Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت گفت: ممنوعیت واردات پوشاک، کفش و سایر کالاهای نهایی ‌حوزه صنایع نساجی و پوشاک که در شرایط حاضر ضرورتی به واردات آنها وجود ندارد، به قوت خود باقی است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، افسانه محرابی اظهار داشت: براساس مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی، محدودیت‌های موجود منابع ارزی و در راستای تامین ارز مورد نیاز برای واردات کالا‌های ضروری، اساسی و مواداولیه؛ ثبت سفارش کالا‌های گروه چهارم شامل ۱۳۳۹ ردیف تعرفه، ممنوع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی خاطرنشان کرد: از آنجائیکه مصوبه مذکور به قوت خود باقی است و نظر به توانمندی‌های تولید داخلی در تامین انواع پوشاک مورد نیاز کشور و لزوم حمایت از تولیدات داخلی به ویژه در مقطع کنونی، ثبت سفارش انواع پوشاک همچنان ممنوع است.

مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت در پایان با نگاهی به آمار صادرات پوشاک تصریح کرد: در ۹ ماهه اخیر ۴ هزار و ۶۰۰ تن پوشاک به ارزش ۴۸ میلیون دلار صادر شده که از نظر وزنی ۵۹ درصد و از نظر ارزشی ۲۴ درصد رشد داشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پوشاک ایرانی واردات پوشاک صادرات و واردات پوشاک صنایع نساجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۰۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۸ درصدی صنعت نساجی در دولت سیزدهم

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: در این ۲ سال دولت سیزدهم رشد تولیدات نساجی ۱۸ درصد رشد کرد و این صنعت در نمایشگاه چین نیز توانست ثبت سفارش‌های متعددی را داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدمهدی برادران امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید از واحد نساجی دسترنج رضابافت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تکمیل ۲۰۰۰ طرح منتخب و بزرگ صنعتی در سطح کشور هدف‌گذاری شده که از این تعداد ۸۰ طرح بزرگ متعلق به استان قزوین است.

وی از سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی در بخش طرح‌های صنعتی منتخب استان قزوین خبر داد و افزدد: از مجموع طرح‌های منتخب کشوری ۱۰۰۰ واحد تولید، هم هم‌اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تلاش شده تا هرچه سریع‌تر تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رکورد اشتغال صنعتی کشور سال گذشته با تحقق ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار اشتغال‌زایی شکسته شد، بیان کرد: همان‌طور که امروز مشاهده می‌شود، کمبود نیروی کار امروز به یکی از چالش‌های اصلی واحدهای تولیدی منجر شده و خوشبختانه نیروهای کارگری ما در سال جاری علاوه بر دریافت حقوق توانستند به اشتغال پایدار دست یابند.

برادران اضافه کرد: ما به تازگی خودکفایی صنعت شوینده را جشن گرفتیم و در آینده نزدیک نیز خودکفایی صنعت پلی استر و نخ را جشن خواهیم گرفت، تا جایی که تا پایان سال جاری برنامه‌ریزی شده تا در صنایع مختلف جشن خودکفایی داشته باشیم.

وی با اشاره به توسعه صنعت نساجی ادامه داد: بسیاری معتقد بودند که صنایع نساجی ما فرسوده شده و اگر سرپا بماند دستاورد بزرگی است، اما همه مشاهده کردید که در این ۲ سال دولت سیزدهم رشد تولیدات نساجی ۱۸ درصد رشد کرد و این صنعت در نمایشگاه چین نیز توانست ثبت سفارش‌های متعددی را داشته باشد.

معاون وزیر صمت یادآور شد: صنعت نساجی امروز بیش از هرچیز به رقابت با محصولات خارجی نیاز دارد تا بتوانیم میزان قاچاق در حوزه پوشاک را کاهش دهیم، ضمن اینکه شرکت‌های خوبی در حوزه تحقیق و توسعه پروانه دریافت کرده و در حوزه دانش بنیان نیز اقدامات خوبی شده است.

کد خبر 747033

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • رشد ۱۸ درصدی صنعت نساجی در دولت سیزدهم
  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه
  • اعلام آمادگی بانک مرکزی برای ارائه ریز اطلاعات به مجلس
  • تامین ۳ میلیارد دلاری ارز برای کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات
  • افزایش حدود پنج برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان طی سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۱
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۱
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در ۳ سال