Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-03-28@12:02:56 GMT

تحصیل بیش از ۱۲ هزار دانشجوی ایرانی در آمریکا

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۱۷۳۷

بر اساس آمارهای ارائه شده در کمیسیون نخبگان و آینده نگاری شورای عالی انقلاب فرهنگی، بیش از 12 هزار دانشجوی ایرانی در آمریکا مشغول به تحصیل هستند.


به گزارش شریان نیوز، بر اساس آمارهای ارائه شده در کمیسیون نخبگان و آینده نگاری شورای عالی انقلاب فرهنگی، بیش از 12 هزار دانشجوی ایرانی در آمریکا مشغول به تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلسه کمیسیون نخبگان و آینده نگاری علم و نوآوری در دبیرخانه این شورا برگزار شد.

در این جلسه که به بررسی پیش نویس 'سند مهاجرت دانشجویان و دانش آموختگان کشور' اختصاص داشت، گزارش تدوین شده در این زمینه ارائه شد.

بر اساس گزارش سازمان علمی و فرهنگی ملل متحد «یونسکو»، در سال 1396 مجموع دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج از کشور 50 هزار و 392 نفر است.

بیشترین تعداد دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در آمریکا، 12 هزار و 643 نفر هستند و دانشجویان ایرانی رتبه یازدهم را میان سایر دانشجویان شاغل به تحصیل در آمریکا از آن خود کرده اند.

در آمار دیگری اعلام شد تعداد دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در کانادا 7 هزار و 415 نفر است و دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در کانادا دارای رتبه یازدهم هستند.

آمار این گزارش همچنین حاکیست در سال 2016 میلادی، ارزش افزوده اقتصادی تولید شده دانشجویان خارجی در کانادا بالغ بر 8 میلیارد دلار بوده است.

منبع: ایرنا

دسته بندیسیاسی

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۱۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید نسل جدید کارت‌های پردازشگر ایرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما،  فناوران یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید نسل جدید کارت های پردازشگر ایرانی شدند.

بر اساس این گزارش، این محصول به عنوان مغز تجهیزات پیشرفته در تجزیه و تحلیل اطلاعات کاربرد دارد و در تجهیزات نفتی و سامانه‌های هواشناسی استفاده می‌شود. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • در غرب تحصیل کرد اما آثارش به شدت ایرانی است
  • دانشجوی کانادایی حامی فلسطین راهی بیمارستان شد
  • ساخت دستگاه ایرانی ضدعفونی هوا، به روش مه خشک
  • تولید پد ضد ارتعاش با دانش فنی ایرانی
  • وحشت آمریکا از عواقب شهادت مستشار ایرانی | پنتاگون : ما نبودیم !
  • تولید نسل جدید کارت‌های پردازشگر ایرانی
  • لحظه بمباران سنگین آمریکا و شهادت مستشار ایرانی
  • لحظه بمباران سنگین سوریه توسط آمریکا و شهادت مستشار ایرانی
  • تامین خوابگاه یکی از شروط صدور مجوز برای جذب دانشجوی بین‌الملل + فیلم
  • رویارویی پهپادهای ایران و آمریکا