Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ تقی زاده، بر ضرورت توجه به کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: بهزیستی آبادان برای بی خانمان های شهرستان راهکارهای اساسی اتخاذ کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آبادان، «سرهنگ سید محسن تقی زاده»، امروز (دوشنبه 1 بهمن) در نشست هم اندیشی کاهش آسیب های اجتماعی که با حضور اهالی رسانه و فعالان فضای مجازی آبادان برگزار شد، اظهار کرد: در شهرستان آبادان صدها کارتن خواب و بی خانمان وجود دارد که اکثر این افراد برای تأمین هزینه زنده ماندن و مصرف موادمخدر خود اقدام به سرقت در سطح شهرستان می‌ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان، اضافه کرد: در تابستان گذشته ده ها نفر از افراد بی خانمان به دلیل گرمای تقریبی 60 درجه ‌ای آبادان و نداشتن سرپناه و بی تفاوتی برخی مسئولان امر با مرگ دست و پنجه نرم کردند که این موضوع بسیار ناراحت کننده است.

 

وی افزود: ممکن است این افراد کارتن خواب و بی خانمان ناقل بیماری ‌هایی همچون ایدز یا هپاتیت و بیماری های واگیردار باشند و با توجه به تحقیقات صورت گرفته اکثر این افراد مصرف کننده مواد صنعتی شیشه هستند و تعادل روانی ندارند و می‌توانند بسیار خطرناک باشند از این رو از بهزیستی آبادان انتظار داریم در خصوص رفع این مشکل راهکارهایی اساسی ارائه کند.

 

پایان پیام/636

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان انقلاب اسلامی حضرت زهرا س استان بوشهر سفر رئیس جمهور به گلستان آسیب های اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان افراد بی خانمان آسیب های اجتماعی اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۰۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غربالگری یک میلیون و ۴۲ هزار و ۵۷۶ نفر در پویش ملی سلامت در گلستان

موسی‌الرضا شبیهی گفت: با اجرای پویش ملی سلامت در استان بیش از ۳۲ هزار نفر شامل ۱۵ هزار و ۵۳۸ بیمار دیابتی نوع ۲ و ۱۶ هزار و ۵۷۳ بیمار فشار خون بالا در استان شناسایی شده و تحت مراقبت قرار گرفتند.

او با اشاره به شناسایی ۱۹ هزار و ۴۵۹ بیمار با احتمال دیابت و ۱۸ هزار و ۴۷۰ بیمار با احتمال فشار خون بالا در این طرح، گفت: مرحله دوم پویش ملی سلامت با هدف تایید بیماری در افراد مشکوک دیابت و فشار خون شناسایی شده از بهمن ماه در استان آغاز شد.

به گفته وی در این مرحله بیماران با احتمال دیابت و فشار خون به مراکز خدمات جامع سلامت فراخوان شده و توسط پزشکان ارزیابی و برای تمام بیماران مشکوک به دیابت، دوباره تایید بیماری قندخون وریدی درخواست می‌شود.

شبیهی ادامه داد: از ابتدای بهمن تاکنون ۵۳.۸ درصد افراد مشکوک به دیابت و ۴۲.۵ درصد افراد مشکوک به فشارخون شناسایی شده در پویش ملی سلامت توسط پزشکان مراکز خدمات جامع سلامت ویزیت و پس از تایید بیماری تحت درمان دارویی قرار گرفتند.

او  بیان کرد: تشخیص به‌هنگام بیماری دیابت و فشار خون یکی از اهداف اصلی پویش ملی سلامت بود که در این راستا نتایج قابل قبولی در گلستان به‌دست آمد.

به گفته وی، قند خون بالا به مرور زمان می‌تواند به رگ‌های خون‌رسان و اعصاب کنترل‌کننده قلب آسیب برساند ضمن این‌که احتمال بیماری قلبی عروقی در بیماران دیابتی ۲ برابر بیشتر از افراد دیگر است.

رئیس مرکز بهداشت استان افزود: همچنین فشار خون بالا ممکن است باعث آسیب عروق شود و در نتیجه رسیدن خون به قسمت‌های مختلف بدن، از جمله اعضای حیاتی مانند قلب را دشوارتر کند و فرد را بیشتر در معرض خطر حمله قلبی یا سکته مغزی قرار دهد.

شبیهی یادآور شد: فشار خون بالا و دیابت، خطر بروز انواع عوارض ناشی از بیماری دیابت را نیز بیشتر می‌کند، بنابراین حفظ فشار و قند خون در محدوده سلامت بسیار مهم است و تشخیص به‌هنگام بیماری و درمان مناسب احتمال بروز عوارض را در فرد کاهش می‌دهد.

او ضمن تاکید بر اصلاح سبک زندگی سالم برای محافظت از عوارض دیابت و فشار خون بالا از افراد بالای ۱۸سال که در مرحله اول پویش ملی سلامت توسط کادر بهداشت به آنان اعلام شده که قند خون یا فشارخون غیر طبیعی دارند خواست برای تایید و تشخیص به هنگام بیماری خود به نزدیک‌ترین مرکز خدمات جامع سلامت مراجعه و در انجام این امر مهم با پزشکان مراکز همکاری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • بیماری اجسام لویی چیست؟
  • درمان اصلی کبد چرب چیست؟
  • چرا ایرانیان بدترین روش برای پخت غذا را دارند؟
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • چرا ایرانیان بدترین روش پخت غذا را دارند؟
  • به گفته یک پزشک افراد باید در مورد فشار خون بالا چه کنند؟
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی یک باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • کاهش ۵۳ درصدی سرقت‌ها در آبادان
  • غربالگری یک میلیون و ۴۲ هزار و ۵۷۶ نفر در پویش ملی سلامت در گلستان
  • اساسی ترین چالش تشکل‌های دانشجویی مقابله با روزمرگی و برنامه های بدون هدف است