Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا مردم آبادان با گذشت سه دهه از پایان هشت سال جنگ تحمیلی هنوز برای تردد در خیابان های این شهر با مشکل مواجه هستند .
وجود چاله های فراوان در خیابان‌های اصلی و پر تردد شهر آبادان عبور و مرور مردم به خصوص رانندگان خودرو و تاکسی ها را مشکل کرده و شهروندان از ادامه این روند خسته شده اند.
وضعیت آسفالت در بسیاری از کوچه ها و خیابان های آبادان به خصوص بافت قدیمی این شهر مناسب نبوده و تردد در این مناطق به دلیل وجود چاله های فراوان به سختی انجام می شود ضمن اینکه بسیاری از رانندگان تاکسی بابت آسیب وارده به خودروهای خود به دلیل وجود چاله های فراوان گله دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه هنگام بارندگی بسیاری از خیابان های شهر آبادان به دلیل فرورفتگی آسفالت و چاله های کوچک و بزرگ پر از آب شده و عبور و مرور را سخت تر نیز می کنند.
تعدادی از شهروندان آبادانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گله مندی از وضعیت نامناسب معابر شهری اظهار داشتند: خیابان هایی که برای اجرای طرح هایی چون گازرسانی، فاضلاب، آب، مخابرات حفاری شده اند همچنان بدون آسفالت رها شده اند.
یک شهروند آبادانی ساکن منطقه ذوالفقاری گفت: وضعیت خیابان های این منطقه از ذوالفقار 80 تا 110 اسفناک است و در هنگام بارندگی غیر قابل تردد است.
مهران رضایی با بیان اینکه به دلیل انباشت آب باران و طغیان مجاری فاضلاب هنگام بارندگی فرزندم نمی تواند به مدرسه برود گفت: از آنجا که این خیابان هنگام بارندگی غیر قابل تردد می شود لذا اکثر دانش آموزان ساکن این منطقه برای رفتن به مدرسه با مشکل مواجه شده و بعضا از رفتن به مدرسه منصرف می شوند.
وی اظهار داشت: با وجود بازدید برخی مسئولان دستگاه های اجرایی و خدماتی و حتی امام جمعه آبادان از وضعیت نامناسب خیابان های این منطقه و قول مساعد به مردم برای رفع مشکل معابر تاکنون هیچ اقدامی برای ساماندهی معابر این منطقه صورت نگرفته است.
یکی دیگر از شهروندان آبادانی ساکن کوی کارگر گفت: بیشتر خیابان های کوی کارگر پر از چاله هستند و خودروها به سختی در این منطقه عبور و مرور می کنند.
منصور پورمهاوی وجود دست انداز را از ویژگی های بارز خیابان های آبادان بیان کرد و گفت: اکثر خیابان ها و معابر منطقه کوی کارگر آسفالت مناسبی ندارد و موجب نارضایتی شهروندان این منطقه شده است.
یک راننده تاکسی نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به وضعیت نامناسب آسفالت خیابان های شهر رانندگان ناچار باید در طول سال یک تا 2 بار جلوبندی خودروی خود را تعمیر کنند.
عقیل سلامات افزود: رانندگان تاکسی درآمد حاصل از مسافرکشی در طول روز را باید صرف تعمیر و هزینه های استهلاک خودرو کنند چرا ه اکثر خودروهایی که در سطح شهر آبادان تردد می کنند به دلیل چاله های فراوان و سرعت گیرهای غیر استاندارد مشکل جلوبندی دارند.
این شهروند آبادانی تغییر جهت ناگهانی خودروها برای فرار از چاله های سطح خیابانها را یکی یاز علل حوادث رانندگی در سطح این شهر برشمرد و با انتقاد از شهرداری آبادان خواستار مرمت چاله های سطح معابر از سوی این شهرداری شد.
شهروند آبادانی ساکن منطقه امیرآباد نیز گفت: با وجود اجرای طرح های آب، فاضلاب و گاز در این منطقه اما تاکنون اقدامی برای آسفالت خیابان ها نشده است.
محمد دشتی نژاد افزود: علاوه بر این اکثر معابر منطقه امیر آباد به دلیل چاله های فراوان برای خودروها قابل تردد نیست و این مشکل موجب شده تا رانندگان تاکسی از جابجایی مسیر در این منطقه امتناع کنند.
شهروند ساکن منطقه سلیچ نیز بیان داشت: کوچه های این منطقه نیز فاقد آسفالت بوده و هنگام بارندگی غیر قابل تردد می شوند.
عبدالنبی بغلانی گفت: اهالی این منطقه بارها برای آسفالت کوچه و خیابان ها به شهرداری مراجعه کرده اند ولی تاکنون به نتیجه ای نرسیده اند.
شهردار آبادان در خصوص مشکل آسفالت معابر شهری گفت: به منظور ترمیم نوارهای حفاری در سطح شهر به میزان 50 میلیارد ریال با شرکت پارسارگاد قرارداد خرید قیر منعقد شده و تا پایان سال جاری تمام کنده کاری ها و نوارهای حفاری در خیابان های اصلی و سپس فرعی آسفالت می شود.
حسین حمیدپور افزود: هم اکنون در چند منطقه شهر آبادان طرح ساماندهی و بهسازی معابر در حال انجام است و با پایان یافتن این پروژه ها کمتر شاهد نوارهای حفاری و کنده کاری در سطح شهر آبادان خواهیم بود.
وی افزود:در سال های گذشته طرح های عمران شهری به ندرت در سطح شهر آبادان اجرا شده و این مسئله چهره شهر آبادان را زشت کرده است.
شهردار آبادان گفت: پس از انعقاد تفاهمنامه بین شهرداری آبادان و سازمان منطقه آزاد اروند از ابتدای سال جاری پروژه های عمرانی از جمله بهسازی و نوسازی معابر، پیاده روسازی و آسفالت مناطق امیرآباد فاز 2 و چهار و فاز یک ذوالفقاری، علوانیه و شطیط آغاز شده است.
حمیدپور ادامه داد: سازمان منطقه آزاد اروند برای اجرای این پروژه ها تفاهمنامه یکهزار میلیارد ریالی با شهرداری آبادان منعقد کرده است.
از حدود 300 هزار نفر جمعیت شهرستان آبادان بیش از نیمی در شهر آبادان سکونت دارند.
آبادان در ایام نوروز میزبان کاروان های راهیان نور و مسافران نوروزی از سراسر کشور می باشد.
علاوه بر این سفر گردشگران عراقی به شهرهای آبادان و خرمشهر در محدوده منطقه آزاد اروند که بعد از اربعین امسال کاهش یافته بود مجددا رو به افزایش است.
آبادان در ایام نوروز پارسال میزبان بیش از 1،5 میلیون مسافر ، گردشگر ، راهیان نور و گردشگر عراقی بود.
7100/6068
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها استاندارد خودرو دانش آموزان دستگاه های اجرایی مخابرات جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۱۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر پایان یافت

وحید نیک روش رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: طرح ساماندهی گذر فدک در بافت تاریخی بوشهر نیز بر عهده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان واگذار شده ولی تاکنون این مهم را به اتمام نرسانده است.

وی بیان کرد: چنانچه اداره کل یاد شده توان اجرا طرح را ندارد شورا و شهرداری بوشهر آمادگی دارند تا طرح ساماندهی گذر فدک را به اتمام برسانند.

رئیس شورای شهر بوشهر ادامه داد: بخش قابل توجهی از اعتبارات مدیریت شهری در بوشهر از محل اعتبارت ارزش افزوده است که در این زمینه از اداره کل مالیاتی استان خواسته شده سهم دقیق استان در این حوزه را مشخص کند.

نیک روش ادامه داد: اعتبارات ارزش افزوده بوشهر همچنان براساس جمعیت ۲۳۰ هزار نفری پرداخت می‌شود و این در حالی است که شهر به مرز ۳۰۰ هزار نفر رسیده است.

وی یادآور شد: در سال گذشته پیش بینی‌ها برای پرداخت یک‌هزار میلیارد ریال اعتبارت ارزش افزوده به شهرداری بوشهر بود که از این میزان تنها هفت هزار میلیارد ریال آن محقق شد.

نیک روش ادامه داد: پیش‌بینی شده امسال بین ۱۱ تا ۱۲ هزار اعتبارات ارزش افزوده به شهرداری بوشهر پرداخت شود که براساس روال سابق شاید این میزان نیز محقق نشود.

وی گفت: این اعتبارات مصوب دولت و مجلس شورای اسلامی بوده از این رو انتظار می‌رود حق شهر بوشهر به طور تمام و کمال پرداخت شود.

وی اضافه کرد: در ارتباط با پرداخت عوارض آلایندگی به شهرستان‌های استان بوشهر نیز این مهم تنها به شهرستان‌های جنوبی استان اختصاص یافته و این در حالی است که شهرستان‌های مرکزی و شمالی استان مانند بوشهر، دشتستان و دیلم نیز متاثر از آلایندگی هستند.

نیک روش اظهار کرد: در پرداخت عوارض آلایندگی برخی از شهرستان‌های استان همجوار با وجود متاثر نشدن از آلایندگی جنوب بوشهر برای دریافت عوارض آلایندگی معرفی شدند که این اجحافی در حق مرکز استان بوشهر به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: در ارتباط با فعالیت واحد‌های پتروشیمی و پالایشگاهی نیز بیش از ۹۰ درصد واحد‌های جنوب بوشهر به عنوان صنعت سبز معرفی شدند ولی بازدید میدانی نشان داده آلودگی منطقه بسیار بالاتر از این است.

نیک روش افزود: به تناسب این میزان آلایندگی باید سهم استان بوشهر از اعتبارات آلایندگی بخوبی محقق شود.

وی اظهار کرد: از نمایندگان استان در مجلس جدید و سایر مدیران کلان استان بوشهر انتظار می‌رود در جهت گرفتن حق بوشهر در جذب اعتبارات آلایندگی نهایت تلاش خود را بکار گیرند.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر تصریح کرد: در قانون جدید شورا‌ها چیزی برای اینکه از ظرفیت و قابلیت مشارکت مردم برای اداره جامعه استفاده شود وجود نداشته که انتظار می‌رود بازنگری لازم در این قانون محقق شود.

وی گفت: در برنامه هفتم، طرح مدیریت واحد شهری مورد تایید نمایندگان قرار نگرفت و از دستور کار خارج شده که انتظار است به تناسب انتظار‌های مردم از شورا‌ها نسبت به قانون یاد شده اهتمام لازم ایجاد شود.

نیک روش با اشاره به کمبود پارکینگ در شهر بوشهر نیز اظهار کرد: در خصوص احداث پارکینگ در سطح محیط شهری کاربری آن در قالب سرانه تاسیسات شهری قرار می‌گیرد ولی با این وجود در بوشهر زمین‌های در نظر گرفته برای پارکینگ بیشتر در اختیار بخش خصوصی قرار داشته و باید به قیمت روز خریداری شوند.

وی تاکید کرد: باید شرایط برای استفاده از زمین نیروگاه اتمی برای احداث پارکینگ در بوشهر فراهم شود ولی این مهم تاکنون محقق نشده است.

نیک روش افزود: در محدوده زمین نیروگاه فضای سبز مناسب و پارکینگ خودرو وجود ندارد که ۱۷ هزار مترمربع فضای در مالکیت سازمان انرژی اتمی ظرفیت ارزشمند برای توسعه فضای سبز و احداث پارکینگ محسوب می‎ شود.

وی یادآور شد: با هدف تامین نیاز بخشی از پارکینگ موردنیاز شهر بوشهر اکنون حدود ۷۰۰ مترمربع در خیابان امام خمینی (ره) به شکل رو باز مورد استفاده قرار گرفته است.

نیک روش ادامه داد: برای احداث پارکینگ در مرکز شهر نیز زمین اختصاص یافته به این طرح در محاصره واحد‌های تجاری است که باید در ابتدا با توجه به تشکیل پرونده قضایی باید تعامل و توافق لازم انجام شود.

وی افزود: در اجرا پارکینگ شهرداری ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در اختیار دارد و به محض تعیین وضعیت زمینه نسبت به احداث پارکینگ اقدام می‌کند.

نیک روش عنوان کرد: شهر بوشهر به طور جدی مشکل پارکینگ دارد و با این روند شاید در ۱۰ سال آینده گذر‌های ۱۰ سال آینده جوابگوی شمار خودرو‌های سطح شهر نباشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: هفتمین اجلاس مجمع روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شورا‌های اسلامی، معاونین شهرسازی شهرداران کلان شهر‌ها و مراکز استان‌ها ۶ و هفت اردیبهشت به میزبانی بوشهر در سالن اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی استان برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • آسفالت محله های اندوان خوراسگان تا نیمه اول امسال
  • کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر پایان یافت
  • توزیع ۸۵۰۰ تن آسفالت در ۶۱ معبر شهری تبریز
  • مطالبات اهالی منطقه ۱۲ از شهردار اصفهان چه بود؟
  • امسال وضعیت خیابان ها و بزرگراه های تهران مطلوب تر می شود | توزیع عادلانه آسفالت در مناطق ۲۲گانه
  • اینزاگی پس از قهرمانی اینتر؛ این داستان قهرمانان زیادی داشت
  • خطر بزرگ در انتظار پرسپولیس
  • روکش آسفالت خیابان هشت بنگله مسجدسلیمان
  • تحقق نهضت آسفالت در ساوه/ ۷۱۴ هزار مترمربع آسفالت شد
  • آسفالت نامناسب خیابان شهید رودکی در ارومیه