Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کاخ کرملین امروز (دوشنبه) اعلام کرد: نه روسیه و نه ژاپن در مذاکراتشان در مورد صلح از منافع ملی خود چشم‌پوشی نمی‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کرملین هشدار داد نه روسیه و نه ژاپن در مذاکراتی که در مورد موضوع صلح و حل مناقشه اراضی چند دهه‌ای بین خود دارند از منافع ملی خود چشم پوشی نمی‌کنند و هر کسی باید درباره دشواری رقم زدن یک تحول بین دو کشور واقع‌بین باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در آستانه آغاز مذاکرات میان شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در روز سه شنبه تاکید کرد که مذاکرات دو طرف برای حل مناقشه میان خود در مراحل اولیه قرار دارد و هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن باقی مانده است.

او اظهار داشت در  حال حاضر هیچ گزینه خاصی برای معاهده صلح بین روسیه و ژاپن وجود نداشته و هیچ کس به صورت رسمی چیزی پیشنهاد نداده است.

وی به خبرنگاران تصریح کرد: من باید بگویم در حال حاضر ابدا گزینه خاصی وجود ندارد. هرگونه بیانیه در این مورد به جزئیات مرتبط نبوده بلکه مرتبط با مواضع، تمایلات و یا گمانه زنی‌هاست.

او گفت: تا به حال هیچ کس به صورت رسمی چیزی پیشنهاد نداده بنابراین گمانه زنی‌ها به ندرت درست هستند و کمکی به موفقیت مذاکرات نمی‌کند بنابراین باید منتظر برگزاری مذاکرات فردا باشیم. در این جا مجددا از همه می‌خواهیم واقع‌بین باشند چون هیچ کس قرار نیست از منافع ملی خود چشم پوشی کند.

پسکوف اظهار داشت روسیه می‌خواهد هر آنچه می‌تواند انجام دهد تا زمان لازم برای امضای یک معاهده صلح با ژاپن را به حداقل برساند. و در حال حاضر کار به روی یک معاهده صلح در مرحله کارشناسی قرار دارد و نیازمند مشارکت ولادیمیر پوتین و شینزو آبه است.

او گفت: این غیرممکن است خیلی فوری بخواهیم راه حلی قابل قبول برای دو طرف پیدا کنیم.

انتهای پیام

مترجم: علی مدنی

دبیر: زهرا موسوی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ژاپن روسيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۱۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا پای جان از تمامیت ارضی کشور دفاع خواهیم کرد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ سیروس امان الهی، صبح چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز ارتش، ضمن تبریک روز ارتش، عملیات مقتدرانه نیروهای مسلح علیه رژیم صهیونیستی را تبریک گفت و افزود: این عملیات موجب شادی دل همه آزادگان جهان شد.

وی ادامه داد: ارتش ایران اسلامی به عنوان ذوالفقار ولایت، دوش به دوش سایر نیروهای مسلح به مأموریت خود جهت ایجاد ثبات و امنیت کشور مشغول است.

امیرسرتیپ امان الهی با تاکید به اینکه نیروهای مسلح به‌خصوص ارتش سلحشور در بهترین شرایط آمادگی و دفاعی قرار دارد، ادامه داد: چنانچه دشمن ضربه‌ای به منافع کشور وارد کند، یقیناً پاسخی محکم دریافت خواهد کرد.

کد خبر 6080582

دیگر خبرها

  • نگاه استراتژیک غرب به هند در سایه انتخابات مجلس عوام/ چشم پوشی غرب از نگرانی‌های دموکراتیک
  • کرملین : تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • کرملین: تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • تاکید روسیه بر لزوم خویشتن‌داری طرفین در منطقه
  • کرملین خواستار تنش زدایی بین اسرائیل و ایران شد
  • کرملین خروج صلحبانان روسیه از قره‌باغ را تایید کرد
  • واکنش کرملین به پیشنهاد ماکرون برای برقراری آتش‌بس در طول المپیک
  • در حال گفت‌وگو با ایران و اسرائیل برای کاهش تنش هستیم
  • روسیه نگرانی از مواضع چین در قبال اوکراین ندارد
  • تا پای جان از تمامیت ارضی کشور دفاع خواهیم کرد