Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@09:34:38 GMT

شیائومی بر هوش مصنوعی و اینترنت اشیا تمرکز می‌کند

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۱۴۴۲

شیائومی بر هوش مصنوعی و اینترنت اشیا تمرکز می‌کند

شیائومی اعلام کرده که قصد دارد مبلغی معادل ۱.۴۵۷ میلیون دلار را در زمینه فناوری هوش مصنوعی و اینترنت اشیا سرمایه گذاری کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت futureiot، لی جون - مدیر ارشد اجرایی و موسس شرکت شیائومی - که یکی از بزرگترین غول های تکنولوژی چینی نوظهور در عرصه فناوری به شمار می‌رود، به تازگی اعلام کرده است که این شرکت قصد دارد تا پنج سال آینده مبلغی معادل ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴۵۷ میلیون دلار را در زمینه توسعه فناوری‌های نوینی همچون اینترنت اشیا و هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کند.

اینترنت اشیا و شهر هوشمند عباراتی هستند که این روزها در فضای مجازی زیاد به گوش کاربران می خورد. باید گفت که اینترنت اشیا به کاربران ساکن در شهرهای هوشمند این امکان را می‌دهد تا با استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی و هوشمند خود به کارها و فعالیت‌های روزمره خود بپردازند و این امر در زمینه‌هایی همچون انرژی، حمل و نقل، صنعت، بهداشت و درمان، ساخت و ساز، خانه و شهر هوشمند نقش پررنگ و بسزایی ایفا خواهد کرد. اینترنت اشیاء (IoT) به معنی یک شبکه جهانی از اشیاء مرتبط و متصل است که هر یک دارای آدرس مختص به خود بوده و بر اساس قراردادهای استانداردی با یکدیگر در ارتباطند. این سیستم جدید کنترل از راه دور و کنترل هوشمند اشیاء و دستگاه‌ها، امروزه در کشورهای توسعه‌یافته‌ای همچون کره جنوبی در سیستم‌های اداری و همچنین وسایل منزل بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بر اساس گزارش های قبلی، سریع‌ترین نرخ رشد در عرصه اینترنت اشیا به کشور چین تعلق دارد که قرار است تا سال ۲۰۲۰ میلادی مجموع کل دستگاه‌های متصل به اینترنت اشیا در چین به عدد هشت میلیارد دستگاه برسد.

با اینکه در سال‌های اخیر، شیائومی روند رو به رشد و عملکرد موفقیت آمیزی در زمینه عرضه و فروش گوشی‌های هوشمند در بازارهای جهانی را به نام خود به ثبت رسانده است، اما حالا با رکود بازارهای موبایل به نظر می‌رسد که تمرکز و توجه شرکت‌های غول‌های تکنولوژی و تولیدکنندگان گوشی به سمت و سوی فناوری‌های دیگری همچون هوش مصنوعی و اینترنت اشیا سوق داده شده است.

این شرکت در آخرین گزارش خود اعلام کرده است که در حال حاضر بالغ بر ۱۳۲ میلیون گجت هوشمند و دستگاه متصل به اینترنت اشیا در جهان به این برند تعلق دارند که بیش از ۲۰ میلیون نفر کاربر فعال روزانه مبتنی بر پلتفرم IoT مصرف کنندگان به آن متصل بوده و از خدمات آن بهره می برند.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اينترنت اشيا شیائومی هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۱۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی صنعت با فناوری/ پایش ماشین آلات خطوط تولید ایرانیزه شد

محمد حسین سکوت، قائم مقام یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه این شرکت در حوزه دارویی فعالیت می‌کند، گفت: در این شرکت با تولید نرم افزار‌ها و سخت افزار‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و بینایی سنجی ماشین، کار هوشمندسازی تمامی ایستگاه‌های خطوط تولید را انجام می‌دهیم.

وی افزود: هوشمندسازی تمامی ایستگاه‌ها در بستر بزرگی به نام IOT یا اینترنت اشیا مطرح شده است. هوشمندسازی صنایع در سه حوزه کنترل و پایش ماشین آلات خطوط تولید (خود کنترلی)، کنترل و پایش محصول، کنترل و پایش تاسیسات ورودی و خروجی خطوط تولید تقسیم بندی می‌شود. شرکت ما در این سه حوزه فعالیت دارد.

وی به کاربرد این سیستم‌ها در صنایع دریایی اشاره کرد و در این خصوص گفت: این سیستم می‌تواند در هوشمند سازی شناور‌ها یا کشتی‌ها و هوشمندسازی موتور، گیربکس و سامانه‌های کشتی‌ها و شناور‌ها بکار برده شده و در مانیتورینگ اصلی رصد شود. شرکت‌های تولید کننده قطعات یا سخت افزار‌های صنایع دریایی نیز می‌توانند از این سیستم‌ها استفاده کنند.

به عنوان مثال یک شرکت فعال در صنایع دریایی، موتوری برای کشتی‌ها و شناور‌ها تولید می‌کند. آن موتور از ۲۰۰ قطعه درست شده است. قطعات این موتور با استفاده از این سیستم به لحاظ ابعادی، ماهیتی، شیمیایی بررسی و در نهایت مورد تایید قرار می‌گیرند. بخش دیگر نیز در ارتباط با تاسیسات ورودی و خروجی است. 

وی به کاربرد دارویی این سیستم اشاره کرد و افزود: این سیستم می‌تواند یک محصول دارویی را نیز کنترل کند. به عنوان مثال ما سیستمی در یکی از کارخانه‌ها راه اندازی کرده‌ایم. این سیستم در سه حوزه فرایند تولید آمپول‌ها را کنترل می‌کند. هنگام کنترل رنگ سبز به معنای تایید و رنگ قرمز نشان از ایراد دارد که دستگاه آن را نمی‌پذیرد و رد می‌کند.

سکوت ادامه داد: این سیستم در صنایع خودروسازی کاربرد فوق‌العاده زیادی دارد، زیرا در یک خودرو بیش از ۱۰ هزار قطعه به یکدیگر متصل‌اند. همه این قطعات برای عملکرد بهتر خودرو باید به صورت هوشمند کنترل شوند. همچنین این سیستم می‌تواند در صنایع فولاد، صنایع بالادست پتروشیمی و خطوط انتقال نفت کاربرد داشته باشد؛ به عنوان مثال در صنعت نفت و گاز می‌تواند میزان شکستگی لوله‌ها، ارتعاش لوله یا طول جابه جایی نفت را کنترل و بررسی کند.

این پژوهشگر خاطرنشان کرد: در حال حاضر چنین سیستم‌هایی در دنیا معدود تولید می‌شوند. عمده‌ترین تفاوت اصلی این دستگاه‌ها با نمونه‌های مشابه خارجی در ارتباط با قیمت عرضه شده آنها در بازار است. دستگاه‌های خارجی بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار قیمت دارند در حالی که قیمت این دستگاه ۹۰ هزار دلار است. از سوی دیگر دستگاه‌های خارجی در ایران شامل گارانتی و خدمات پس از فروش نمی‌شوند، اما تمامی این دستگاه‌ها در صورت خرابی پشتیبانی دارند.

وی تاکید کرد: همچنین بومی‌سازی چنین محصولاتی یکی از نیاز‌های کشور است.

به گفته وی، در حال حاضر صنایع دریایی ایران نسبت به دنیا در برخی از موضوعات عقب‌تر است. دستگاه‌ها و سیستم‌هایی که اکنون در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد، سیستم‌های مستهلکی است که دیگر در صنایع دریایی دنیا کاربردی ندارند از این‌رو نیاز به بومی‌سازی چنین سیستم‌هایی در کشور احساس می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توانیم ادعا کنیم کیفیت این محصول با نمونه مشابه خارجی برابری می‌کند یا خیر، گفت: قطعا کیفیت این محصولات با نمونه‌های مشابه خارجی برابری می‌کند. در حال حاضر یک شرکت ایرانی دستگاه مشابه خارجی را با قیمت ۴۰۰ هزار دلار و و این دستگاه را با قیمت ۹۰ هزار دلار خریداری کرده است.

این محقق گفت: کیفیت محصول ایرانی در حدی است که نمونه مشابه خارجی را خاموش کرده و دستگاه مجموعه ما را مورد استفاده قرار می‌دهد.

وی اظهارکرد: اکنون این دستگاه کاربرد‌های زیادی در صنایع مختلف دارد، اما هنوز مورد حمایت دولت قرار نگرفته است. توقع اصلی ما از دولت معرفی این محصول دانش‌بنیان و فراهم‌سازی شرایطی برای تعامل با شرکت‌های بزرگ است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فناوری چگونه با کمبود غذا در جهان مقابله می‌کند/ معرفی ۱۰ روند و فناوری صنعت کشاورزی
  • نور مصنوعی رشد گیاه در ایران از راه رسید
  • جایگزینی نورهای مصنوعی رشد گیاه به جای نور خورشید
  • دستیابی متخصصان ایرانی به فن آوری نور‌های مصنوعی
  • جایگزینی نور‌های مصنوعی رشد گیاه به جای نور خورشید
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از حجم پا تشخیص می‌دهد
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق حجم پا تشخیص می‌دهد
  • سالم‌سازی هوای پاک محیط با پلاسمای سرد
  • پیشرفت در بخش هوشمندسازی و کنترل‌پذیری بارهای مصرفی
  • هوشمندسازی صنعت با فناوری/ پایش ماشین آلات خطوط تولید ایرانیزه شد