Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حسین محمدی در خصوص قیمت قالیشویی در شب عید سال جاری گفت: در صنف ما هر سال قیمت‌های جدید در ابتدای بهمن ماه مشخص می‌شود و امسال نیز ما تقاضای خود را برای افزایش 20 درصدی خدمات قالیشویی به اتاق اصناف ارائه دادیم و متعاقبا اتاق نیز آن را به سازمان حمایت از مصرف کننده داده است و اکنون ما منتظر ابلاغ رسمی قیمت‌های جدید هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه قالیشویان تهران تصریح کرد: سال گذشته نیز قیمت ما 20 درصد افزایش داشت اما امسال با وجود چند برابر شدن تمام کالاها ما نهایتا 20 درصد افزایش قیمت خواهیم داشت که این امر اصلا برای ما به صرفه و اقتصادی نیست اما باید با واقعیت روبرو شد چرا که وضعیت اقتصادی مردم بسیار بد است و قدرت خرید آنها کاهش پیدا کرده‌ و اصلا جوابگوی تورم‌ها نیست.

وی اظهار داشت: در سال‌های قبل قیمت‌ها رقابتی بود به طوری که هر واحد قالیشویی هزینه‌های خود را آنالیز می‌کرد و آن را به اتحادیه می‌فرستاد و اتحادیه پس از بررسی آن را تایید می‌کرد این امر باعث شده بود که یک فضای رقابتی به وجود آید اما در سال جدید سازمان حمایت با این استدلال که با این روش، هر واحدی برای خود قیمت می‌گذارد و کار نظارت سخت‌تر می‌شود، اعلام کرد قیمت‌ها امسال توسط این سازمان ابلاغ خواهد شد.

رئیس اتحادیه قالیشویان تهران ادامه داد: ما سال گذشته کاملا منصفانه قیمت‌ها را اعلام کردیم اما برخی از صنف‌ها این موضوع را رعایت نکردند.

محمدی با اشاره به افزایش قیمت برخی مواد اولیه گفت: ما سال گذشته هر بشکه هیدرو را 300 هزار تومان می‌خریدیم اما امسال دو میلیون تومان شده است. هر کارتن پودر 20 هزار تومان بود اما امسال به 80 هزار تومان رسیده است به طور متوسط بخواهیم حساب کنیم مواد مصرفی‌مان امسال 5 برابر افزایش پیدا کرده است.

وی در خصوص مشکلات هر سال این صنف گفت: متاسفانه در این ایام که اوج کار ما است در سر هر کوچه یک قالیشویی باز می‌شود و در شهر وانت‌های زیادی را می‌بینیم که تابلوی قالیشوئی زدند و به دلیل خلاء قانونی این واحدها به راحتی در فضای مجازی تبلیغ می‌کنند و هیچ گونه نظارتی بر روی آنها وجود ندارد.

رئیس اتحادیه قالیشویان تهران افزود: اتحادیه تصمیم گرفت از راه قضایی با این واحدهای غیرمجاز برخورد کند و حتی وکیل گرفتیم که این شماره‌ها را مسدود کند.

وی اظهار داشت: متاسفانه الان هر فردی که به مخابرات مراجعه کند به او یک خط ثابت می‌دهند و اگر پول بیشتری بدهد شماره پنج رقمی می‌دهند. آنها نیز بدون اینکه جای ثابتی داشته باشند شماره را روی موبایل دایورت می‌کنند و اگر اتفاقی رخ داد هیچ آدرس ثابتی را از آنها ندارند اما با این اوصاف متاسفانه دادگاه دلایل ما را قبول ندارد و گفت باید برای هر شماره به صورت جداگانه شکایت کنیم و پس از انجام پروسه‌های معمول و پایان دادگاه تجدیدنظر حکم صادر می‌شود این در حالی است که کل فصل کاری ما دو ماه است اما این بوروکراسی اداری دو سال طول می‌کشد.

رئیس اتحادیه قالیشویان تهران گفت: سال گذشته شکایت‌ها از شستشوی فرش به اوج خود رسید که اکثرا مردم برای قیمت پایین‌تر، از سایت‌های مجازی، فرش‌شویی را انتخاب می‌کردند اما یا فرش خود را از دست می‌دادند یا پاره شده آن را تحویل می‌گرفتند.

وی گفت: همشهریان دقت داشته باشند برای اینکه این مشکلات به وجود نیاید حتما از قالیشوئی‌هایی استفاده کنند که در شهر تهران ثبت شده باشند و شماره آنها را از سایت اتحادیه و یا روزنامه‌رسمی دریافت کنند. در این صورت اتحادیه پاسخگوی هر مشکلی که پیش بیاید، خواهد بود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: افزایش قیمت شب عید فرش مخابرات موبایل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۱۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۹ هزار تخت بیمارستانی اضافه می‌شود/ افزایش ۶۵ درصدی ظرفیت پذیرش دستیاری پزشکی 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور به بهره برداری رسیده است، از افتتاح ۹ هزار تخت دیگر در سالجاری خبر داد.

به گزارش مشرق، بهرام عین اللهی روز دوشنبه در دیدار با مدیر منطقه مدیترانه شرقی در تهران که در محل ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: در راستای توسعه شبکه بهداشت و درمان در کشور ۱۵ هزار پروژه های عمرانی تا پایان سالجاری به بهره برداری می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۸۰۰ پزشک و ۱۱ هزار دندانپزشک با اولویت مناطق محروم در نقاط مختلف کشور توزیع شدند.

وی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش دستیاری پزشکی ۶۵ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: از دیگر اقدامات دیگر در نظام سلامت کشور در یکسال اخیر می توان به تحت پوشش قرار گرفتن داروهای اساسی زیر چتر حمایت بیمه‌ها، کاهش صف انتظار کاشت حلزون به صفر و برخورداری بیماران از نعمت شنوایی، افزایش پیوند اعضا از جمله کبد و کلیه، غربالگری دیابت و فشارخون برای ۴۶ میلیون نفر اشاره کرد.

عین اللهی با تاکید بر ارتقای برنامه سلامت خانواده در کشور، گفت: اکنون این برنامه در ۱۹۵ شهر در حال اجراست و تا پایان فعالیت دولت سیزدهم سراسری خواهد شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه هر کدملی دارای مراقبت سلامت می شوند، اظهار داشت: خانواده کوچکترین نهاد در کشور است که می تواند با برنامه ریزی و نظارت درست ، افراد خانواده تحت پوشش برنامه های سلامت قرار گیرند.

دیگر خبرها

  • انتشار اطلاعیه واگذاری استقلال و پرسپولیس در فرابورس + عکس
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ امسال ۲۷ هزار کادر درمان و ۷۰ هزار معلم جذب خواهند شد
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ امسال 27 هزار کادر درمان و 70 هزار معلم جذب خواهد شد
  • افزایش ۲۵ درصدی تولید توت‌فرنگی در مازندران
  • کدام قالیشویی تهران را انتخاب کنم؟
  • امسال ۹ هزار تخت بیمارستانی اضافه می‌شود/ افزایش ۶۵ درصدی ظرفیت پذیرش دستیاری پزشکی 
  • تسویه ۱۰۰ درصدی مطالبات زرشک کاران سربیشه
  • فعلا خبری از بارش‌های چشمگیر در کرمانشاه نیست/ رشد ۱۶ درصدی بارش‌ها
  • پیش بینی افزایش ۴۰ درصدی امسال زکات فطره
  • روش تعیین افزایش نرخ حمل ونقل کالاها ناکارآمد است