Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاعر البرزی گفت: متاسفانه فضای شعر کرج مسموم شده و ارزش ها در شعر کرج کم کم به فراموشی سپرده می شود، هر چند هنوز شخصیت هایی از اهل قلم هستند که در شعر و سروده ی خود به ارزش های شعری و دیگر ارزش ها احترام می گذارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، سعید دشتی از شاعران البرزی که در هفته آخر دی ماه در استان کتاب "عریضه" وی رونمایی شد و از شاعرانی است که در حضور مقام معظم رهبری غزل های خود را خوانده است به همین بهانه خبرنگار "تیتریک" گفتگویی با او انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از چند سالگی شعر سرودن را آغاز کردید اولین جرقه نوشتن از چه زمانی خورده شد؟

من از کودکی به شعر به ویژه حافظ خوانی علاقه داشتم و از سال 89 به صورت جدی نوشتن شعر کلاسیک با قالب غزل را آغاز کردم.

در خصوص کتاب عریضه تان که به تازگی منتشر  و رونمایی شده توضیح دهید؟

کتاب عریضه مجموعه ای است از بیست و هفت غزل که تجمیعی از غزل های دینی، مذهبی، دفاع مقدس و عاشقانه است که سروده و منتشر شده و این عریضه را تقدیم به مولای متقیان علی علیه السلام کردم.

وضعیت شعر و ادبیات را در استان البرز چگونه ارزیابی می کنید؟

متاسفانه فضای شعر کرج مسموم شده و ارزش ها در شعر کرج کم کم به فراموشی سپرده می شود، هر چند هنوز شخصیت هایی از اهل قلم هستند که در شعر و سروده ی خود به ارزش های شعری و دیگر ارزش ها احترام می گذارند. امیدوارم هر چه زودتر چند دستگی شاعران در کرج برداشته شود و همه ی ما در کنار هم و با احترام گذاشتن به عقاید هم بتوانیم شعر کرج را هر چه قوی تر به کل ایران و حتی خارج از کشور عرضه کنیم.

مهمترین دغدغه و مشکلات شاعران از دیدگاه شما چیست؟

از نظر من شاعران چیزی جز دیده شدن و بها دادن به هنرشان انتظار ندارند که متاسفانه فکر کنم این موضوع در شهر کرج کمی کمرنگ شده است.

آیا در آمد نویسندگی گذران یک زندگی است؟

اصلا راجب این موضوع صحبت نکنیم بهتر است واقعا نویسندگی در استان درآمدی ندارد و هر فردی که در این عرصه فعالیت می کند به دلیل عشق و علاقه ای که به این هنر دارد است.

فرمودید در عرصه مستند نیز فعالیت می کنید ؟میشه در این خصوص توضیح دهید؟ چه مستندهایی را ساخته اید ؟

بله . مستندی تحت عنوان "آرزوی تو " در دست ساخت دارم و قرار است آرزوهایی در مستند برآورده و به تصویر کشیده شود و در فضای مجازی عرضه شود و بیشتر برای ترویج اهمیت "کمک کردن" و برآوردن آرزوها است .

چقدر مردم کشور از شعر و ادبیات استقبال می کنند و جایگاه شعر در کشور از دیدگاه شما چگونه است؟

شعر از قدیم الایام در کشور ما جایگاه خوب و با ارزشی داشته است و اکنون هم در همان جایگاه دیده می شود.هر چند شرایط شاید اینگونه ایجاب کرده کرده فرصت برای مطالعه کم باشد ولی باز شعر و ادبیات در زندگی ما نقش بسزایی دارد.

شما از شاعران استانی کشور هستید که نزذ مقام معظم رهبری نیز اشعارتان را خوانده اید .در این خصوص توضیح دهید؟

خداروشکرکه نصیب این بنده حقیر شد تا در دیدار شاعران با رهبر عزیز کشورم حضور داشته باشم و آرزوی من دیدار مجدد ایشان از نزدیک و شعر خواندن برای اوست.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۰۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب شعر جشنواره نفس پاک منتشر می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، علیرضا قزوه در نشست خبری نخستین جشنواره شعر نفس پاک گفت: این جشنواره یکی از کار‌های جدی ماست و اهمیت آن را به شاعران یادآوری می‌کنیم تا از این برنامه، کتابی هم به یادگار منتشر شود.

وی افزود: قرار است اشعار منتخب با ویراستاری محمدکاظم کاظمی در کتابی منتشر شود که از این کتاب همزمان با مراسم اختتامیه جشنواره رونمایی خواهد شد.

موضوع اعتیاد و آگاهی بخشی خانواده‌ها عنوان جشنواره شعر نفس پاک شده است. جشنواره‌ای که در چهار محور اصلی اعتیاد و عواقب زیان بار آن، آگاهی بخشی، گفتمان سازی برای انتخاب سبک زندگی سالم، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

برای این جشنواره از شاعران داخلی و فارسی زبان‌های کشور‌های منطقه دعوت شده تا اشعار خود را در مورد آسیب‌های اجتماعی اعتیاد ارائه کنند. برای حضور شاعران در این جشنواره و ماندگاری آثارشان پیشنهاد‌هایی مطرح شد.
همچنین برای کیفی سازی جشنواره شعر نفس پاک، بخش‌های دیگر هم به آن اضافه می‌شود. این جشنواره شعر، ۱۴ برگزیده با جوایز نقدی دارد و مراسم اختتامیه آن همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر در هفته اول تیر برگزار خواهد شد.

انسیه بحری گزارش می‌دهد:

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کتاب شعر جشنواره نفس پاک منتشر می‌شود
  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
  • شاعران ۱۰ کشور به جشنواره شعر رضوی ترکی می‌آیند
  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف | زن جوان دستگیر شد
  • روایت مفاخر ایران زمین در مجموعه مستند «تازه نفس»
  • غذای دریایی پیرلو و شاگردانش را مسموم کرد!
  • اهدا بیش از ۱۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان نیازمند واجد شرایط بردسکن
  • راهکار ۶ بندی برای حل مسئله ارز/ گفتگو با حسین صمصامی
  • رکورد جابجایی خودرو با ویلچر کشور به نام ورزشکار البرزی ثبت شد
  • قله‌های شعر فارسی از نظر رهبر انقلاب چه کسانی هستند؟ + فیلم