Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-20@03:49:31 GMT

فواید مصرف سویق یا آرد حبوبات

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۰۸۴۸

حضرت امام رضا(ع) در کتاب طب الرضا به بررسی فواید سویق یا همان آرد حبوبات برای بدن پرداخته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در رساله ذهبیه فرموده‌اند: سویق یا همان آرد حبوبات، یکی از نیکوترین خوارکی ها است،اگر گرسنه باشی سیر می کند و اگر سیر باشی، غذایت را هضم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوهاشم جعفری از اصحاب چهار تن از امامان شیعه، گفت: نزد امام رضا(ع) بودم که بسیار تشنه شدم ولی از شکوه و جلال حضرت نتوانستم درخواست آب کنم، حضرت درخواست آب کرد و جرعه ای از آن نوشید.

سپس علی بن موسی الرضا فرمود: ای اباهاشم!، بنوش که خنک و گوارا است؛ پس از آن آب نوشیدم ولی دوباره تشنه شدم.

حضرت نگاهی به خدمتکار انداخت و فرمود: شربتی از آب، سویق و شکر بیاور! سپس فرمود: سویق و شکر را اندکی مرطوب کن و بیاور، بعد از آن که آماده شد امام رضا (ع) فرمود: ای اباهاشم، بنوش که عطشت را رفع می کند.

علی بن سلیمان"یکی از یاران امام هشتم شیعیان(ع)" گفت: نزد امام رضا(ع) مشغول خوردن کله پاچه بودیم، که حضرت درخواست سویق کرد، به ایشان گفتم: یا امام رضا(ع)، من سیر شده ام.

حضرت فرمود: مقدار کمی از سویق، کله پاچه را هضم کرده و دوای آن است.

ابراهیم بن بسطام به نقل از مردی مروی گفت: امام رضا(ع) فردی را نزد من فرستاد و سویق خواست، مقداری سویق مرطوب برای ایشان فرستادیم، حضرت آن را نزد من برگرداند و فرمود: هرگاه ناشتا، سویق خشک خورده شود، حرارت بدن و تلخه زردآب را کم می کند، ولی اگر مرطوب باشد چنین تاثیری نخواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۰۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام استاندار البرز به مناسبت روز ارتش

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز طی پیامی روز ارتش جمهوری اسلامی را تبریک و تهنیت گفت. متن این پیام به شرح ذیل است:

۲۹ فروردین در تقویم و تاریخ حماسه آفرینی‌های ملت ایران اسلامی، روزی بزرگ، پرافتخار و همیشه جاودان است چرا که به نام ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی یکی از ارکان نیروهای مسلح نظام مقتدر جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است.

ارتش جمهوری اسلامی کماکان در بالاترین حد از توانمندی و خودکفایی نظامی تحت رهبری‌ها و منویات خردمندانه و داهیانه فرمانده معظم کل قوا، حضرت امام خامنه ای همه توان خود را در راه حفاظت و حراست از دستاوردهای نظام و دفاع از کیان ایران اسلامی و آرمان‌های انقلاب، امام شهیدان و شهدای والامقام و گلگون کفن ایران اسلامی به کار می‌بندد و تا پای جان برای ثبات و تقویت اقتدار نظام ایستاده است.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام ایران اسلامی به ویژه شهدای گرانقدر ارتش جمهوری اسلامی، ۲۹ فروردین را به محضر فرماندهی معظم کل قوا، فرماندهان، آحاد ارتشیان عزیز ایران اسلامی و خانواده‌های شهدای ارتش، جانبازان، ایثارگران و تمامی دلاورمردان حماسه آفرین تبریک می گویم و از آستان خدای بزرگ در سایه عنایات حضرت ولی عصر (عج) توفیق و اقتدار روزافزون نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و ارتش پرافتخار ایران اسلامی را مسئلت می‌کنم.

کد خبر 6081226

دیگر خبرها

  • کلام حضرت علی(ع) برای منتظران حضرت مهدی (عج)
  • پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد
  • فواید یک ویتامین برای زنان
  • حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، مصادیق بارز کرامت
  • جز امام (ره) و رهبری کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • فواید بی‌نظیر ریواس
  • جز حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • پیام استاندار البرز به مناسبت روز ارتش
  • گیاهی که برای تعدیل قند خون در افراد دیابتی مفید است | فواید بی‌نظیر ریواس : این افراد نباید ریواس مصرف شود
  • ارتش مایه مباهات و سربلندی ملت ایران است