Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-25@07:23:33 GMT

◄ مهم‌ترین مهارت مدیریت از زبان مه آبادی

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۰۵۵۸

◄ مهم‌ترین مهارت مدیریت از زبان مه آبادی

تین‌نیوز | 

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: مدیریت زمان باید مهم‌ترین مهارت مدیریت است و برای ماهرشدن مدیران و کارکنان در این مقوله و آموختن تکنیک‌ها و ایجاد سیستم‌ها هرچه می‌توان باید هزینه کرد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ رحمت‌اله مه‌آبادی که در کارگاه آموزشی معاونان توسعه مدیریت و منابع، عملیات فرودگاهی و برنامه‌ریزی فرودگاه‌های کشور سخن می‌گفت، با تاکید بر ارزش زمان و اهمیت مدیریت آن، گفت: زمان ارزشمندترین نعمت الهی عطاشده به انسان و شالوده حیات ما است به‌طوری‌که خداوند متعال در قرآن به زمان درجاهای مختلف آن قسم‌خورده و آوردن یک سوره برای زمان، ارزش الهی این نعمت خدادادی را مشخص می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم‌چنین به فرموده رسول اکرم نیز در روز قیامت از عمر انسان به‌طور اعم و از جوانی به‌طور اخص سوال می‌شود که در چه راهی سپری‌شده است؟

وی در ادامه به تشریح ویژگی‌های زمان پرداخت و گفت: زمان در دسترس‌ترین برای همه و دائمی‌ترین و تمام‌نشدنی‌ترین منبع برای یک فرد پربازده تا زمان مرگ است چراکه نمی‌توان گفت چه زمانی وقت به پایان می‌رسد و این مسئله بزرگ‌ترین شگفتی در مورد این منبع پراهمیت به شمار می‌آید که درنتیجه آن را باارزش‌تر نیز می‌کند، چراکه قابل پیش‌بینی برای آینده نیست.

مه‌آبادی افزود: درعین‌حال باوجود غیرقابل‌پیش‌بینی بودن زمان، اما سریع سپری و منقضی شده و به عقب بازنمی‌گردد و بنابراین جبران‌ناپذیر بوده و هیچ‌چیز جای آن را نمی‌گیرد. زمان، ظرف عملی برای هر عمل و هر تلاشی است، هر تازه‌ای را کهنه می‌کند و هر دوری را نزدیک می‌کند و دراین‌بین هدر رفت آن موجب دوری نزدیکی‌ها می‌شود.

رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها از زمان به‌عنوان خبری بزرگ و هشداری مستمر از نیستی و مرگ یادکرد و گفت: زمان همان‌طور که به اعمال و اقدامات ارزش می‌دهد، می‌تواند از ارزش آن بکاهد چراکه هر عملی وقتی دارد.

به گفته مه‌آبادی اتلاف وقت، کشتن تدریجی خود و اتلاف وقت دیگران، کشتن آن‌هاست و شاید یک دلیلش این باشد که لغو کردن کراهت دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: ویژگی‌های که نام‌برده شد نشان از این دارد که مدیریت زمان چقدر ضروری است و درست و به‌جا مصرف کردن آن چقدر اهمیت دارد. بر همین اساس بهترین مصرف زمان و کاربرد آن در عمل خیر و نیکو است و قدر مسلم خیری ارجح است که بیش‌تر به عموم برسد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در ادامه به مدیریت زمان در حوزه شخصی و فردی پرداخت و گفت: ما باید زمانی را برای تفکر، مطالعه، تفریح و سرگرمی مباح، آینده و برنامه‌ریزی و مرور گذشته و محاسبه خود بگذاریم. همان‌طور که حضرت امام علی فرمودند که خویشتن را به محاسبه بکشید پیش از آنکه شمارا به محاسبه بکشند و خودتان اعمال خود را بسنجید پیش از آنکه شمارا بسنجند.

مه‌آبادی مدیریت زمان در حوزه شخصی، اجتماعی، سازمانی یا شغلی را موردتوجه قرارداد و بابیان اینکه اگر نتوانیم وقت خود را به‌درستی تنظیم کنیم از عهده انجام هیچ کاری بر نخواهیم آمد، گفت: علت اصلی برنامه‌ریزی ضعیف یا بی‌برنامگی، بی‌توجهی به مدیریت زمان است و لذا مدیریت زمان را باید مهم‌ترین مهارت مدیریت دانست و برای ماهرشدن مدیران و کارکنان در این مقوله و آموختن تکنیک‌ها و ایجاد سیستم‌ها هرچه می‌توان باید هزینه کرد.

وی با اشاره به این‌که مدیریت زمان از تنش‌ها و استرس‌های شخص و سازمان می‌کاهد گفت: در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران که یک شرکت تخصصی است، سطح استرس بالا است و بنابراین مدیریت زمان امری واجب بوده و مهم‌ترین فاکتور موثر در بهره‌وری فردی و سازمانی است.

مه‌آبادی زمان را تنها یک عامل ثانویه در مدیریت زمان عنوان و تاکید کرد؛ عامل اساسی در مدیریت زمان واقعی باید اولویت‌های شخصی ما باشد. افراد براساس محیطی که در آن رشد کرده و تربیت‌شده‌اند، یک چرخه بهره‌وری دارند و در ساعاتی از روز از بیش‌ترین راندمان کاری برخوردارند و ما باید این ساعات را برای خود مشخص کنیم.

رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها، مدیریت زمان در قالب پنج محور اولویت‌بندی فعالیت‌ها، وجود ضرب‌الاجل برای انجام کارها، درک ارتباط و پیوند میان کارها، وقت‌شناسی و ایجاد یک حاشیه زمانی برای بازنگری تقسیم‌بندی کرد.

وی بابیان اینکه ما در شرکت فرودگاه‌ها مسئول زمان مردم و مسافران هستیم و این حق‌الناس است، گفت: در این راستا باید از خودمان شروع کرده و مدیریت زمان را می‌بایست در اولویت امور قرار دهیم چراکه مهم‌ترین ماموریت ذاتی ما است. در این راستا هرچقدر بیشتر به فانی بودنمان معتقد و با آن هماهنگ باشیم، به مدیریت زمان بیش‌تر اهمیت می‌دهیم.

رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در پایان سخنانش گفت: کارکنان ما در تمام شرکت‌ها و سازمان‌ها باید سمبل نظم، دیسیپلین و انضباط سازمانی و مدیران باید شاخص این ویژگی باشند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۰۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز

فخرالدین کشاورز مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس اظهار کرد: فرودگاه شهید دستغیب شیراز به عنوان نخستین فرودگاه دارای نظامنامه جامع فرودگاهی منطبق با پارت ADR و مقررات اجرایی آن، گواهینامه فرودگاهی دریافت می‌کند.

او گفت: این گواهینامه، فردا پنجم اردیبهشت ماه توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی و جمعی از مقامات استانی و فعالان حوزه هوانوردی در محل فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز اعطا خواهد شد.

کشاورز بیان کرد: فرودگاه شیراز، پس از طی فرایند‌های مختلف تدوین نظامنامه، دستورالعمل‌های عملیاتی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، انجام ممیز‌های متعدد و رفع یافته‌های غیراستاندارد موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شده است.

او ادامه داد: این فرایند با همکاری کامل و سازنده دفتر مقررات فرودگاهی، پست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و مدیریت ایمنی شرکت و دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان با موفقیت انجام شده است.

اخذ گواهینامه فرودگاهی که در زمره شاخص‌های توسعه خدمات و ارتقای ایمنی هوانوردی از منظر سازمان جهانی هواپیمایی کشور (ایکائو) است، یکی از الزامات ملی و بین‌المللی است که شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بابد نسبت به اخذ آن در درجه اول برای فرودگاه‌های بین‌المللی اقدام کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تأمین بهینه برق صنایع در تابستان با همکاری در مدیریت مصرف
  • خطیر: خوشحالم واگذاری استقلال در زمان مدیریت من رقم خورد
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز
  • برپایی آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز
  • آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز
  • جزئیات مدیریت سرخابی‌ها توسط دو کنسرسیوم پتروشیمی و بانکی از زبان وزیر اقتصاد
  • زمان طولانی ترین و کوتاه ترین پرواز تهران استانبول
  • رفتاردرمانی دیالکتیکی برای اختلال شخصیت مرزی
  • علت مشکل اینترنت در برخی نقاط از زبان مدیر شرکت مخابرات
  • آغاز مسابقات مهارت لوازم اندازه گیری منطقه ای خراسان رضوی در حوزه نصب کنتور تکفاز