Web Analytics Made Easy - Statcounter

کسب و کار مجازی شامل واحد صنفی است که توسط هر شخص حقیقی و یا حقوقی برای ارائه محصول (کالا و یا خدمات) به طور مستقیم و یا غیر مستقیم و به صورت کلی یا جزئی از طریق ابزارهای ارتباط از راه دور از قبیل وب سایت و نرم‌افزارهای تجاری ( اپلیکیشن) دایر شده باشد.
اسماعیل نادری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تاکنون گزارش ها و شکایت های بسیاری درباره فعالیت کسب و کارهای مجازی بدون مجوز در کشور و اصفهان در بخش های مختلف مانند گردشگری داشتیم که به کلاهبرداری از مردم منجر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه مردم نباید از خدمات کسب و کارهای مجازی بدون مجوز، استفاده کنند، تصریح کرد: فروشگاه های خرید و فروش اینترنتی، واحدهای خدماتی و شرکت های بازاریابی شبکه ای باید دارای ' نماد اعتماد الکترونیکی' (enamad) باشند.
بازاریابی شبکه‌ای (Network Marketing) نوعی شیوهٔ فروش است که در آن شرکت ‌ها، محصول ها و کالاهای خود را بدون تبلیغات و بدون واسطه به فروش می ‌رسانند و مشتریان پس از خرید در صورت تمایل می‌ توانند محصول های شرکت را بازاریابی کنند و سود بگیرند.
نادری با اشاره به اینکه فهرست شرکت های بازاریابی شبکه ای و واحدهای کسب و کار مجازی در پایگاه اینترنتی دبیرخانه کمیته نظارت بر عملکرد شرکت های بازاریابی شبکه ای و کسب و کارهای مجازی (easnaf.ir) و نماد اعتماد الکترونیکی (enamad.ir) در دسترس عموم است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین مردم می توانند اسم این شرکت ها را به سامانه پیامکی 30006082 ارسال کنند تا از وضعیت آن مطلع شوند.
نادری با اشاره به فعالیت کمیته نظارت بر عملکرد شرکت های بازاریابی شبکه ای و کسب و کارهای مجازی در کشور و استان ها تصریح کرد: این کمیته بر افراد صنفی، شبکه ها و شرکت های فعال در فضای مجازی که به صورت فروشگاه (مانند وب سایت های خرید و فروش اینترنتی) یا ارائه دهنده خدمات ( مانند وب سایت های آگهی دهنده یا تاکسی اینترنتی) هستند، نظارت می کند.
وی اعضای این کمیته را نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیروی انتظامی و اتاق اصناف اصفهان و اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی، ذکر و اضافه کرد: در این کمیته بدنبال ایجاد فضای مناسبی برای حمایت و توسعه از کسب و کارهای مجازی که طبق قانون و آیین نامه ها فعالیت می کنند، هستیم.
نادری با بیان اینکه بیشتر افراد فعال در این بخش، جوانان نوآور و ایده پرداز هستند، افزود: ممکن است آنها آشنایی چندانی با برخی چالش های پیش روی حرفه خود نداشته باشند بهمین دلیل ما باید آنها را در این بخش حمایت کنیم.
وی با اشاره به اینکه بیشتر این افراد دچار چالش با کسب و کارهای سنتی می شوند، تاکید کرد: اگر این افراد بر اساس قوانین و آیین نامه های موجود به درستی فعالیت کنند، دچار معضلات جدی نخواهند شد زیرا اگر دارای مجوز قانونی باشند در همه بخش ها مورد حمایت قرار می گیرند.
رییس کمیته نظارت بر عملکرد شرکت های بازاریابی شبکه ای و کسب و کارهای مجازی استان اصفهان، ادامه داد: برخورد با شرکت های فاقد مجوز در حوزه بازاریابی شبکه ای و بررسی راهکارهای صیانت از حقوق شهروندان در فضای مجازی از دیگر وظایف این کمیته است.
نادری اظهارداشت: در این کمیته، گزارش ها و شکایت های رسیده به سامانه 124 این سازمان و انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان بررسی و پیگیری می شود.
وی خاطرنشان کرد: مقرر شده است در جلسه های آینده این کمیته از نمایندگان بخش خصوصی دعوت بعمل آید.
نادری از مردم خواست تا در صورت مشاهده شرکت های بازاریابی شبکه ای یا کسب و کار مجازی فاقد مجوز، آن را به شماره تلفن 124 اطلاع دهند.
در زمان حاضر حدود 30 شرکت دارای پروانه کسب بازاریابی شبکه در کشور هستند؛ برای آگاهی از آخرین وضعیت ( فعال، غیر فعال، اخطار، تعلیق یا لغو مجوز)، شعبه های دارای مجوز و محصولات قابل عرضه توسط شرکت ها و نمایندگی های مجاز آنها در استان ها و شهرستان ها می توان به پایگاه اینترنتی دبیرخانه کمیته نظارت بر عملکرد شرکت های بازاریابی شبکه ای و کسب و کارهای مجازی به نشانی easnaf.ir مراجعه کرد.
3011/6026/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان تبلیغات خرید و فروش سازمان صنعت معدن و تجارت جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۱۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ارز مبادله‌ای برای حجاج بدون مشکل انجام می‌شود

وزیر ارشاد با اشاره به حج تمتع امسال گفت: تخصیص ارز حجاج اتفاق با همکاری‌های بانک مرکزی و وزارت اقتصاد اتفاق افتاد و از اواخر اردیبهشت ماه که حجاج ما برای حج واجب اعزام می‌شوند مشکلی برای ارز نخواهند داشت. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت طی سخنانی اظهار داشت: کار مهمی را در شورای فرهنگ عمومی انجام دادیم و برای اولین  همه الزامات و ملاحظات فرهنگی در حوزه اقتصاد تدوین شد و انشاالله به زودی منتشر می شود.

وی افزود: همچنین در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی سند ملی اولیه سبک پوشش ایرانی اسلامی را داشتیم که مطالبه چند ساله بود. ویژگی این سند اجرایی بودن آن است. ما اسنادی را می‌نویسیم که از زمان ابلاغ بلافاصله عملیاتی می‌شود و مردم نتایج آن را میشاهده می‌کنند.

وزیر ارشاد درباره برگزاری نمایشگاه کتاب گفت:  با توجه به هماهنگی خوبی که با سازمان برنامه و بودجه  و وزارت کار داشتیم مقرر شد برنامه پیشنهادی وزارت فرهنگ در موضوع تخصیص یارانه فرهنگی امسال با ابعاد بسیار گسترده تری نسبت به سالهای گذشته اتفاق بیفتد. 

وی افزود: مردم در مناطق دودسترس و کم‌تر برخوردار می‌توانند با استفاده از سامانه فروش برخط که در اختیار آنها گذاشته شده اقدام به خرید کتاب کنند که  یک تحول مهم و گام بزرگ برای عدالت فرهنگی است. مردم در این خرید برخطی که اتفاق می‌افتد می‌توانند در همه نقاط کشور در عرض 10 دقیقه وارد سامانه شوند و کتاب‌ها را سفارش دهند و این کتاب‌ها به شکل رایگان درب منزل آنها در دورترین نقاط کشور تحویل داده می‌شود. 

اسماعیلی با اشاره به حج تمتع امسال خاطرنشان کرد: تخصیص ارز حجاج اتفاق افتاده است و حاجیان که قریب به 90 هزار نفر هستند و از اواخر اردیبهشت ماه اعزام شروع خواهد شد و با ارز مبادله ای این اعزام ها صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهمترین اقدامات ایرانسل در پژوه ملی فیبر نوری در سال ۱۴۰۲
  • ورود واگن‌های وارداتی به تهران به اما و اگر رسید
  • عملیات اجرایی سد و شبکه شرفشاه سومار طبق برنامه انجام شود
  • مشکل استادیوم پرسپولیس و استقلال حل شد
  • حل مشکل بیمه مشاوران با اجرای طرح ساماندهی بنگاه‌های املاک
  • تخصیص ارز مبادله‌ای برای حجاج بدون مشکل انجام می‌شود
  • مالکیت تنها مشکل استقلال برای مجوز حرفه‌ای
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد/ دانشگاه تهران مسئول برگزاری بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد
  • مشکل آب در مازندران تا ۳ سال آینده رفع می شود