Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-29@14:12:42 GMT

9 هزار پرونده تخلف اقتصادی در گیلان تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۱۶۰۲

9 هزار پرونده تخلف اقتصادی در گیلان تشکیل شد

گزارش عصر دوشنبه واحد روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان به ایرنا حاکیست؛ محمد درویش کردار با بیان اینکه طی 9 ماه سال جاری بیش از 230 هزار واحد اقتصادی مورد بازرسی قرار گرفته، افزود: بیش از 9 هزار پرونده تخلف در قالب عناوین گرانفروشی، امتناع از عرضه کالا، قاچاق کالا، عدم اعلام موجودی و احتکار به ارزش بالغ بر 128 میلیارد ریال به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: پایش، کنترل، نظارت و مراقبت از زنجیره اقتصادی می‌تواند به عنوان یکی از ضرورت های اساسی دستگاه‌های نظارتی به جهت کیفیت و اثربخشی آن قلمداد شود.
وی با اشاره به میزان بازرسی های انجام شده در حوزه های مختلف بازار اظهار داشت: بازرسی ها و رسیدگی به تخلفات در بخش های صنفی و غیر صنفی، زمینه سودجویی و سوء استفاده برخی فعالان اقتصادی را به نحو چشمگیری کاهش داده و در این راستا افزایش مشارکت مردمی را به همراه داشته است.
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت گیلان تصریح کرد: سامانه 124 ستاد خبری سازمان آماده دریافت گزارشات و شکایات می باشد و روند رو به رشد افزایش مشارکت مردمی، با دریافت 10 هزار و 64 مورد گزارش در 9 ماه سالجاری، نشان از اعتماد جامعه به فرایند نظارتی است.
درویش کردار وجود و تقویت یک نهاد ناظر و مشرف بر روند جاری اقتصادی بازار (جدا از بخش دولتی) را لازم و حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: در این خصوص نقش اصناف، اتحادیه های صنفی و انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان بیش از پیش مهم است و باید نقش پررنگ تری توسط تشکل های مربوطه ایفا شود.
103 هزار واحد صنفی در استان گیلان فعال است.
7296/2007
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها استان گیلان جامعه حقوق روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت استان جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۱۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ پرونده تخلف صنفی طرح نظارتی نوروز در مسیرهای ارتباطی تشکیل شد

ایرج حسن پور  اظهار کرد: طرح نظارت بر خدمات سفرهای نوروزی در قالب نظارت بر مساجد، نمازخانه‌ها، مجتمع‌های خدماتی و رفاهی، فروشگاه‌ها، تاسیسات خدماتی و مراکز امداد خودرو به صورت محسوس و نامحسوس و با هدف نظارت بر نصب قیمت کالا، تاریخ اعتبار مصرف کالا و برخورد با گران‌ فروشی در مسیرهای ارتباطی سیستان و بلوچستان از طریق انجام‌ گشت‌های مشترک نظارتی با حضور نمایندگان اداره کل صمت استان، اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای و سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط در حال انجام است.

وی افزود: در اجرای طرح نظارتی مذکور در ۶ فروردین ماه، برای ۹ واحد صنفی به علت عدم نصب قیمت برکالا، نداشتن نرخنامه معتبر و فروش کالای تاریخ مصرف گذشته پرونده‌های تخلف تشکیل شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان ادامه داد: پرونده‌های متشکله جهت رسیدگی و سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی گفت: گشت‌های مشترک نظارتی در تمامی مسیرهای ارتباطی سیستان و بلوچستان در حال انجام است.

حسن پور اظهار کرد: مردم سیستان و بلوچستان و مسافران در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی و اقتصادی مانند احتکار، گران‌فروشی و عدم درج قیمت برکالا مراتب را جهت رسیدگی از طریق تماس با سامانه مرکز پاسخگویی اداره کل صمت استان به شماره ۱۲۴ گزارش دهند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۱۶۱۷ پرونده تخلف صنفی ویژه نوروز ۱۴۰۳ در قم تشکیل شد
  • تشکیل ۹۰۰ میلیون ریال پرونده تخلف صنفی در بوشهر+ عکس
  • تشکیل ۱۸۰ پرونده تخلف صنفی در خراسان جنوبی
  • ۲۸ پرونده برای واحد‌های صنفی متخلف در زابل تشکیل شد
  • ۵ فقره پرونده برای واحدهای صنفی متخلف شهرستان بمپور تشکیل شده است
  • تشکیل بیش از هزار پرونده تخلف برای اصناف هرمزگان
  • تشکیل پرونده‌های تخلف برای تعداد ۹ واحد صنفی متخلف
  • تشکیل پرونده‌های تخلف برای ۶ واحد صنفی درچابهار
  • ۹ پرونده تخلف صنفی طرح نظارتی نوروز در مسیرهای ارتباطی تشکیل شد
  • اجرای چهار هزار بازرسی از واحد‌های صنفی هرمزگان