Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان خمین پیش از انقلاب از هیچ گونه صنعتی برخوردار نبود در حالی که شهرک صنعتی خمین با هزاران میلیارد سرمایه گذاری در انقلاب اسلامی تاسیس شد که با فعالیت خود قسمتی از نیاز داخلی را تامین می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد ابراهیم رضایی نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ با بیان اینکه کشور ایران در دوران طاغوت جزو وابسته ترین کشورهای دنیا به غرب و به ویژه آمریکا بود، بیان کرد: قبل از انقلاب اسلامی هزاران مستشار غربی در کشور بودند و با ایرانیان به صورت تحقیر آمیزی برخورد می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با آغاز انقلاب اسلامی و به برکت آن، در تمامی زمینه ها کشور به استقلال و خود اتکایی رسیده است تا جایی که در حوزه صنایع تکنولوژی، صنایع هوافضا و هواپیمایی به ویژه تعمیر و به روز کردن هواپیماهایی که تمام قطعات آن توسط شرکت های اروپایی و آمریکایی ساخته می شود پیشرفت بسیاری داشته ایم.

رضایی  با بیان اینکه طبق آمار های ارائه شده توسط سازمان های جهانی و حتی خود غربی ها رشد چشمگیری در حوزه های علمی و دانشی داشته ایم گفت: همچنین در صنایع کشتی سازی و ساخت زیردریایی ها رشد بسیار قابل توجهی داشته ایم به طوری که زیردریایی های ساخته شده توسط ایران جزو مدرن ترین آن ها در دنیا محسوب می شود.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی صنایع موشکی کشور را جزو پیشرفته ترین صنایع داخلی نامید و عنوان کرد: آوازه موشک های پیشرفته ما در دنیا پیچیده و قدرت بازدارندگی آن اجازه دست درازی هیچ قدرتی را به خاک کشور نمی دهد در حالی که قبل از انقلاب در این حوزه کاملا به غرب و آمریکا متکی بودیم.

برابری امکانات روستاهای خمین در انقلاب اسلامی با پیشرفته ترین شهرهای قبل از انقلاب

وی اضافه کرد: در حوزه های آب آشامیدنی، برق رسانی و گاز رسانی و خطوط جاده ای امروز تمامی شهرها و روستاهای شهرستان خمین از وضعیت بسیار خوبی برخورداند و می توان امکانات این روستاهارا  در حد پیشرفته ترین شهرهای زمان قبل از انقلاب دانست.

رضایی ادامه داد: همچنین در حوزه بهداشت و درمان در سال های قبل از انقلاب به پزشکان خارجی و تجهیزات وارداتی وابسته بودیم اما امروزه با استفاده از سرمایه ها و جوانان داخلی خود کفا شده ایم.

نماینده خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایجاد مراکز آموزش عالی در شهرستان خمین پس از انقلاب اسلامی تشریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی و در این ۴۰ سال دانشگاه های ملی، آزاد و پیام نور در شهرستان خمین به تربیت دانشجو می پردازند که اکنون شهرستان خمین پذیرای ۵۰۰۰ دانشجو در رشته های مختلف می باشد و این نیز از افتخارات جمهوری اسلامی است.

تبدیل محور اراک-خمین از راه درجه سه روستایی به بزرگراه به برکت انقلاب اسلامی

وی به بیان پیشرفت های استان مرکزی و شهرستان خمین در حوزه جاده ای پرداخت و گفت: قبل از انقلاب اسلامی جاده خمین به اراک جزو جاده های رده سوم روستایی محسوب می شد که امروزه به یک بزرگراه تبدیل شده است. سایر راه های شهرستان از جمله جاده خمین-گلپایگان، خمین-محلات و خمین-دلیجان از کیفیت بسیار خوبی بهره مند است و طی سال آینده با راه اندازی جاده خمین به الیگودرز گام مهمی در این حوزه برداشته خواهد شد.

ایجاد شهرک صنایع خمین از برکات جمهوری اسلامی است

رضایی به صنایع به وجود آمده در شهرستان خمین اشاره کرد و تصریح کرد: شهرستان خمین پیش از انقلاب از هیچ گونه صنعتی برخوردار نبود. صنایع نخ از جمله صنایعی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی راه اندازی شد و با این کار بسیاری از جوانان در این صنایع مشغول به کار شدند. همچنین شهرک صنعتی خمین با هزاران میلیارد سرمایه گذاری در انقلاب اسلامی تاسیس شد که با فعالیت خود قسمتی از نیاز داخلی را تامین میکند.

وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی نیز پیشرفت بسیار خوبی داشته ایم تاکید کرد: قبل از انقلاب ،کشاورزی در خمین تنها به صورت سنتی انجام می شد اما امروزه با بهره مندی از پیشرفته ترین گلخانه ها، آبیاری قطره ای و مکانیزه کردن کشاورزی شاهد رشد بسیار ویژه ای بودیم به طوری که برداشت محصولات کشاورزی چندین برابر شده است.

رضایی راه اندازی صنایع خودروسازی و پتروشیمی در شهرستان خمین را در چند ماه آینده محتمل دانست و گفت: پتروشیمی خمین تا ۴ ماه آینده به بهره برداری می رسد. همچنین در تولید سلول های خورشیدی سرمایه گذاری کلانی صورت گرفته که امیدواریم ظرف چند ماه آینده فاز اول آن به نتیجه برسد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۱۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز دوم شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود

فرماندار محمودآباد گفت: با افزودن ۷۰ هکتار اراضی به شهرک صنعتی محمودآباد، فاز دوم این شهرک راه‌اندازی می‌شود تا مردم این شهرستان از رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال مناسب برخوردار شوند.

روح‌الله علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مازندران با اشاره به اینکه محمودآباد در مصرف برق، شاهد روزهایی با صرفه‌جویی سخت انرژی برق بود، اظهار کرد: در آن دوران قطع برق‌های صنعتی، در ادامه در حوزه گردشگری و همچنین قطع منازل خانگی در دستور کار قرار می‌گرفت.

وی افزود: مردم این شهرستان با قطعی برق خانگی شدیداً با مشکل مواجه بودند، به‌گونه‌ای که برای مطالبه‌گری کنار اداره برق تحصن می‌کردند.

فرماندار محمودآباد با بیان اینکه طی دو سال در این حوزه تمام تلاش و همت برای رفع مشکل برق به کار گرفته شد تا بخشی از مشکلات رفع شود، گفت: طی این مدت دو حوزه کاری برق صنعتی و برق مصرفی خانگی این شهرستان در اولویت قرار گرفت.

علیزاده تصریح کرد: در این شهرستان دو ترانس ۳۰ واقع در خط میدان شهید کاظمی که نیاز به تقویت داشته، انجام شده است و به زودی پست سوم ۶۳ کیلوولتی در سرخ‌رود احداث می‌شود.

وی از نیاز ۳۰۰ میلیاردی اعتبار برای این احداث پست خبر داد و مطرح کرد: هم‌اکنون این اعتبار پیش‌بینی شده است و به زودی تخصیص پیدا می‌کند و زمین آن نیز آماده خواهد شد.

این مسئول با اعلام اینکه دو ترانس ۳۰ موردنظر با اعتبار تخصیصی به ترانس ۶۰ ارتقای پیدا کرده و در مکان موردنظر نصب شده است، یادآور شد: برای این دو ترانس بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرده است که تا ۳۰ سال آینده برق خانگی محمودآباد تأمین شد.

وی با اشاره برق صنعتی از تخصیص اعتبار دو هزار میلیارد تومان در این شهرستان خبر داد و گفت: در بیست‌ودوم بهمن سال گذشته کلنگ یک پروژه با اعتبار یک‌هزار میلیارد تومانی با حضور استاندار مازندران بر زمین زده شد و هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی بالا و جذب اعتبار در حال اجراست که امروزه تخصیص اعتبار آن به بیش از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌ارزد.

علیزاده با بیان اینکه اکنون پست ۶۳ کیلوولتی شهرک صنعتی در زمین سه هزار متری با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی در حال اجراست، خاطرنشان کرد: در سال‌جاری در راستای عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم» توانستیم در بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ورود پیدا کنیم و باعث فعالیت ۳۰ واحد نیمه‌فعال، راکد ورشکسته در عرصه چرخه تولید شویم.

فرماندار محمودآباد ادامه داد: با فعالیت این واحدها برای یک‌هزار و ۵۰۰ نفر ایجاد فراهم می‌شود که برای تأمین این نیروها نیاز به جذب از سایر شهرستان‌های استان داریم.

علیزاده افزود: با افزودن ۷۰ هکتار اراضی به شهرک صنعتی محمودآباد، فاز دوم این شهرک راه‌اندازی می‌شود تا مردم این شهرستان از رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال مناسب برخوردار شوند.

کد خبر 747670

دیگر خبرها

  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • فاز دوم شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • افزایش ۷۸ درصدی ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان
  • نهضت ملی مسکن، تحولی در حوزه روستایی ایجاد خواهد کرد
  • شهرک‌های صنعتی در باوی احداث می‌شوند
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • آغاز رصد و پالایش صنایع پرخطر کرمان
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم