Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه دشمنان با استفاده از ابزار رسانه و فضای مجازی به دنبال نفوذ در بین خانواده‌ها و جوانان هستند، گفت: محتوای رسانه‌های ما باید بر اساس نیازهای روز جوانان و خانواده‌ها تهیه شود تا میدان رقابت را به رسانه‌های بیگانه واگذار نکنیم.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی یکشنبه شب در نشستی با مدیران صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی، اظهار کرد: دقت و نظم در پیام‌دهی، مخاطب شناسی، توجه به وسیله پیام، تجهیز به فن‌آوری‌های روز و نیازسنجی از عوامل رقابت‌پذیری با رسانه‌های بیگانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: رسانه‌ها باید با بیان واقعیت‌های جامعه و با در نظر گرفتن ذائقه مردم به نیازهای آنان پاسخ دهند؛ در این صورت گرایش مخاطبان به تلویزیون و شبکه‌های داخلی بیش از پیش افزایش می‌یابد و در رقابت رسانه‌ای موفق خواهیم بود.
پورمحمدی تأکید کرد: جهان امروز درواقع جنگ اندیشه و فکر است که در آن رسانه‌ها حرف اول را می‌زنند و دشمنان انقلاب هم با توسل به رسانه به دنبال استحاله نظام و تبلیغ ناکارآمدی انقلاب اسلامی برای ناامیدی مردم و تبلیغ سکولاریسم هستند.
وی ادامه داد: اما کارآمدی نظام و استواری مردم چاره‌ای به جز پذیرش نظام جمهوری اسلامی ایران برای دشمنان باقی نگذاشته و بر این اساس آن‌ها به دنبال بدبین کردن نسل‌های سوم و چهارم انقلاب هستند.
پورمحمدی اظهار کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران، امروزه به دنبال استحاله نظام از درون و متقاعد کردن مردم به ناکارآمدی این نظام هستند که صداوسیما در خنثی‌سازی این توطئه نقش بسزایی دارد.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: تحریم و فشار اقتصادی به مردم از راهکارها و ابزارهای استکبار برای ایجاد بدبینی و ناامیدی است تا صبر مردم را لبریز کنند و موجب نارضایتی آنان شوند؛ البته آن‌ها امیدی به رسیدن به اهداف شومشان ندارند.
پورمحمدی همچنین با اشاره به ضرورت انعکاس دستاوردهای انقلاب اسلامی در جشن چهل سالگی آن، بیان کرد: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ارائه بحث‌های تحلیلی و تبیینی بسیار ضرورت دارد که نقش صداوسیما در این خصوص مهم است.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: وظیفه صداوسیما و رسانه‌ها خوش‌بین کردن مردم به آینده کشور است؛ بر این اساس باید با انعکاس ظرفیت‌ها، پیشرفت‌ها و تلاش‌های صورت گرفته مردم را نسبت به رفع مشکلات مختلف جامعه امیدوارتر کنیم.
پورمحمدی همچنین با اشاره به درخواست مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی در خصوص رفع کمبود برخی تجهیزات فنی اظهار داشت: پیگیر رفع کمبودها و نیازهای رسانه ملی در استان خواهم بود.
مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی نیز در این نشست از افتتاح 125 طرح فنی و عمرانی این مرکز با بیش از 150 میلیارد ریال اعتبار به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران خبر داد.
مرتضی صفری همچنین با بیان اینکه صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی سالانه 23 هزار و 360 ساعت برنامه پخش می‌کند و 95 درصد استان تحت پوشش برنامه‌های شبکه سهند و رادیو قرار دارند، بیان داشت: میزان اعتماد به شبکه‌های داخلی هر چه قدر افزایش یابد سم‌پاشی‌های دشمنان انقلاب کم اثر می‌شود.
استاندار آذربایجان شرقی پیش از این نشست از قسمت‌های مختلف صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی بازدید و از زحمات و تلاش‌های کارکنان و عوامل فنی و اجرایی این مرکز قدردانی کرد.

انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها استکبار انقلاب اسلامی ایران پورمحمدی جهان فضای مجازی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۰۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌ها در ارتباط با مردم و فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در راستای تحقق شعار سال و برقراری ارتباط با مردم به فرهنگ‌سازی نیاز است که رسانه‌ها در این زمینه نقش موثری دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سید احسان عسکری، شامگاه _دوشنبه، سوم اردیبهشت_ در نشست با مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نام‌گذاری‌های اقتصادی سال‌های اخیر توسط مقام معظم رهبری، اظهار کرد: طی چند سال اخیر شعارهای سال در حوزه اقتصادی بوده که نشان از جریان‌سازی بر اساس شرایط کشور دارد که با فرهنگ‌سازی مشکلات کشور حل و فصل شود.

وی با اشاره به شعار جهش تولید با مشارکت مردم، افزود: برای ارتباط با مردم نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم که این نقش بر عهده رسانه‌ها و صدا و سیمای مرکز استان است که در همین خصوص جلسات مشترک با برنامه سازان صدا و سیما در دستور کار قرار گیرد.

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اقدامات بزرگ و بنیادی در این دولت در حال انجام است، گفت: نیازمند انتقال این اقدامات به جامعه و همگرایی با مردم هستیم که صدا و سیما می‌تواند کمک بزرگی برای اطلاع رسانی این اقدامات انجام دهد.

وی تصریح کرد: برای جهش تولید و زیبایی وجه اقتصادی، باید مشارکت مردم بسیار عمیق باشد تا برنامه‌ریزان اقتصادی مبتنی با این مشارکت عمل کنند و این مهم بیشتر نیازمند تسهیل‌گری امور، تأمین زیرساخت‌ها، بهبود شرایط تسهیلات بوده که در این خصوص اقدامات لازم تدبیر شده‌است.

عسکری با تاکید بر اینکه رویکرد مقام معظم رهبری به اقتصاد رویکرد مردم مبنا است، خاطرنشان کرد: در همین خصوص برگزاری جلسات با رسانه‌ها و صدا و سیما در جهت برنامه‌ریزی برای چگونگی استفاده از ظرفیت مردم در حوزه جهش در بخش تولید طراحی شده‌است.

در ادامه امیر رئوف، مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نگاه به رسانه بیشتر اطلاع‌رسانی است، گفت: رسانه‌ها باید به رسالت خود عمل کنند و به دنبال جریان سازی، نقد منصفانه و ارائه راهکارها در راستای بهبود شرایط باشند.

وی افزود: برای پیشرفت استان نیازمند سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصادی هستیم چرا که از ظرفیت بالایی برخوردار بوده، لذا مهیا کردن زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف در کنار ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی نیاز مبرم است.

رئوف با اشاره به استفاده از ظرفیت هلدینگ‌ها برای پیشرفت اقتصادی در استان، تصریح کرد: اهمیت نقش رسانه در مباحث تولید محتوا در پرداختن به ظرفیت‌ها و داشته‌های استان می‌تواند به این هدف مهم تسریع ببخشد.

وی با اشاره به اینکه هدف مقام معظم رهبری از مشارکت نوعی فرهنگ‌سازی و کار فرهنگی است، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی تعاونی‌های مختلف و استفاده از سرمایه‌های مردمی می‌تواند در جهش تولید مؤثر باشد.

کد خبر 747070

دیگر خبرها

  • رسانه‌ها در ارتباط با مردم و فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند
  • حضور سه دوچرخه سوار استان در اردوی تیم ملی
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • حضور ۶ دوچرخه سوار و یک مربی از آذربایجان شرقی در اردوی تیم ملی
  • سپاه پناه مردم و مستضعفان است
  • ورزشکاران نقش محوری در خنثی‌سازی برنامه‌های دشمن دارند
  • حضور جبهه‌ای در رسانه کشور وجود ندارد
  • وعده صادق حضور مقتدرانه سپاه در صحنه دفاع از انقلاب است
  • پیام استاندار آذربایجان شرقی در سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • مهم‌تر از «پهپاد» و «موشک» چیست؟