Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، فرزانه فربخش رئیس گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اهمیت آموزش و ترویج تشخیص زودرس و انجام غربالگری اظهار کرد: اغلب در مراحل اولیه سرطان علائمی وجود دارد که توجه به آن‌ها به ویژه در افرادی که سابقه فردی و خانوادگی سرطان دارند، به تشخیص زودهنگام سرطان کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری و اجرای یکپارچه فعالیت‌ها در سطح مراکز و شبکه‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شده است، اظهار داشت: فعالیت‌های پیش‌بینی‌شده شامل برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی سطح ۲ و سه ارجاع برنامه غربالگری سرطان پستان، برگزاری جلسات آموزشی برای عموم مردم، سفیران سلامت، اولیا و دانش آموزان، پزشکان و کارکنان بهداشتی، ادارات و کارخانه‌ها، تهیه و توزیع پوستر، بارگذاری بسته‌های آموزشی در پورتال معاونت بهداشت، برگزاری همایش پیاده‌روی و مسابقات ورزشی، انجام معاینات بالینی و غربالگری و برپایی جشنواره غذاست.

وی درباره برنامه کنترل سرطان پستان، گفت: با توجه به اینکه سرطان پستان، سرطانی شایع در ایران و جهان است؛ تشخیص زودهنگام آن نقشی مهم در درمان‌پذیری و کیفیت زندگی بیماران و کاهش هزینه‌های نظام سلامت خواهد داشت، امسال با ابتکار و حمایت فرمانداری شمیرانات و همراهی و راهنمایی کمیته MOST یونسکو، معاونت‌های بهداشت و امور اجتماعی و مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و سایر شرکای اجتماعی و محلی، همزمان با هفته ملی سلامت بانوان، یک پویش مردمی و گسترده را آغاز کرده که در حال اجراست.

فربخش درباره اجرای غربالگری سرطان‌های شایع در سطح دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: سرطان‌های کولورکتال و پستان در این دانشگاه غربالگری می‌شوند به طوری که از ابتدای برنامه (دی ماه ۹۵) تاکنون، بیش از ۹۹ هزار نفر مورد غربالگری سرطان‌های روده بزرگ قرار گرفتند و افراد نیازمند برای دریافت خدمات تکمیلی ارجاع شدند تا از خدمات سطح ۲ و سه از قبیل مشاوره ژنتیک و کولونسکوپی و اقدامات درمانی شامل جراحی، با توجه به توافقات صورت گرفته بین معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و کلینیک بیماری‌های گوارش بیمارستان طالقانی، با اولویت فوری و با تعرفه بیمه، بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

برنامه کنترل سرطان پستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرطان اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۱۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرطان روده بزرگ سهم ۱۰درصدی از کل سرطان‌ها دارد

دکتر علی ‌تقی‌زاده با بیان اینکه سالانه ۱۲ هزار و ۸۹۹ بیمار جدید مبتلایان به سرطان روده بزرگ در کشور اضافه می‌شود، گفت: سالانه هفت هزار و ۳۵۴ مورد جدید سرطان روده بزرگ در مردان و پنج هزار و ۵۴۵ مورد در زنان شناسایی می‌شود و سرطان روده بزرگ بعد از معده و پستان در زنان و مردان در جایگاه سوم قرار دارد.

وی ادامه داد: در مردان سرطان‌های معده، پروستات و ریه در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند و پس از آن سرطان روده بزرگ بوده در جایگاه چهارم قرار گرفته است.

به گفته وی، در زنان نیز این سرطان پس از سرطان‌های پستان و معده در جایگاه سوم بوده است.

دانشیار گروه رادیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تغذیه نامناسب، چاقی، عدم تحرک مناسب، مصرف زیاد غذاهای پرکالری، مصرف سیگار، الکل و دخانیات و افزایش میزان مصرف نمک و روغن از جمله مواردی است که ریسک ابتلا به این سرطان را افزایش می دهد.

وی با بیان این که اقدامات انجام شده درمانی در مبتلایان به سرطان روده بزرگ اعم از اعمال جراحی و شیمی درمانی‌ها نقش بسزایی در درمان بیماران مبتلا به این نوع سرطان داشته است، تاکید کرد: اگر موارد پیشگیرانه رعایت شود می‌توان از ابتلای به بسیاری از بیماری‌ها، سکته‌ها و سرطان‌ها از جمله سرطان روده بزرگ جلوگیری کرد.

تقی زاده ادامه داد: معتقدیم که باید روی موضوع پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها از جمله سرطان روده بزرگ هم کار کرد و قطعاً هرچه‌ قدر که در این حوزه هزینه شود آورده به مراتب بیشتری در حفظ سلامت آحاد مختلف جامعه دارد و از تحمیل هزینه‌های بالای دارو و درمان و همچنین عوارض و مشکلات ناشی از بیماری در فرد بیمار و خانواده و اطرافیان وی جلوگیری می‌کند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • مهمترین عامل مرگ و میر افراد بالای ۵۰ سال
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل
  • افزایش چشمگیر آمار سرطان در استان
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در اردبیل
  • تشخیص زودهنگام سرطان پستان با بیوسنسور ایرانی
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه با دستاورد محققان ایرانی
  • سنسور تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • سرطان روده بزرگ سهم ۱۰درصدی از کل سرطان‌ها دارد