع کردند.

حاضران در تجمع که از استان‌های دور و نزدیک از جمله از آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان به تهران آمده‌اند، می‌گویند: علیرغم مصوبه وزیر مبنی بر تبدیل وضعیت و استخدامِ دائم ما، سازمان توانیر از اجرای قانون عدول می‌کند و به بهانه‌ی نبودن چارت خالی، از استخدام ما سر باز می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از قرار معلوم، حدود ۴۰ نفر از حاضران در تجمع، به همراه خانواده‌هایشان به تهران آمده‌اند تا بلاتکلیفی خود را بیشتر و عیان‌تر به مسئولان نشان دهند.



این اپراتور‌ها که پیش از این نیز بار‌ها به تهران آمده‌اند و پیگیری وضع استخدامی خود شده‌اند، می‌گویند ۴۱۱۰ نفر در سراسر کشور هستیم که علیرغم پیگیری‌های متعدد، هنوز در بلاتکلیفی به سر می‌بریم.

اعضای شورای هماهنگی اپراتور‌های پست‌های فشار قوی برق سراسر کشور نیز با انتقاد از کوتاهی وزارت نیرو و سازمان توانیر می‌گویند: به تازگی بحث «آزمون» و لزوم جذب آزمونی را پیش کشیده‌اند؛ این بحث، هم خلاف مصوبات وزارتخانه است و هم ناعادلانه است؛ چطور می‌خواهند از نیرویی که بیش از ده سال سابقه کار دارد، آزمون بگیرند و تعیین کنند که آیا قبول یا مردود است؟!

تجمع‌کنندگان خواستار پاسخگویی مقامات وزارت نیرو هستند و می‌گویند از بوروکراسی کشدار و بلاتکلیفی خسته‌ایم!

308 / 156 کلاه زرد تجمع وزارت نیرو

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: تجمع وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۰۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس تجمع کردند

صدها تن از حامیان فلسطین در انگلیس عصر چهارشنبه (به وقت محلی) مقابل پارلمان انگلیس تجمع کرده و ضمن محکوم کردن جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه، خواستار تحریم تسلیحاتی این رژیم شدند.

به گزارش مشرق، شرکت کنندگان از اقشار و ملیت‌های مختلف، توقف جنگ در غزه و امدادرسانی فوری به ساکنین این منطقه را خواستار شدند. آنها در حالی که پرچم فلسطین را به اهتزاز در می‌آوردند شعارهایی را در خصوص عدالتخواهی برای مردم فلسطین و پایان نظام آپارتاید سر دادند. افراد حاضر همچنین شعارنوشته‌هایی را حمل می‌کردند که روی آنها «اسرائیل را مسلح نکنید»، «دست از محاصره غزه بردارید» و «فلسطین را آزاد کنید»، نوشته بود.

در این حرکت اعتراضی، شماری از نمایندگان مجلس، فعالان مدنی و حقوق بشری سخنانی را در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، انتقاد از مواضع حمایتی لندن از این رژیم و ضرورت تحریم رژیم اسرائیل بیان کردند.

جان مک دانل وزیر پیشین دارایی کابینه در سایه انگلیس (حزب کارگر) در سخنانی، گفت: ما از دولت پرسیدیم که چه اقداماتی را برای تحریم شهرک‌نشینان اسرائیلی صورت داده‌اید. پاسخ داده‌اند که ما تحریم‌هایی را وضع کرده‌ایم. ما پرسیدیم که چه تعداد شهرک نشین اسرائیلی را در طول این مدت تحریم کرده‌اید که پاسخ داده‌اند دو نفر.

وی افزود: درحالی که ده‌ها هزار شهرک نشین اسرائیلی کرانه باختری را اشغال‌ کرده‌اند، دولت انگلیس فقط دو نفر را شناسایی کرده که شایسته تحریم‌ هستند، این درحالیست که ما از کیفیت تحریم‌ها نیز آگاه نیستیم.

مک دانل تصریح کرد: آنچه در کرانه و غزه رخ می‌دهد جنایت جنگی است و ما با مردم فلسطین اعلام همبستگی می‌کنیم. در عین حال به بنیامین نتانیاهو و کابینه او می‌گوئیم که ما او را مسئول کشتار مردم فلسطین در کرانه باختری و غزه می‌دانیم.

این قانونگذار انگلیسی، افزود: امیدوارم روزی را شاهد باشم که نتانیاهو و کابینه‌اش در دادگاه لاهه به‌ عنوان جنایتکاران جنگی محاکمه شوند.

این اظهارات وی با تشویق حضار مواجه شد.

در ادامه بل ربیرو اندی نماینده مجلس عوام انگلیس مطالبی را در نقد مواضع حمایتی لندن از رژیم صهیونیستی بیان کرد و گفت: دولت ما نه تنها جنایات اسرائیل را محکوم نمی‌کند بلکه به این رژیم سلاح هم می‌فروشد. با این کار، ما در جنایات جنگی اسرائیل همدست هستیم.

وی بر همین اساس خواستار توقف فروش سلاح به رژیم صهیونیستی شد و افزود: ما از دولت می‌خواهیم که کشور ما را در این جنگ هولناک شریک نکند.

سایر سخنرانان حاضر در این تجمع نیز در سخنانی، بر لزوم تداوم فشارها برای تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی و پایان جنگ غزه تاکید کردند.

فشارها علیه دولت انگلیس برای تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی به ویژه در پی کشته شدن سه امدادگر این کشور در حمله هوایی ارتش (ررژیم) اسرائیل به کاروان یک نهاد بین‌المللی حقوق بشری در غزه رو به افزایش است.

یافته‌های یک نظرسنجی صورت گرفته در انگلیس نشان می‌دهد که بیشتر مردم این کشور خواهان توقف فروش سلاح به رژیم صهیونیستی هستند.

روز گذشته (سه‌شنبه) نمایندگان گروه‌های حامی فلسطین طوماری را به دفتر نخست وزیر انگلیس تحویل دادند که در آن خواستار تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی شده‌اند. ده‌ها تن از قانون‌گذاران انگلیس هم دو هفته پیش طی دو نامه جداگانه به دیوید کامرون وزیر خارجه این کشور، چنین درخواستی را مطرح کردند.

همچنین حزب ملی اسکاتلند، لیبرال دموکرات و مشاور پیشین امنیت ملی انگلیس از جمله احزاب و عناصری هستند که تعلیق فوری مجوزهای فروش سلاح به اسرائیل را خواستار شده‌اند.

حزب کارگر به عنوان دومین حزب پرجمعیت انگلیس هم می‌گوید که اگر وکلای دولت معتقدند رژیم اسرائیل قوانین بین‌المللی را نقض کرده است، فروش سلاح به این رژیم باید متوقف شود.

از سویی سازمان بین‌المللی امدادرسانی آکسفام به تازگی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به وزرای تجارت و خارجه انگلیس با اشاره به آمار بالای شهدای جنگ غزه هشدار داد که دولت لندن با حمایت تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی در فاجعه انسانی در این باریکه شریک است.

در این نامه آمده است: یک آتش بس فوری، بی قید و شرط و دائمی برای توقف مرگ و ویرانی حیاتی است. پایان دادن به فروش تسلیحات گامی مهم در این راستا به شمار می‌رود. آتش بس تنها راه معنادار برای رساندن کمک و امن‌ترین راه برای بیرون راندن گروگان‌ها (اسرای اسرائیلی) است.

نویسندگان بر همین اساس نوشته‌اند: ما از شما می‌خواهیم که به سرعت مجوزهای فروش و صادرات سلاح به (رژیم) اسرائیل را تعلیق و درخواست برقراری آتش بس فوری و دائمی را مطرح کنید.

مجموعه این تحولات نشان می‌دهد که موضوع تحریم تسلیحاتی اسرائیل به سطح جدیدی‌ از نگرانی‌ها در انگلیس تبدیل شده و در صورت تداوم جنگ غزه، دولت لندن به ویژه در آستانه انتخابات سراسری با انتخاب‌های دشواری روبرو است.

دیگر خبرها

  • تجمع حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس
  • حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس تجمع کردند
  • تجمع اعتراضی مقابل سفارت اردن در تهران
  • تجمع کشاورزان مقابل استانداری قزوین+ فیلم
  • تجمع مقابل سفارت اردن در تهران (عکس)
  • تصویری جالب از تجمع بسیجی‌ها مقابل سفارت اردن در تهران
  • (تصاویر) تجمع اعتراضی مقابل سفارت اردن در تهران
  • تجمع اعتراضی مقابل سفارت اردن
  • تجمع شطرنجی‌ها مقابل وزارت ورزش برای حمایت از پریدر/ قول اسبقیان به معترضان
  • تجمع شطرنجی‌ها مقابل وزارت ورزش