Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@11:15:20 GMT

هدف دشمن جداسازی مردم از نظام با ایجاد تفرقه است

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۱۰۸۷

هدف دشمن جداسازی مردم از نظام با ایجاد تفرقه است

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین کنگره شهید فهمیده، سرداران، فرماندهان و ۳۰۰ شهید بخش مرکزی قم همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) با حضور فرماندار قم، جمعی از مسئولان استان، نیروهای مسلح و خانواده معظم شهدا، در حسینیه فاطمه الزهرا (س) شهر قنوات بخش مرکزی قم برگزار شد.

امیر سرتیپ قادر رحیم زاده در این در کنگره با بیان اینکه شهدا برای استقلال و کشور و پیروزی نظام ایثار کردند و این کنگره‌ها به فرموده فرمانده کل قوا به دلیل اهمیت زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهات نیست، اظهار داشت: شهدا شاخص راه زندگی ما شدند و پیام رسانی دفاع مقدس مسئولیت مهمی است که ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه باید امنیتی که شهدا برای کشور به ارمغان آوردند در یادواره‌ها تبیین شود، تصریح کرد: باوجود پایان یافتن جنگ نظامی علیه ملت ایران، توطئه‌های دشمنان همچنان ادامه دارد و به همین دلیل در نیروهای مسلح پس از جنگ تحمیلی به تجهیز در مقابل دشمنی‌های احتمالی بعدی دست زدیم و باید بدانیم که دشمن بیکار ننشسته.

مشاور و دستیار عالی فرمانده کل ارتش با اشاره به توانمندهای نظامی در حفظ امنیت در تمام نقاط کشور، ادامه داد: دشمنان ما اگر می‌توانستند در جنگ نظامی علیه ما اقدامی انجام دهند تاکنون انجام داده بودند، اما وقتی دیدند از جنگ نظامی نتیجه نمی‌گیرند، با استفاده از جنگ نرم به دنبال نفوذ و تحریف عقاید و ارزش‌های جوانان ما هستند.

رحیم زاده گفت: هدف دشمن جداسازی مردم از نظام با ایجاد تفرقه است و در این شرایط باید وحدت خود را حفظ کنیم و به پیروی از شهیدان پشت سر ولایت‌فقیه برای پاسداری از ارزش‌های اسلام و انقلاب گام برداریم و هرکسی در هر مسئولیتی به وظایفش درست عمل کند.

وی همچنین با تمجید از شهید محمدحسین فهمیده، جهانی شدم چهره شهید فهمیده را نتیجه شجاعت و رشادت این شهید و جمله تاریخی حضرت امام خمینی (ره) دانست.

وظیفه‌داریم برای پشتیبانی از ولی‌فقیه وارد میدان شویم

امام‌جمعه شهر قنوات قم نیز در این کنگره با اشاره به شخصیت و نقش حضرت زهرا(س) در جهت روشنگری چهره براندازان حکومت الهی در عصر بعداز پیامبر اسلام(ص) گفت: علی‌رغم عدم بصیرت و شناخت جامعه نسبت به خطری که جهان اسلام با آن مواجه بود، گفت: ایشان با شجاعت و شهامت وارد میدان شدند و مردم را بیدار کردند و همین امر موجب الگو گرفتن شهدا از ایشان و اهمیت ولایت‌پذیری در اسلام شد.

حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور در ادامه با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری نسبت به اینکه عده‌ای می‌خواهند جو انقلابی قم را مخدوش کنند، اظهار داشت: رهبری بحث انقلابی‌گری را با دانشگاه انقلابی و حوزه انقلابی مبنی و حفظ روحیه انقلابی گری بیان کردند و امروز نیز ما وظیفه‌داریم برای پشتیبانی از ولی‌فقیه وارد میدان شویم و اجازه ندهیم فضای انقلابی شهر قم و حوزه‌های علمیه آن کمرنگ شود و این مسئولیت برعهده قشرهای مختلف مردم قم و به‌خصوص جوانان است.

بخشدار مرکزی قم نیز در این حاشیه این مراسم بیان اینکه مقام و منش شهدا و ترویج فرهنگ شهادت و شهدا در جامعه، نقش بسزایی در مقابله با تهاجم فرهنگی دارد، گفت: یقین داریم که بیداری‌بخشی و حماسه‌آفرینی، نقش مهم شهدا در جامعه است.

سید داود حاج حسینی، بخش‌ها و روستاها را بستر مناسبی برای ایجاد و تثبیت فرهنگ شهادت عنوان کرد و افزود: تغییر نگرش در مردم، کارآمدترین ابزار نفوذ و نهادینه‌کردن فرهنگ است و جوانان دانشجو به‌دلیل اثرپذیری، جزء گروه‌های پذیرای این فرهنگ والا هستند.

وی با اشاره به برگزاری کنگره شهید فهمیده، سرداران، فرماندهان و ۳۰۰ شهید بخش مرکزی قم توضیح داد: برگزاری این یادواره‌ها بسیار مهم است و فقط برای تداوم روحیه مقاومت و ایثارگری در میان مردم و جامعه است و زنده نگه‌داشتن یاد شهدا، نقش مؤثری در روشنگری، بصیرت و دشمن‌شناسی جامعه دارد.

بخشدار مرکزی قم تصریح کرد: یاد شهدا زمینه آشنایی جوانان و نسل جوان را با افکار شهدا و اهداف آنها فراهم می‌کند و برگزاری یادواره‌های شهدا بهترین فرصت برای آشنا سازی نسل جوان با سیره شهدا است.

کد خبر 4519441

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین فهمیده قم یادواره شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۱۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یاد شهدا همواره موجب خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان شده است

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب ظهر امروز چهارشنبه در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران کنگره ملی شهدای خوزستان اظهار کرد: کنگره ملی شهدا در واقع موهبتی بود که از طرف خداوند به خوزستان داده شد و چون ماهیت آن با اخلاص و در راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بود، شکوه و تجلی الهی یافت و موظف هستیم از این تلاش و مجاهدت قدردانی کنیم.

وی افزود: اگر ما هم از دست‌اندرکاران این کنگره که موجب شادی روح شهدای گرانقدر و رضایت خانواده‌های معظم شهدا شد، تشکر نمی‌کردیم بی شک اجر و پاداش آنها نزد خداوند متعال محفوظ بود که ارزش آن از هر چیزی بالاتر است.

حسینی محراب ادامه داد: خوزستان مرکز تشیع است که با خون شهدا عجین شده و این امر باید به رخ همگان کشیده می‌شد و در حقیقت این شهدا بودند که با نثار جان خود میهن اسلامی و انقلاب را صیانت کردند.

استاندار خوزستان گفت: هر زمانی که توطئه‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی فزونی یافته است یاد شهدا همه این نقشه‌های شوم را خنثی کرده که نمونه آن تفحص و کشف پیکر مطهر شهدای غواص بود که روحیه و انرژی عظیمی در سطح جامعه ایجاد کرد.

کد خبر 6063698

دیگر خبرها

  • برگزاری یادواره شهدا در شهرستان زیرکوه
  • یاد شهدا همواره موجب خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان شده است
  • کسب امتیاز ممتاز کشوری برای کنگره ملی شهدای خوزستان
  • پلیس محور و هدایتگر تأمین امنیت در جامعه است
  • تلاوت بیش از ۹۲ هزار صفحه قرآن به یاد شهدای فارس
  • موسوی لاری: ممکن است دولت و مجلس در مقابل همدیگر قرار گیرند/ تفرقه‌افکنان تغییر مشی دهند تا فضای وحدت ملی فراهم باشد/ شورای نگهبان بپذیرد که یکی از ‎عوامل شکستن وحدت ملی نوع رفتار این شورا است
  • یادواره شهدای حاج عمران در لرستان برگزار می‌شود
  • دیدار استاندار سیستان و بلوچستان با خانواده های معظم شهدا در زاهدان
  • مأموریت عمده بسیج مشارکت مردم و وصل کردن آنها به دستگاه‌های دولتی است
  • شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» بر نقش مهم مردم تاکید دارد