Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@20:32:14 GMT

طرح نظارت بر بازار عید نوروز در کردستان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۰۹۶۸

طرح نظارت بر بازار عید نوروز در کردستان آغاز شد

فرزاد سردارزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال برخلاف سال های گذشته که طرح نظارت بر بازار عید نوروز از اواسط اسفند آغاز می شد 45 روز زودتر و از اول بهمن در سراسر استان شروع شده است.
وی با اشاره به اینکه این طرح تا 15 فروردین 98 به طول می انجامد، اضافه کرد: این طرح به منظور حفظ آرامش، ایجاد فضای مطمئن برای مصرف کنندگان و شناسایی مشکلات بازار و ایجاد راهکارهایی برای رفع آنها اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: نظارت بر توزیع مطلوب کالاهای اساسی و نظارت بر فروش فوق العاده واحدهای مختلف در سطح بازار از دیگر اهداف اجرای این طرح است.
سردارزاده یادآور شد: براساس قوانین تعزیزات حکومتی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نظام صنفی و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان با متخلفان اقتصادی در سطح بازار برخورد خواهد شد.
وی تاکید کرد: عرصه های فعالیت تعریف شده در راستای اجرای طرح نظارت بر بازار عید نوروز شامل همه کالاهای اساسی و خدماتی است.
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: با توجه به افزایش تقاضا در این ایام بازدید و بازرسی از دفاتر شرکت های مسافربری، حمل و نقل درون و برون شهری، اماکن تفریحی، غذاخوری و رستوران ها، قالیشویی و خشکشویی ها هم بیشتر می شود.
سردارزاده اظهار داشت: 10 اکیپ دو نفره در مرکز استان و در دیگر شهرستان ها هم اکیپ های یک و دو نفره در راستای اجرای این طرح فعالیت خود را از امروز آغاز می کنند.
وی افزود: اگر مردم همکاری و مشارکت بیشتری داشته باشند بهتر و راحت تر با تخلفات اقتصادی همچون گرانفروشی، احتکار و کم فروشی برخورد خواهیم کرد.
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: توان و ظرفیت و تعداد نیروهای این اداره محدود است بنابراین برای شناسایی کانون های تخلف نیاز به مشارکت مردمی داریم.
سامانه تلفنی 124 بطور شبانه روزی برای دریافت شکایت، انتقادات، پیشنهادات و نظارت مردمی فعال است و شهروندان می توانند هر گونه تخلف اقتصادی در راستای عدم درج قیمت، صدور فاکتور، تقلب، گرانفروشی را از این طریق اعلام کنند.
حدود 65 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد، بیش از 29 هزار واحد در مرکز استان مستقر است و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می شوند.
9936/9102
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها استان کردستان بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت شبانه روزی عید نوروز مبارزه با قاچاق کالا و ارز جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۰۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد

مسعود سرگلزائی رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته توسط این اداره کل نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر جابجایی تعداد ۲۳ هزار و ۴۶۸ محموله انواع فرآورده خام دامی به مقدار ۲۵۲ هزار تن انجام شد.

مسعود سرگلزائی گفت: اقدامات بهداشتی قرنطینه‌ای در راستای سیاست‌های سازمان دامپزشکی کشور در مقوله پدافند غیرعامل و حفظ سلامت جمعیت دامی و انسانی کشور است که بویژه در این استان از دامپزشکی می‌توان به عنوان خط مقدم مقابله با تهدیدات زیستی یاد کرد.

وی افزود: یکی از فعالیت‌های مهم دامپزشکی در جهت ارتقای بهداشت عمومی، کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی و خوراک دام است که این کنترل در تمام مراحل پرورش و کشتار دام، مرحله عرضه، مصرف فرآورده دامی و تولید و حمل خوراک دام با نظارت و اقدامات بهداشتی صورت می‌گیرد.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این راستا سال ۱۴۰۲ توسط اداره کل دامپزشکی استان نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر جابجایی تعداد ۲۳ هزار و ۴۶۸ محموله انواع فرآورده خام دامی به مقدار ۲۵۲ هزار تن، هشت هزار و ۵۵ محموله دام زنده به مقدار ۴۱۰ هزار راس، ترخیص و حمل بهداشتی ۲۶۷ هزار تن به داخل کشور، صادرات آبزیان پنج هزار تن به خارج کشور و ترخیص و حمل بهداشتی یک‌هزار و ۷۵۰ تن آبزیان به داخل کشور صورت گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز طرح نظارت بر واحد‌های مشاور املاک
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • انجام بیش از ۲ هزار مورد بازرسی و نظارت در چهارمحال و بختیاری
  • صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • کشف بیش از ۱۰ هزار کالای دارویی قاچاق در لرستان
  • صدور و تمدید ۱۸۰ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • دخانیات و لوازم خانگی بیشترین کالای قاچاق در قم بود
  • بازرسی بیش از ۵۰ پارکینگ کرمانشاه
  • افتتاح دفتر نمایندگی بازرسی و نظارت فولاد شهر