Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محمدعلی قنادزاده رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: چهاردهمین نمایشگاه کشاورزی، ماشین‌آلات، مکانیزاسیون، نهاده‌ها، کشت‌های گلخانه‌ای و سیستم‌های آبیاری از سوم تا ششم بهمن ماه ‌۹۷ و از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی برای نخستین بار در این نمایشگاه حاضر شده و مسئولیت برگزاری ۷ نشست و کارگاه تخصصی و مهارتی و یک پنل تخصصی مدیران را برعهده دارد که کارگاه‌های آموزشی این نمایشگاه در سالن B۲ و نشست‌های تخصصی آن در سالن‌های همایش‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: در برگزاری این کارگاه‌ها سازمان جهاد کشاورزی، سازمان نظام مهندسی ساختمان، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و چند شرکت خصوصی پیشرو در زمینه‌های مختلف کشاورزی همکاری دارند؛ همچنین در این کارگاه‌ها از حضور اساتید برتر کشور و چهره‌های ماندگار ترویج کشاورزی بهره‌مند خواهیم شد و حضور برای کلیه مخاطبان به‌ویژه متخصصان حوزه کشاورزی رایگان است، ضمن اینکه اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی می‌توانند با ارائه کارت عضویت خود به‌صورت رایگان وارد نمایشگاه شوند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی با بیان اینکه در عمر ۴۰ ساله انقلاب دستاوردهای خوبی در حوزه کشاورزی، امنیت غذایی، توسعه و گسترش کشت‌های نوین، تلاش در راستای مدیریت منابع آب، افزایش عملکرد در واحد سطح و استفاده از سیستم‌های هوشمند در بخش آب و گلخانه داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: امیدواریم که با بها دادن به فارغ‌التحصیلان جامعه شاهد رشد و شکوفایی در کلیه عرصه‌ها از جمله عرصه کشاورزی باشیم و همیشه معتقدیم که استفاده از نیروی جوانی در کنار تخصص کاری موجب ثمربخشی و اثربخشی مطلوب‌تر خواهد شد.

وی در رابطه با برنامه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی در ایام فرخنده چهلمین فجر انقلاب شکوهمند اسلامی، تاکید کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی برای ایام الله دهه مبارک فجر با هماهنگی مسئولان کشوری در سازمان مرکزی نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی نسبت به‌ عضویت مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی با تخفیف ۴۰ درصدی اقدام خواهد کرد، پیشنهادی که از سوی مسئولان خراسان رضوی مطرح شده و امیدواریم که در سطح کشور اجرایی شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی بیان کرد: این آمادگی را داریم تا در راستای توسعه کشاورزی و رشد اقتصادی این حوزه و کمک در حل بحران آب و خاک طرح‌های خروج از بحران را تدوین کرده و جهت اجرا در اختیار مسئولان مربوطه قرار دهیم.

قنادزاده گفت: در حال حاضر ۱۷ هزار ۵۵۰ نفر عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی هستند و این افراد به‌صورت مستمر تحت پوشش خدمات حمایتی این سازمان قرار می‌گیرند و از کلیه کسانی که تمایل به فعالیت در حوزه‌های مختلف کشاورزی و منابع طبیعی دارند می‌خواهیم که از پتانسیل و ظرفیت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی استفاده کنند و طرح‌های حمایتی این مجموعه ویژه کلیه فعالان و بهره‌برداران در این عرصه بوده و تنها شامل مهندسان عضو نبوده و نیست.

وی افزود: برنامه‌ ویژه‌مان پس از برگزاری چهاردهمین نمایشگاه کشاورزی، ماشین‌آلات، مکانیزاسیون، نهاده‌ها، کشت‌های گلخانه‌ای و سیستم‌های آبیاری برگزاری مراسم روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندسی و تجلیل از مهندسان نمونه حوزه کشاورزی و منابع طبیعی در ۵ اسفند ماه امسال خواهد بود و از هم‌اکنون در حال تدوین برنامه‌های این ایام هستیم که خبرهای تکمیلی آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

 

انتهای پیام//ف.ح

 

 

بیش از  ۱۷ هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی هستند

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۰۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف فرآیند دونقشه‌ای به نفع شهروندان است

نیکونژاد رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد مطرح کرد: شورای اسلامی شهر یزد در تلاش هست تا فرآیند دو نقشه‌ای را برای صدور پروانه ساختمانی با همکاری سازمان نظام مهندسی و با هماهنگی اداره مسکن و شهرسازی و دفتر فنی استانداری حذف نماید.

او افزود: با حذف فرآیند دونقشه‌ای شهروندان برای ساخت و ساز پلاک خود، دو مرتبه هزینه نقشه را پرداخت نخواهند کرد و با سازوکار اندیشیده شده نقشه دوم را ملاک عمل قرار می‌دهند چرا که تاکنون مردم یکبار در زمان أخذ پروانه باید نقشه برای سطح اشغال ۶۰ درصد تهیه می‌کردند و در مرتبه دوم هنگام ساخت و ساز مازاد سطح اشغال ۶۰ درصد باید هزینه نقشه دوم را به نظام مهندسی یا مهندس طراح پرداخت می‌کردند که باعث ایجاد تخلفات متعدد در ساخت و ساز و بی اعتمادی مردم و ساخت ساختمان‌های ناایمن و ناپایدار می‌شد و عملا نقشه اول به هیچ دردی نمی‌خورد.

به گفته نیکونژاد: مقرر شد در این زمینه تفاهم نامه‌ای بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان تهیه و برای حذف فرآیند دو نقشه‌ای چاره‌ای اندیشیده شود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: قطعاً سهل نمودن ساخت و ساز‌های اصولی و کاهش هزینه و اتلاف وقت شهروندان موجب کاهش ساخت و ساز‌های غیر مجاز می‌شود امری که همکاری و حمایت تمامی دستگاه‌های مربوطه را می‌طلبد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • انتصاب رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی
  • صدور سند مالکیت ۹۹.۵ درصد از اراضی منابع طبیعی استان بوشهر
  • جذب ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای مکانیزاسیون جوین
  • انهدام باند بین‌المللی قاچاق ماشین‌آلات راه‌سازی در هرمزگان
  • حذف فرآیند دونقشه‌ای به نفع شهروندان
  • انهدام باند بین‌المللی قاچاق ماشین‌آلات راهسازی در هرمزگان
  • ۱۲ نفر از اعضای باند قاچاق ماشین آلات راهسازی دستگیر شدند
  • اعضای باند بین‌المللی قاچاق ماشین‌آلات راهسازی در استان هرمزگان دستگیر شدند
  • اختصاص اعتبار ویژه برای اجرای طرح‌های آب و خاک در آذربایجان غربی
  • حذف فرآیند دونقشه‌ای به نفع شهروندان است