Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@19:50:43 GMT

تهران زیباترین پایتخت جهان است، اگر آسمان آبی باشد

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۱۴۷۲

تهران زیباترین پایتخت جهان است، اگر آسمان آبی باشد

به گزارش خبرنگار مهر؛ دبیر کارگروه ملی مصوبات کاهش آلودگی هوا در نشست بعد از ظهر امروز این کارگروه گفت: تهران یکی از زیباترین پایتخت‌های جهان است اگر آسمان آبی باشد.

وحید حسینی اعلام کرد: دبیرخانه با مصوبه ۱۳۹۵ هیئت وزیران تشکیل شد و تصمیمات کارگروه برای دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها لازم‌الاجراست.

وی ادامه داد: به دنبال آن کمیته‌های تخصصی شکل گرفت که ۴۷ جلسه داشتند و مجموعاً بیش از ۳۵۰ نفرجلسه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کارگروه ملی مصوبات کاهش آلودگی هوا توضیح داد: کمیته‌های تخصصی روی موضوعات مختلف کار کردند. از جمله کمیته تخصصی معاینه فنی سبک و سنگین را می‌توان نام برد که آغاز فرایند بازرسی ادارات کل استانی محیط زیست را به دنبال داشت.

حسینی افزود: با تدوین حدود مجاز آلایندگی معاینه فنی در سه سطح عادی، برتر و ویژه برای حضور در مناطق مختلف این موضوع اجرا خواهد شد. تست کنار جاده‌ای که تا کنون اجرا نشده بود هم آغاز شد. آمار مردودی‌های دارای برگه معاینه فنی سنگین بسیار بالا بوده که مشخص است باید در معاینه فنی خودروهای سنگین بازنگری بکنیم.

وی ادامه داد: اثر همین اقدامات است که شاهد بهبود وضعیت هوا هستیم. یعنی وقتی منابع آلاینده را از سطح خیابان جمع کنیم باید اثرش را هم جایی ببینیم.

دبیر کارگروه ملی مصوبات کاهش آلودگی هوا با اشاره به اقدامات کمیته تخصصی فرایند اسقاط موتورسیکلت گفت: از ظرفیت ماده ۱۱ آیین‌نامه ماده ۲ قانون هوای پاک استفاده بسیار برده‌ایم.

حسینی تأکید کرد: در این زمینه پیشنهادهای تکمیلی درباره برگه‌های اسقاط موتورسیکلت هم به هیئت وزیران ارائه کرده‌ایم.

وی افزود: کمیته تخصصی کیفیت سوخت دیزل بیشترین انرژی را از ما برده است. مصوبات کارگروه درخصوص ضرورت توزیع سوخت یورو ۴ توسط وزارت نفت به طور کامل اجرا نشده است و از پا نمی‌نشینیم تا این مساله حل شود.

کد خبر 4519705

منبع: مهر

کلیدواژه: آلودگی هوا وحید حسینی کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۱۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری

به گزارش خبرگزاری مهر، دور جدید فعالیت کارگروه‌های تخصصی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با افزوده شدن چند کارگروه و کارشناسانی جدید آغاز شد.

انتشارات کانون پرورش فکری بیش از ۳۰۵۰ عنوان کتاب و نشریه منتشر کرده و در روزهای پایانی فروردین ۱۴۰۳ در دور تازه‌ای از فعالیت‌های کارگروه‌های تخصصی کانون پرورش فکری، نخستین نشست این کارگروه‌های کارشناسی کانون با هدف هم‌اندیشی برای بهبود کیفیت آثار و با حضور عباس محمددینی مدیرکل جدید نظارت بر انتشارات کانون و ۳۰ نفر از اعضای فعال آن تشکیل شد.

این کارگروه‌ها آثار منتشر نشده صاحبان قلم را در شاخه‌های داستان کودک و خردسال، داستان نوجوان، شعر کودک، شعر نوجوان، مباحث نظری و غیرداستانی (شامل مباحث علمی، تاریخی، جغرافیایی و محیط زیست و…) بررسی می‌کنند و در همین حال قرار است ادبیات پایداری، ادبیات نمایشی، ادبیات دینی و مذهبی و انقلابی نیز موضوع کارگروه‌های جدیدی باشد که آثار نویسندگان و شاعران را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می‌دهد.

ایجاد یک دبیرخانه دائمی برای جذب اثر و ساماندهی نشر کتاب در انتشارات کانون پرورش فکری، همچنین فراهم‌آوردن امکان ارائه اثر از سوی نویسندگان و شاعران کتاب اولی از خبرهای جدیدی است که در نشست کارگروه‌های تخصصی انتشارات کانون بیان شد تا با تشکیل آن، نویسندگان و تصویرگران به‌ویژه جوانان نوقلم بتوانند از این پس با این دبیرخانه در ارتباط باشند.

پیش از این آثاری که از سوی نویسندگان و شاعران به کانون ارائه می‌شد به صورت جداگانه در اختیار کارشناسان قرار می‌گرفت و آن‌ها در هر کارگروه ماهانه به صورت پی‌درپی نشست‌هایی را برای جمع‌بندی دیدگاه‌های خود تشکیل می‌دادند و اکنون نیز این روال ادامه می‌یابد اما قرار است از این پس نشست‌های جمعی کارگروه‌های تخصصی نیز با حضور نزدیک به ۵۰ نفر کارشناس ثابت و چندین عضو شناور، به‌منظور هم‌فکری و هماهنگی بیشتر اعضای این کارگروه‌ها هر شش ماه یک بار برگزار شود.

انتشارات کانون در طول سال، فایل‌های متنی و خام این آثار را - که پی‌شتر از سوی هیچ ناشری منتشر نشده و فاقد تصویرگری و صفحه‌آرایی است، از طریق نشانی ایمیل paziresh.asar@kpf.ir دریافت و در کارگروه‌های تخصصی مورد بررسی قرار می‌دهد.

کد خبر 6086351 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • مصوبات کارگروه توسعه بر زمین مانده است
  • عکس زیباترین ورزشکار تاریخ در صحرای دوبی + عکس
  • کارگروه اقتصاد دریامحور هنوز خروجی عملیاتی نداشته است
  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • توسعه اقتصاد دریا و شعار سال اولویت‌های اصلی هرمزگان در سال جاری
  • زیباترین بهار تهران را در این لوکیشن‌ها ببینید
  • کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • (تصاویر) گرد و غبار آفریقا آسمان پایتخت یونان را پوشاند
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری
  • طرح تحول در انتشارات کانون پرورش فکری کلید خورد