Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@08:34:13 GMT

ساخت کتابخانه جدید در بشرویه پیگیری شود

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۱۵۱۸

ساخت کتابخانه جدید در بشرویه پیگیری شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا رضایی بعد از ظهر دوشنبه در انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بشرویه گفت: همه ما می دانیم باتوجه به مقاومت ملت ایران در جنگ هشت ساله دفاع مقدس دشمن دیگر توان مقابله و جنگ در حوزه نظامی را با ملت غیورایران اسلامی ندارد.

وی افزود: ناکامی دشمن در حوزه جنگ نظامی سبب شده امروز از مرزهای فرهنگی ورود پیدا کرده و متاسفانه تاحدودی می توان گفت موفق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی اظهار کرد: تلاش ما در حوزه فرهنگی تاکنون چشمگیر نبوده و باید بدانیم که دشمن در خانه تمام ما ورود پیدا کرده است.

رضایی بیان داشت: با تقویت امور فرهنگی و کتابخوانی در هر شهر می توان با جنگ فرهنگی دشمن نیز مقابله کرد.

وی افزود: اکنون در بشرویه حوزه کتاب و کتابخوانی به یک دغدغه برای مسئولان تبدیل شده که این امر بسیار خوب است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی گفت: بشرویه در همه حوزه های فرهنگی رتبه های اول تا سوم استان را به خود اختصاص می دهد که این نشان از فرهنگ بالای مردم این شهر داشته و وظیفه مسئولان را سنگین تر می کند.

رضایی به مشکلات کتابخانه عمومی بشرویه از قبیل نداشتن فضای مناسب و کمبود نیرو اشاره کرد و گفت: از این پس کتابخانه های که قرار است در هر شهرستانی بسازیم یک مرکز فرهنگی شامل بخش های متفاوت بوده که پیگیری ها و اعتبارات خاص خود را خواهد داشت.

وی افزود: بکارگیری نیروی دولتی نیز کار سختی است که در صورت وجود مکان قطعا می توان برای جذب نیرو راحت تر اقدام کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی با اشاره به جشنواره رضوی که یکی از بخش های آن کتاب و کتابخوانی است، افزود: کتابخانه بشرویه در بخش خانوادگی‌رضوی مقام چهارم را در سطح کشور کسب کرده که باتوجه به مشکلات پیش روی کتابخانه شهر، این اقدام بزرگ و قابل تقدیری ست.

رضایی ادامه داد: بشرویه در جشنواره رضوی از نظر تعداد افراد شرکت کننده رتبه دوم را در استان داشته است.

وی گفت: سرانه عضویت کتابخانه بشرویه به نسبت جمعیت در رتبه دوم استان قرار گرفته و در سرانه امانت به نسبت عضویت رتبه اول را در استان دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی خواستار پیگیری جدی و منسجم مسئولان شهر ارسک به منظور ساخت کتابخانه این شهر با کمک قلمچی شد.

رضایی همچنین درخصوص راه اندازی کتابخانه در روستای غنی آباد بخش مرکزی بشرویه نیز افزود: باتوجه به وجود جمعیت ثابت بالا و همچنین جمعیت عشایری در این روستا امیداست با همکاری مسئولان مربوطه و تامین مکان و انجام اقدامات لازم از سوی آنها، کتابخانه را در غنی آباد راه اندازی کرده و اداره کل کتابخانه ها نیز تجهیز و تامین نیروی آن را عهده دار می شود.

فرماندار شهرستان بشرویه نیز در این جلسه با تاکید براینکه مکان برای احداث کتابخانه جدید هرچه سریعتر باید در نظر گرفته شود، افزود: طی مهلت یک هفته الی ده روز آینده مسئولان مرتبط جهت تامین مکان ساخت کتابخانه جدید در بشرویه با بازدید و درنظر گرفتن نظرات کارشناسان باید مکان را تعیین کنند.

علیرضا زمان زاده افزود: برای توسعه کتابخانه فعلی بشرویه مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان را در نظر گرفته ایم که درصورت نیاز اعتبار بیشتری را اختصاص خواهیم داد.

ویگفت: اگر مکان برای ساخت کتابخانه جدید نیز در نظر گرفته شود می توانیم اعتبارات بیشتری بگذاریم.

فرماندار بشرویه بر ساخت کتابخانه در خور شان شهرستان در محدوده داخل شهر بشرویه تاکید کرد.

مسئول کتابخانه های عمومی شهرستان بشرویه نیز در این جلسه گفت: کمبود نیروی انسانی یکی از جدی ترین مشکلات کتابخانه بشرویه است.

مریم کیانی افزود: در شهر ارسک نیز این معضل وجود داشته و کتابخانه با یک کتابدار و مسئول کتابخانه، در فضای فیزیکی نامناسب و با بیش از ۳۰۰ نفر عضو اداره می شود.

وی ادامه داد:متاسفانه وضعیت کمبود نیرو و نامناسب بودن فضا علی رغم وجود نیروی پرتلاش کتابدار و نحوه پاسخدهی مطلوب موجب کم شدن تعداد عضویت می شود.

مسئول کتابخانه های عمومی شهرستان بشرویه با اشاره به داشتن سه نیرو در کتابخانه بشرویه، افزود: کمبود شدید فضای مطالعاتی، در کتابخانه ملاعبدالله بشرویه نیز احساس می شود.

مسئول کتابخانه های عمومی شهرستان بشرویه به کسب مقام کتابخانه برتر استان در ارسک توسط خانم عباسپور در مسابقات رضوی و نیز کسب رتبه چهارم کشوری، کتابخانه بشرویه در بخش خانوادگی‌رضوی با ۱۵۳ خانواده اشاره کرد.

کد خبر 4519611

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدرضا رضایی کتابخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۱۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتاب‌خوانی ترغیب کنند

استاندار کردستان گفت: کتابخانه‌های عمومی باید با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی برای گروه‌های مختلف مردم و استفاده از مشارکت سایر دستگاه‌ها، مردم را به کتاب‌خوانی ترغیب کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان، با تاکید بر حمایت از این نهاد اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و ارتقای سرانه مطالعه امری ضروری برای جامعه است.

وی برگزاری جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی استان را در راستای رفع مسائل و مشکلات این نهاد مهم ارزیابی کرد و افزود: ارتباط مؤثر رؤسای کتابخانه‌های عمومی با فرمانداران در شهرستان‌ها می‌تواند به نفع کتابخانه‌های عمومی باشد و به ارتقای شاخص‌های کتاب‌خوانی کمک کند.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های عمومی باید با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی برای گروه‌های مختلف مردم و استفاده از مشارکت سایر دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها توجه داشته باشند.

فعالیت ۸۴ باب کتابخانه عمومی در کردستان

معصومه حسنی‌خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت ۸۴ باب کتابخانه عمومی در استان تاکید کرد: از این تعداد ۵۴ باب نهادی و ۲۸ باب دیگر مشارکتی است.

وی افزود: هم‌اکنون بالغ بر ۴۵ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان عضویت دارند که بخش زیادی از اعضا را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، حمایت مسئولان از کتابخانه‌های عمومی را در ایجاد دلگرمی متولیان این حوزه بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: این حمایت‌ها در نهایت به نفع استان و کشور است و سبب توسعه فرهنگی می‌شود.

حسنی‌خونسار با اشاره به بعضی مشکلات عمرانی در کتابخانه‌های عمومی استان تصریح کرد: کتابخانه باید محیطی امن و آرام برای اعضا و علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی باشد که این امر زمینه را برای توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: حمایت‌های استاندار کردستان از مقوله کتاب و کتاب‌خوانی مایه دلگرمی فعالان این حوزه است و بدون شک در ارتقای شاخص‌های فرهنگی اثرگذار خواهد بود.

کد خبر 746838

دیگر خبرها

  • لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج
  • دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها!
  • اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری
  • بررسی امکان جریمه افراد بی‌خانمان در آمریکا
  • دومین کتابخانه سیار تایباد حرکت خود را آغاز کرد
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتاب‌خوانی ترغیب کنند
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند
  • کتابخانه عمومی بزمان تجهیز می‌شود
  • فضای کتابخانه‌های عمومی باید برای گروه‌های خاص تقویت شود
  • ضرورت حل مشکل کمبود سرانه کتابخانه‌های عمومی قم