Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: نگاه پلیس در ارتقاء امنیت ترافیکی، بر پایه آموزش و توسعه فرهنگ عمومی بین آحاد جامعه برنامه‌ریزی می‌شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از دیار آفتاب؛ سردار"کیومرث عزیزی" فرمانده انتظامی استان مرکزی روز دوشنبه در قرارگاه کاهش تصادفات با اشاره به مهم‌ترین مؤلفه‌های دخیل در حوزه امنیت ترافیک، گفت: انسان، راه و وسیله نقلیه سه عامل اصلی ترافیک هستند، به‌طوری‌که با حذف یکی از آن‌ها امکان وقوع تقریباً به صفر می‌رسد و با بهبود هر یک از این سه‌پایه عوامل می‌توان به میزان قابل‌ملاحظه‌ای از بروز تصادفات کاست و به‌تبع آن موجب افزایش ایمنی شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی لازمه موفقیت سیاست‌های ایمنی و تضمین‌کننده کارایی اقدامات پیشگیرانه را به‌کارگیری نتایج مطالعات و تحقیقات علمی در خصوص ایمنی راه و بهره‌گیری صحیح از تجربیات و ظرفیت‌های کارشناسی در این حوزه خواند و گفت: چنین رویکرد و شناخت نسبت به ابزارهای تأثیرگذار در امنیت ترافیک، منتهی به امکان‌پذیر شدن تدوین برنامه‌های ایمن‌سازی تردد در جهت کاهش تبعات ناشی از تصادفات شده و درنتیجه کاهش تلفات در هر تصادف می‌شود.

 با تأکید بر ضرورت نقش سازمان‌ها و آحاد مردم در توسعه امنیت ترافیکی بیان کرد: مشارکت دستگاه‌ها و شهروندان در مرتفع ساختن مشکلات ترافیکی محور اصلی تأمین امنیت در این حوزه به شمار می‌رود و لازم است تا با برنامه‌ریزی فرهنگی ، مسئول سازی در بین مدیران و شهروندان نهادینه‌شده و همه آحاد جامعه مسئولیت خود را در این حوزه به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

وی بابیان این‌که کارکنان پلیس‌راه و راهور باید از هوشمندترین نیروها باشند، اظهار کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی باید با هوشیاری و توانایی در راستای برقراری نظم و امنیت عبور و مرور و جلب رضایتمندی حداکثری مردم تلاش کند و  در بستر تعالیم اسلامی، با رفتار حسنه و مؤدبانه در تکریم ارباب‌رجوع کوشا باشند.

این مقام ارشد انتظامی با تأکید بر ارتقاء آموزش‌های تخصصی برای کارکنان پلیس‌راه و راهور بیان داشت: برنامه‌های آموزشی باید به نحوی طراحی شوند که علاوه بر ارتقاء کیفیت کار، عملکرد حرفه‌ای کارنان را بهبود بخشند، به‌طوری‌که تصویر خوب و شایسته از آن‌ها در بین مردم برجای گذارند .

فرمانده انتظامی استان مرکزی صداقت و خویشتن‌داری را از الزامات مأموریت‌های پلیس‌راه و راهور دانست و  گفت: در برخی از موارد ممکن است که برخی از رانندگان متخلف از جریمه شدن و توقیف خودروی خود پس از انجام تخلفات حادثه‌ساز ناراحت شده و رفتار مناسبی با مأموران نداشته باشند که در این‌گونه موارد این تنها صبر و حوصله و بردباری مأموران است که می‌تواند مشکلات را به‌آسانی برطرف کرده و از پلیس چهره‌ای اجتماعی و قانون‌مدار بسازد .

عزیزی مهندسی ترافیک، آموزش و اجرای مقررات را سه رکن اصلی و مهم مدیریت و کنترل ترافیک خواند و تصریح کرد: نگاه پلیس در ارتقاء امنیت ترافیکی، بر پایه آموزش و توسعه فرهنگ عمومی بین آحاد جامعه برنامه‌ریزی می‌شود ، ولی ازآنجایی‌که همیشه ایام امنیت جانی و روانی شهروندان برای پلیس از اهمیت بسزایی برخوردار است، بی‌تردید پلیس قاطعانه با تخلفات حادثه‌ساز برخورد  خواهد داشت.

این مقام مسئول بیان کرد: بی‌تردید شناسایی نقاط حادثه‌خیز و انجام اقدامات عملیاتی در جهت رفع و آشکارسازی این نقاط، برخورد قاطع و بدون اغماض با تخلفات حادثه‌ساز و رانندگان خطرآفرین،حضور مثبت، تأثیرگذار و هدفمند مأموران پلیس‌راه و راهور در جاده‌های درون و برون‌شهری و تعامل مطلوب و سازنده با سازمان‌های دخیل در امر ترافیک، در کاهش تصادفات و تلفات جانی تصادفات بسیار مؤثر است.

وی درزمینهٔ حضور مأموران درصحنه تصادفات و گزارش‌های اعلامی از مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، صداقت و سلامت کار، اکرام ارباب‌رجوع و صیانت از ارزش‌های والای اسلامی و سازمانی را از وظایف اصلی پلیس دانست و بیان داشت: با توجه به حجم گسترده مأموریت‌های پلیس‌راه و راهور و مواجهه حضوری مأموران با شهروندان، نوع عمل و رفتار آنان در ارزیابی شهروندان از عملکرد پلیس بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی در پایان با تأکید بر نقش آموزش‌های خود مدیریتی و خودکنترلی رانندگان در کاهش حوادث رانندگی است، افزود: صبر و حوصله هنگام رانندگی، پرهیز از هرگونه عجله و شتاب، پایبندی به قوانین و مقررات رانندگی و همکاری با مأموران پلیس‌راه و راهور از اصول مهم یک رانندگی ایمن است که شایسته است رانندگان با رعایت بیش‌ازپیش این نکات، همچون گذشته پلیس را در برقراری امنیت اجتماعی جامعه انسانی یاری کنند.


انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۱۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند

شهردار یزد گفت: پارک آموزش ترافیک شهرداری روزانه میزبان ۱۵۰ نفر از نونهالان و نوجوانان استان است و دانش‌آموزان مدارس استثنایی، رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی در بازدید از پارک آموزش ترافیک شهرداری و روند آموزش رفتارهای ترافیکی با بیان اینکه باید برای ارتقای ایمنی ترافیک و رعایت حقوق شهروندی آموزش در تمام مقاطع سنی وجود داشته باشد، اظهار کرد: پارک آموزش ترافیک شهرداری روزانه میزبان ۱۵۰ نفر از نونهالان و نوجوانان استان است.

وی افزود: علاوه بر دانش‌آموزان مهدکودک، پیش دبستانی و سایر مقاطع تحصیلی، دانش‌آموزان مدارس استثنایی استان نیز آموزش‌های لازم را در خصوص رفتارهای ترافیک، مقررات ایمنی و عبور و مرور و خطرهای ناشی از بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی فرا می‌گیرند.

شهردار یزد خاطرنشان کرد: آموزش در این پارک به منظور نهادینه کردن و رعایت قانون و مقررات هنگام رانندگی و آشنایی کودکان با علائم ترافیکی است؛ بنابراین آموزش کودکان در هر زمینه‌ای که باشد اثرگذاری بیشتری نسبت به آموزش بزرگسالان دارد زیرا کودکان در رده سنی قرار دارند که به راحتی آموزش‌های مختلف را فرا می‌گیرند و به خوبی رعایت می‌کنند.

به گزارش ایمنا، پارک آموزش ترافیک شهرداری یزد روزانه میزبان ۱۵۰ نفر از نونهالان و نوجوانان استان است که این آموزش با همکاری پلیس راهور به دو صورت تئوری و عملی انجام می‌شود، به نحوی که در بخش تئوری، آموزش در کلاس و با حضور مربی به صورت تصویری (پخش انیمیشن‌های ترافیکی)، برگزاری مسابقه و پرسش و پاسخ در خصوص مسائل ترافیکی و در بخش عملی در محوطه پارک، برنامه‌های آموزشی همچون نحوه آشنایی با چراغ‌ها، تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی، راه‌ها، پیاده‌رو و خیابان‌ها و دیگر نشان‌ها که در مقیاس کوچک‌تر طراحی و احداث شده است، انجام می‌شود.

کد خبر 747073

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۴درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • برنامه برای انضباط بخشی بیشتر در جهت روانسازی ترافیک
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه
  • برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • اجرای تمهیدات ترافیکی ویژه برگزاری کنکور در البرز
  • تمهیدات ترافیکی ویژه برگزاری کنکور در البرز
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند
  • اجرای پویش زنگ ترافیک در مدارس استان کرمان