Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شفت بر لزوم نگاه راهبردی و بلند مدت به توسعه زیرساخت‌های کتابخوانی در این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از شفت، نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان شفت با حضور پریسا کرمی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان ، دستگاه های مسئول و معتمدان فرهنگی  امروز  به ریاست محمدرضا محسنی فرماندار شفت در سالن اجتماعات میرزای شفتی برگزار شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شفت در این نشست ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) اظهار داشت : فرهنگ مجموعه‌ای از آداب و رسوم و سنت ها است که ترویج و تبدیل آن به هنجارهای اجتماعی نیازمند آگاهی آحاد جامعه است و آگاهی بدون مطالعه محقق نمی‌شود .

وی با بیان اینکه تاریخ ، تکرار حوادث و رویداد‌ها است که تنها شکل و زمان وقوع آن تفاوت دارد افزود : مطالعه  فرهنگ و تاریخ یک جامعه برای برنامه‌ریزی و مدیریت آتی آن ضروری است .

محسنی با اشاره به اینکه آمار سرانه مطالعه در شهرستان شفت باید توسط دستگاه‌های ذیربط احصا و با آمار دیگر نقاط استان و کشور مقایسه شود افزود : برنامه‌ریزی برای گسترش فرهنگ کتابخوانی نیازمند اطلاعات جامع و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و اقشار مختلف است .

وی در ادامه با بیان اینکه بهره گیری از فناوری های نوین و ابزار الکترونیکی کتابخوانی به مفهوم نسیان و کم توجهی به کتاب نیست افزود : کتابخوانی به روش سنتی ریشه در جامعه دارد و کتاب هیچ وقت کهنه نخواهد شد .

وی با اشاره به اینکه زمین های مورد تعرفه شهرداری شفت برای ساخت ساختمان اداره کتابخانه های عمومی باید قبل از معرفی مورد بررسی و ارزیابی های حقوقی قرار گیرد افزود : بدیهی است که از دست دادن زمان و فرصت ها به سود این شهرستان نیست .

وی در ادامه با بیان اینکه فرهنگ کتابخوانی باید به یک نیاز و باور عمومی تبدیل شود و فرهنگ سازی در این راستا نیازمند تکرار است و حضور فعالان اجتماعی و مردمی به ویژه روحانیون ، شوراهای اسلامی ، دهیاران ، پایگاه های بسیج و هیات امنای مساجد را می طلبد افزود : در ساخت و تجهیز زیرساخت های کتابخوانی باید بستر مشارکت های مردمی و خیرین را فراهم نمود .

محسنی در پایان با اشاره به اینکه رتبه شهرستان شفت در شاخص‌های کتابخوانی باید ارتقا یابد و آمار‌ها قابل قبول نیست افزود : توسعه کتابخوانی در روستاها و تبدیل مدارس متروکه مناسب به کتابخانه در این مناطق می‌تواند راهکار مناسبی برای بهبود جایگاه کتاب و کتابخوانی شود.

 

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها آداب و رسوم حضرت فاطمه زمین سالن اجتماعات شهرداری جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۱۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت زیرساخت‌های مالی صنایع خلاق با «مشارکت مردمی»

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: دو برنامه قطعی ستاد در سال جاری، توسعه صادرات و همچنین توسعه زیرساخت‌های مالی با جلب مشارکت مردمی است.

به گزارش ایسنا، مسعود حسنلو در نشست فعالان زیست بوم صنایع خلاق با اشاره به اهمیت برگزاری این نشست، اظهار کرد: جلسه هم فکری و هم اندیشی فعالان زیست بوم صنایع خلاق در ابتدای سال شکل گرفت تا هم فرصتی برای ترسیم مسیر ستاد در سال جاری باشد و هم نظرات فعالان زیست بوم در خصوص اقدامات ستاد در سال گذشته مورد بررسی قرار بگیرد و راهنمای راه ما در سال جاری باشد.

وی با اشاره به دیدگاه‌های مطرح شده توسط فعالان حوزه‌های مختلف زیست بوم صنایع خلاق در این جلسه، گفت: بیشتر نکات ناظر به زیرساخت مشارکت‌های مردمی در بحث رشد اقتصادی کشور و به صورت خاص نقش صنایع خلاق در این رشد اقتصادی بود. یکی از مسائل مهم و جدی که می‌تواند زمینه رشد مشارکت مردمی اقتصادی را فراهم کند، بستر صنایع خلاق است. 

دبیر ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اشاره به برنامه‌های ستاد در سال جاری، خاطرنشان کرد: دو برنامه قطعی ستاد، توسعه صادرات و توسعه زیرساخت‌های مالی است که زیرساخت‌های مالی قطعا با مشارکت مردمی می‌تواند توسعه پیدا کند. با توجه به شعار امسال می‌توان امیدوار بود که بحث مشارکت مردم در تقویت زیرساخت‌های مالی بهتر از گذشته محقق خواهد شد. البته این برنامه‌ها باید در قالب یک فرایند دنبال شود و با خلق یک نقطه و تجربه تثبیت نمی‌شود؛ تلاش ما این است که در نمایشگاه‌های مهم و مرتبط با صنایع خلاق در جهان حضور داشته باشیم و بتوانیم ارتباط اکوسیستم خلاق با آن کشور را تثبیت کنیم که این فرایند منجر به تجربه صادارتی پایدار شود.

به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، در این نشست در خصوص اصل مشارکت مردمی در لایه حکمرانی، نرم‌افزار مشارکت مردمی در ذهن تصمیم‌ساز ‌و تصمیم گیران، استفاده از ظرفیت‌های حلقه‌های میانه شامل بازیگران بزرگ و بازیگران کوچک، خروجی استارتاپ‌های اصلی خانه‌های خلاق در یک برنامه ۱۰۰ استارتاپی و حمایت واقعی، نگاهی به بازار صنایع خلاق از صادرات و بازار بین‌المللی، امکان‌سنجی بازاریابی صادراتی صنایع خلاق در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی و ضرورت بازتولید گفتمان و زبان ارتباط با مردم بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرهنگسازی و ترویج کتابخوانی میان کودکان ضروری است
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزشی برای بهبود و تقویت زیرساخت‌های آموزشی کهگیلویه و بویراحمد
  • پایان فروردین ماه ؛ معرفی برترین های جشنواره کتابخوانی رضوی
  • سالن ورزشی شهدای شهر فردوسیه پس از گذشت یک دهه به بهره برداری رسید
  • ابتکار و انجام کارهای نو سرلوحه کار مسوولان کردستان باشد
  • توسعه فرهنگ کتابخوانی در احداث پارک‌های سنندج مورد توجه قرار گیرد
  • ضرورت اعلام نیاز‌های واقعی وزارت بهداشت به خیرین
  • ضرورت اعلام نیازهای واقعی وزارت بهداشت به خیرین
  • ۳ رویکرد تحولی در زیرساخت‌های فرهنگی برای تحقق جهش تولید
  • تقویت زیرساخت‌های مالی صنایع خلاق با «مشارکت مردمی»