Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-19@07:05:18 GMT

عاشق «فن درسار» هستم

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۱۸۷۳

خرداد: «علیرضا بیرانوند» دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران گفت:‌ همیشه در دوران حرفه ای فوتبال خود عملکرد دروازه بان های بزرگ دنیا را برای بهبود کارم دنبال می کردم ولی عاشق نحوه بازی ادوین فن درسار هستم.
به گزارش خرداد به نقل از خبرنگار اعزامی ایرنا به ابوظبی، شب گذشته تیم ملی فوتبال ایران در مرحله یک هشتم نهایی هفدهمین دوره جام ملت های آسیا در مصاف با عمان موفق شد با 2 گل علیرضا جهانبخش و اشکان دژاگه از روی نقطه پنالتی به برتری برسد تا حریف چین در مرحله یک چهارم نهایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نتیجه در حالی رقم خورد که سید مجید حسینی در همان دقیقه نخست روی مهاجم حریف در محوطه 18 قدم ایران خطا کرد تا داور مکزیکی نقطه پنالتی را نشان دهد. احمد مبارک المهاجری کاپیتان تیم ملی فوتبال عمان پشت ضربه ایستاد ولی بیرانوند با تشخیص درست، توپ او را مهار کرد تا یوزهای ایرانی به بازی برگشته و شب به یادماندنی را بسازند.بیرانوند امروز دوشنبه در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار اعزامی ایرنا افزود: همه بازی های لیگ های اروپایی و تیم های معتبر دنیا را دنبال و از عملکرد دروازه بان ها الگو برداری می کنم تا کار خود را بهبود بخشم. اما همیشه از نوع کار ادوین فن درسار دروازه بان اسبق تیم ملی هلند و باشگاه منچستریونایتد لذت بردم و او همیشه برای من دوست داشتنی بوده است.فن در سار دروازبان به یاد ماندنی منچستر یونایند از سال های 2005 تا 2012 درون دروازه ایستاد. وی سابقه بازی در تیم های بزرگ یوونتوس، آژاکس و فولام را داشته است.گلر افسانه ای تیم ملی فوتبال هلند در سال های 1995 با تیم آژاکس آمستردام و در سال 2008 با تیم منچستر یونایند نیز به مقام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا رسید. او همچنین رکورددار بیشترین مدت بسته نگه داشتن دروازه با هزار و 311 دقیقه است.وی درباره مهار پنالتی در دیدار مقابل عمان گفت: این پنالتی دقیقا زمانی رخ داد که کاملا آماده نبودم و هنوز توپی را لمس نکرده بودم تا بدنم کمی سرد باشد. اما آنالیزی که از تیم عمان و بازیکنانی که در این تیم پنالتی می زنند انجام داده بودیم برای تشخیص جهت پنالتی خیلی کمک کرد و آخرین پنالتی المهاجری را نیز دیده بودم تا سبب شود ضربه او را مهار کنم.دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران درباره دیدار بعدی مقابل چین در مرحله یک چهارم نهایی اظهار داشت: قطعا کادرفنی نقاط ضعف و قوت حریف را در آنالیزهایی که انجام می دهیم به ما گوشزد می کنند تا با دعای خیر مردم و تلاش همه اعضای تیم پس از 43 سال دل مردم را شاد کنیم.بیرانوند در خصوص حواشی که پیرامون سرمربی تیم ملی و وزارت ورزش در چند روز گذشته رخ داده، بیان کرد: هیچ کدام از بازیکنان این مسائل را دنبال نمی کنند و تمام تمرکز ما برای موفقیت در رقابت های جام ملت های آسیا است. هر چند که آنچه از مردم شنیده می شود نیز تعریف و تمجید از کادر فنی و بازیکنان تیم ملی است که به ما روحیه می دهد و ما نیز امیدوارم با عملکرد خود در امارات پاسخ خوبی به پیام های روحیه بخش آنها بدهیم.بیرانوند در 4 بازی گذشته تیم ملی در جام ملت های آسیا مقابل تیم های یمن، ویتنام، عراق و عمان موفق شده 360 دقیقه دروازه خود را بسته نگه دارد. گلرهای تیم های ملی فوتبال قطر و عربستان نیز در مرحله گروهی موفق به این مهم شدند ولی هنوز دیدارهای این دو تیم در مرحله یک هشتم نهایی انجام نشده است.تیم ملی فوتبال ایران پس از حذف عمان قرار است در مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات روز پنجشنبه در ورزشگاه زاید اسپورت سیتی شهر ابوظبی به مصاف چین برود. برچسب ها: فن درسار ، بیرانوند ، علیرضا بیرانوند

منبع: خرداد

کلیدواژه: بیرانوند علیرضا بیرانوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۱۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانشین بیرانوند در آستانه رسیدن به رکورد حسین حسینی

آفتاب‌‌نیوز :

سیدحسین حسینی دروازه‌بان تیم استقلال در لیگ برتر این فصل تنها دروازه بانی است که موفق شده طی۳۶۰ دقیقه و در ۴ دیدار متوالی دروازه‌اش را بسته نگه دارد.

کاپیتان تیم استقلال در هفته‌های هجدهم تا بیست و یکم به ترتیب مقابل تیم‌های سپاهان(۱)، استقلال خوزستان(۲)، پرسپولیس(۳) و هوادار(۴) - در دور برگشت این فصل از رقابت ها - موفق شد در چهار دیدار متوالی دروازه استقلال را بسته نگه دارد و چهار بار کلین شیت پشت سر هم داشته باشد تا ۳۶۰ دقیقه دروازه استقلال را بسته نگه دارد.

این رکورد در حالی برای دروازه بان استقلال به دست آمده که دو دروازه‌بان دیگر ملی پوش کشورمان یعنی علیرضا بیرانوند و پیام نیازمند هرگز در این فصل موفق به ثبت چنین رکوردی نشدند. علیرضا بیرانوند در این فصل توانست در دو بازی متوالی دروازه پرسپولیس را بسته نگه دارد اما این عدد از ۲ هرگز به ۳ دیدار متوالی نرسید. اما حالا امیررضا رفیعی دروازه‌بان جوان تیم پرسپولیس که تا اینجای فصل در ۳ مسابقه مقابل تیم‌های ذوب آهن، گل گهر سیرجان و ملوان بندر انزلی توانسته دروازه‌اش را بسته نگه دارد در آستانه رسیدن به رکورد سیدحسین حسینی است.

رفیعی که حالا با مصدومیت علیرضا بیرانوند به عنوان گلر فیکس تیم پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی این فصل از رقابت‌های لیگ برتر درون دروازه پرسپولیس می‌ایستد تنها سه بار فرصت حضور درون دروازه پرسپولیس در این فصل را پیدا کرده که در هر سه مسابقه ۲۷۰ دقیقه گلی دریافت نکرده است.

در صورت گل نخوردن پرسپولیس در بازی امشب مقابل صنعت نفت آبادان رفیعی می‌تواند به رکورد چهارمین مسابقه پشت سر هم حضور درون دروازه پرسپولیس بدون گل خورده دست پیدا کند. هرچند که بین دو مسابقه اول و دوم یعنی دیدار مقابل ذوب آهن و گل گوهر سیرجان فاصله افتاد اما این بازیکن بیش از این فرصتی برای حضور درون دروازه پرسپولیس را نداشته است.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • جاودانه شدن جانشین بیرانوند در لیگ برتر
  • رفیعی در تاریخ لیگ جاودانه شد
  • بازگشت احتمالی علیرضا بیرانوند به ترکیب سرخ‌ها
  • جانشین بیرانوند در آستانه رسیدن به رکورد حسین حسینی
  • آخرین حضور گلر پرسپولیس روی نیمکت سرخ‌ها
  • آخرین نیمکت‌نشینی مهرشاد برای پرسپولیس در آبادان
  • رفیعی در انتظار پایان خوش دوران غیبت دروازه بان تیم ملی
  • (ویدیو) افتضاح‌ترین ضربه پنالتی تاریخ فوتبال
  • علیرضا بیرانوند جدید اینجاست | عکس
  • (عکس) رونمایی از علیرضا بیرانوند جدید