Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@05:26:42 GMT

آیا تسلیحات مدرن چینی تنها یک افسانه تخیلی است؟

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۰۹۵۴

آیا تسلیحات مدرن چینی تنها یک افسانه تخیلی است؟

‍‍‍‍‍‍

ارتش چین درحال به روز رسانی و تقویت تسلیحات خود برای رقابت هرچه بیشتر در مقابل آمریکا است. ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سی ان ان، از ابتدای ژانویه سال جاری ارتش چین از تسلیحات جدید، قدرتمند و تخصصی خود رونمایی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری رسمی گلوبال تایمز در اوایل ژانویه از آزمایش "مادر بمبها" رونمایی کرد. نام این بمب برگرفته از بمب ارتش ایالات متحده (MOAB) است که در سال 2017 در افغانستان مورد استفاده قرار گرفت.

البته گزارشات حاکی از آن است که MOAB چینی کوچکتر و سبکتر از همتای آمریکایی‌اش است و همین خصوصیات اجاره استفاده از آن در بمب‌افکن‌های معمولی تر را می‌دهد.

13 ژانویه در وبسایت انگلیسی زبان PLA مدعی شد که  "دیوار بزرگ فولادی زیرزمینی" تاسیساتی دفاعی است که در زیر کوه‌هایی که محل آنها فاش نشده در چین مخفی شده‌ است. هدف از این دیوار دفاع از پایگاه های نظامی در برابر حمله دشمن است.

بعد از آنکه نیروی دریایی آمریکا ناوشکن مجهز به موشکهای هدایت شونده خود را به جزایر تحت کنترل چین در دریای چین جنوبی اعزام کرد، رسانه رسمی  ارتش آزادیخواه خلق چین اعلام کرد که موشکهای بالستیک DF-26 خود را که قابلیت هدف قرار دادن موشکهای بزرگ و میانبرد را دارند در دریا مستقر کرده است. چین اعلام کرد استقرار این موشکها با برد 3400 مایل این موضوع را به خوبی یادآوری می‌کند که چین قابلیت حفظ امنیت خود را دارد.

بزرگترین مشکل چین و آمریکا جنگ تجاری نیست

 

 

نسخه جدید جنگنده‌های رادار گریز J-20 که در ماه فوریه  وارد ناوگان نیروی هوایی چین شد  را می‌توان به عنوان بمب‌افکن – جنگنده و همچنین تسلیحات الکترونیک به شمار آورد. در آینده این هواپیماهای تک صندلی امکان افزودن صندلی برای خلبان دوم را نیز خواهند داشت.

در سال جدید ساوت چاینا مورنینگ پست در گزارشی اعلام کرد چین انتن رادیویی بزرگی با نام "روش الکترومگنتیک بی سیم" یا WEM را تکمیل کرده است.

توپ الکترومغناطیس ریلی یکی دیگر از تجهیزاتی است که رسانه‌های دولتی چین در اوایل ژانویه از استقرار آنها بر روی ناوهای خود خبر دادند. در تئوری توپهای ریلی پوکه‌های فلزی را با استفاده از قدرت الکتریکی پرتاب می‌کنند. این توپها دارای بردی معادل 160 کیلومتر است و سرعت آنها به 9 برابر سرعت صوت معادل 11 هزار کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این توپ بدون داشتن ماده منفجره به نظر برای  توپخانه‌های متعارف دقیقتر و آسانتر خواهد بود.

آمریکا و چین بر سر تولید هرچه سریعتر این سلاح درحال رقابت با یکدیگر هستند اما به نظر می‌رسد چین در این رقابت پیشی گرفته است.

گزارش های خبری حاکی از آن است که ارتش چین چهارمین آزمایش  اولین ناو هواپیمابر ساخت داخل خود را  به اتمام رسانده است. آزمایشات ترافیک هوایی و فرود و پرواز تجهیزات از این ناو 50 هزار تنی با دقت انجام شده است و به نظر اوضاع به خوبی پیش می‌رود.

 

 

انتهای پیام/

R1036249/P/S8,87/CT8 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "چین"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار چین اخبار چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۰۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور

آندژی دودا، رئیس جمهور لهستان تاکید کرد که مقامات لهستان آماده استقرار سلاح‌های هسته‌ای آمریکا در خاک این کشور هستند.

براساس گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور لهستان در ادامه گفت: اگر متحدان ما تصمیم به استقرار تسلیحات هسته‌ای در چارچوب افزایش امنیت جناح شرقی ناتو بگیرند، ما برای آن آماده‌ایم. ما متحد ناتو هستیم و تعهداتی نیز در این زمینه داریم، یعنی صرفا یک سیاست کلی را اجرا می‌کنیم.

دودا اعلام کرد که این موضوع مدتی است که موضوع مذاکرات لهستانی-آمریکایی بوده است. او افزود: من قبلا چندین بار در این مورد صحبت کرده ام و باید اعتراف کنم که وقتی از من در این مورد سوال شد، اعلام آمادگی کردم.

به ادعای رئیس‌جمهور لهستان، روسیه به طور فزاینده‌ای در حال تقویت استان کالینینگراد از نظر نظامی بوده و اخیرا تسلیحات هسته‌ای خود را به بلاروس منتقل کرده است.   

در همین راستا سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در اکتبر ۲۰۲۳ گفت که روسیه در پاسخ به استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در اروپا مجبور شد به اقدامات جبران‌کننده متوسل شود. وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که در نتیجه سیاست‌های غرب در اروپا، سیستم اعتمادسازی و اقدامات کنترل تسلیحات که شامل خروج آمریکا از تعدادی از معاهدات امنیتی بود، از بین رفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • (ویدیو) استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • رونمایی انگلیس از بزرگترین بسته کمک نظامی به کی‌یف
  • سیاست‌های آمریکا با ادعای طرفداری از صلح فاصله زیادی دارد
  • اعلام آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک خود
  • روسیه: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار خواهیم داد
  • لاوروف: غرب در آستانه یک درگیری هسته‌ای است
  • آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور