Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

رئیس سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای خبر داده است که از ابتدای سال آینده فراخوان واگذاری پایانه‌های بار به بخش خصوصی منتشر شده و اولویت واگذاری‌ها با فعالان صنف خواهد بود.

به گزارش تین‌نیوز خبرگزاری مهر در گزارشی آورده است: محمد اسلامی ۲۰ دی ماه در مراسم افتتاح شهرک حمل‌ونقل استان تهران که احداث آن از سوی بخش‌خصوصی انجام شده است، با بیان این‌که ما در دولت به هیچ وجه نیاز به پایانه و پایانه‌داری نداریم و حتما به این موضوع خاتمه خواهیم داد، از واگذاری پایانه‌های بار به بخش خصوصی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان راهداری: اولویت واگذاری پایانه های بار، صنف حمل و نقل است

در همین ارتباط، عبدالهاشم حسن‌نیا رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره جزییات نحوه واگذاری پایانه‌های بار به بخش‌خصوصی گفت: پایانه‌های بار جزو اموال سازمان راهداری محسوب می شوند و کاربری آن‌ها حمل‌ونقل است، بنابراین الزاما باید با همین کاربری باقی بماند.

وی افزود: فرآیند واگذاری پایانه‌های بار از طریق مزایده بوده و کاربری آن نیز حفظ می شود تا رانندگان کامیون بتوانند از پتانسیل این پایانه‌ها استفاده کنند. به‌خصوص که تجمیع این زمین‌ها در سطح کشور و امکان جایگزین پیدا کردن برای پایانه‌های بار به راحتی متصور نیست.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در درازمدت باید مدیریت پایانه‌های بار به عنوان یک بنگاه اقتصادی در راستای حمل و نقل باشد لذا سعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است که مدیریت این بخش‌ها را به بخش‌خصوصی واگذار کند.

حسن‌نیا با تأکید بر این‌که اولویت سازمان راهداری برای در واگذار کردن پایانه‌های بار، صنف حمل و نقل جاده‌ای است، گفت: منظور از صنف حمل و نقل، انجمن صنفی رانندگان، انجمن کارفرمایی شرکت‌های حمل‌و‌نقل و انجمن صنفی کامیون‌داران است اما این مهم نیازمند آن است که آن‌ها در این مزایده حضور یابند.

وی با اشاره به این‌که سازمان راهداری شرایط مزایده را برای صنف تسهیل خواهد کرد، ادامه داد: تعدادی از پایانه‌های کشور قبلا به صورت مزایده واگذار شده بود که نقاط ضعف و قوت آن‌ها را رصد کردیم در حال حاضر به دنبال آن هستیم تا با مکانیزم جدیدی با توجه به پتانسیل مالی ای که این بخش دارد، بتوانیم پایانه‌های موجود را واگذار کنیم.

پایانه‌های بار تهران، امیرکبیر و شهیدرجایی در لیست واگذاری‌ها

رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در پاسخ به این پرسش که چه تعداد پایانه بار قرار است به بخش‌خصوصی واگذار شود، گفت: در اکثر شهرهای بزرگ، بنادر اصلی و مراکز استان‌های مرزی شامل تهران، اصفهان، تبریز، مشهد، شیراز، بندرعباس، بندرامام‌خمینی، ایلام و ... پایانه بار داریم که به تدریج به بخش‌خصوصی واگذار می‌شوند.

وی با بیان این‌که پیش‌بینی می‌شود که استقبال خوبی از واگذاری پایانه‌های بار صورت گیرد، افزود: قرار است در این کار انعطاف‌پذیری داشته باشیم تا بخش‌خصوصی بتواند از مزایای  این پایانه‌ها بهره‌مند شوند. در حال حاضر بیش از ۹۰‍‌درصد حمل‌و‌نقل ما توسط بخش‌خصوصی انجام می‌شود و اگر پایانه‌ها هم به آن‌ها واگذار شود، بهره‌وری حمل و نقل جاده‌ای ارتقاء می‌یابد.

ارزش مالی پایانه‌های بار در حدی نیست که در بازار سرمایه عرضه شوند

حسن‌نیا یادآور شد: تا پایان سال جاری برای نحوه واگذاری‌ها، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام می‌شود و فراخوان واگذاری‌ها نیز از ابتدای سال آینده شروع می‌شود.

وی درباره امکان واگذاری پایانه‌های بار در بازار سرمایه گفت: درآمد پایانه‌های بار در حدی نیست که به بازار سرمایه ورود کند و تنها راه واگذاری این پایانه‌ها، مزایده خواهد بود.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: پایانه بار محمد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۱۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد بیش از ۱۴۲ هزار مسافر در پایانه‌های مرزی خوزستان

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، به نقل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان؛ از ۲۴ اسفند پارسال تا هشتم فروردین امسال ۱۴۲ هزار و ۹۷۸ مسافر در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه در استان خوزستان تردد کردند که سهم پایانه مرزی شلمچه ۱۲۹ هزار و ۳۷۶ نفر و سهم پایانه مرزی چذابه ۱۳ هزار و ۶۰۲ نفر بوده است.   در این مدت ورود ۴۱ هزار و ۸۹۶ مسافر ایرانی و ۱۸ هزار و ۸۷۲ مسافر خارجی از طریق پایانه بین المللی شلمچه به کشور ثبت شده است و ۴۸ هزار و ۳۹۱ مسافر ایرانی و ۲۰ هزار و ۲۱۷ مسافر خارجی از کشور خارج شدند.   در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا هشتم فروردین امسال ۳ هزار و ۵۶۲ مسافر ایرانی و ۳ هزار و ۹۹ مسافر خارجی از طریق پایانه مرزی چذابه وارد کشور شدند و خروج ۳ هزار و ۴۳۷ مسافر ایرانی و ۳ هزار و ۵۰۴ مسافر خارجی ثبت شده است.   گفتنی است؛ مقایسه آمار‌های تردد امسال با پارسال کاهش ۱۲ درصدی تردد از پایانه بین المللی شلمچه و کاهش ۲۷ درصدی تردد از پایانه بین المللی چذابه است.   پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه در استان خوزستان از گذرگاه‌های بین المللی مهم در ایام راهپیمایی بزرگ و میلیونی اربعین حسینی محسوب می‌شوند.

دیگر خبرها

  • تردد بیش از ۱۴۲ هزار مسافر در پایانه‌های مرزی خوزستان
  • کشف و ضبط۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد
  • جابجایی بیش از ۳۵ هزار مسافر از پایانه مسافربری قزوین
  • جابجایی ۳۵ هزار مسافر از قزوین
  • راهبرد وزارت جهاد کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است
  • ۱۲ مزایده املاک و مستغلات اموال تملیکی امسال برگزار می‌شود
  • ​یکی از املاک گروه امیرمنصور آریا برای دریافت معوقات مالیاتی‌اش به مزایده گذاشته شد
  • برگزاری ۶۹ مزایده الکترونیکی در خراسان جنوبی
  • راهبرد وزارت کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است
  • پارک‌سوار شمالی شهر قم ساماندهی می‌شود