Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مجید جعفری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر از جذب ۱۷۶ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال تسهیلات در بخش کشاورزی این شهرستان در ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: تسهیلات طرح اشتغال روستایی توسط بانک‌های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرین امید و تسهیلات طرح اشتغال فراگیر از سوی بانک کشاورزی و بانک سینا پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به منظور تحقق اشتغال پایدار روستایی تاکنون ۱۱۴ طرح با ۸۹ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال تسهیلات در بانک‌های عامل و در طرح اشتغال فراگیر نیز ۵۱ میلیارد ریال به ۹ متقاضی واجد شرایط پرداخت شد.

جعفری گفت: از محل خط اعتباری تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی یک میلیارد ریال از طریق بانک سینا و ۳۵ میلیارد رالا توسط بانک کشاورزی به دو بهره بردار پرداخت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر افزود: طرح‌های معرفی شده در بخش کشاورزی شامل زیربخش‌های دام و طیور، صنایع (سورتینگ، سردخانه، شالیکوبی)، گلخانه، شیلات، زنبورداری و مکانیزاسیون بوده است.

وی گفت: کارآفرینان و سرمایه گذاران بخش کشاورزی که مجوز لازم را دریافت کردند، می‌توانند با ثبت نام در سامانه کارا نسبت به پیگیری برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی و اجرای طرح اقدام کنند.

کشت باقلا در ۱۴۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی بهشهر

خلیل حقیقی مدیر جهاد کشاورزی بهشهر از کشت باقلا در ۴۲۰ هکتار باقلا از از زمین‌های کشاورزی این شهرستان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه کشت باقلا هر ساله از ابتدای آبان ماه شروع می‌شود، گفت: امسال سطح زیرکشت باقلا در شهرستان بهشهر ۴۲۰ هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر ادامه داد: ۳۰۰ هکتار از مزارع باقلای این شهرستان بصورت باقلا خشک و ۱۲۰ هکتار بصورت باقلا سبز برداشت خواهد شد.

وی با بیان اینکه این محصول در این شهرستان به صورت خشک و به میزان کمی به صورت سبز برداشت می‌شود، افزود: برداشت بصورت سبز در اواخر اردیبهشت و خشک در اواخر مرداد انجام می‌شود.

حقیقی پیش بینی کرد عملکرد باقلا سبز در هر هکتار ۱۳ هزار کیلوگرم و باقلا خشک در هر هکتار دو هزار و ۵۰۰ کیلوگرم باشد.

تولید ۲۰۰ هزار تن انواع علوفه در زمین‌های کشاورزی بابل

سید احمد طاهری مدیر جهاد کشاورزی بابل با اشاره به کشت علوفه در هشت هزار و ۳۲۸ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان، گفت: امسال ۲۰۹ هزار و ۷۷۵ تن انواع علوفه در مزارع این شهرستان تولید شد.

وی با اشاره به کشت علوفه در هشت هزار و ۳۲۸ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان بابل، گفت: امسال ۲۰۹ هزار و ۷۷۵ تن انواع علوفه در مزارع این شهرستان تولید شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل ادامه داد: با میانگین عملکرد ۳۰ تن در هکتار، ۱۲۵ هزار و ۱۰ تن شبدر در چهار هزار و ۱۶۷ هکتار از مزارع این شهرستان تولید شد.

طاهری با بیان اینکه با عملکرد ۲۵ تن در هکتار، ۴۸ هزار و ۵۰۰ تن علوفه مخلوط در یک هزار و ۹۴۰ هکتار از مزارع بابل برداشت شد، افزود: با متوسط عملکرد ۱۵ تن در هکتار، ۷۵۰ تن تریتیکاله در ۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان تولید شد.

وی با اشاره به با عملکرد ۴۰ تن در هکتار شلغم علوفه ای، گفت: در ۵۰ هکتار از مزارع بابل، ۲۰۰ تن شلغم تولید شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل میانگین عملکرد ذرت علوفه‌ای در این شهرستان را ۴۰ تن در هکتار اعلام کرد و گفت: ۵ هزار و ۶۰۰ تن ذرت علوفه‌ای در ۱۴۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی بابل تولید شد.

وی گفت: با متوسط عملکرد ۱۵ تن در هکتار، در یک هزار و ۹۸۱ هکتار مزارع این شهرستان، ۲۹ هزار و ۷۱۵ تن جو علوفه‌ای تولید شد.
انتهای پیام/آ

۱۷۶ میلیارد تسهیلات در بخش کشاورزی قائم شهر جذب شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۲۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت علوفه ترکیبی در بابل + فیلم

ولی مدیر ایستگاه تحقیقاتی گاودشت در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ،گفت: برداشت علوفه‌های مخلوطِ گرامینه و بعقولات که شامل تریتیکاله جو و ماشک و نخود می باشد در مزارع تخصصی کاشت علوفه واقع در ایستگاه تحقیقاتی گاودشت، آغاز شده است.

او افزود: ما علوفه‌ای را تولید می‌کنیم که ارزش غذایی بالایی نسبت به کشت خالص با ۱۵ درصد پروتئین دارد و از ویژگی‌های کشت مخلوط این است که مقدار تولید در واحد سطح بصورت چشمگیری افزایش پیدا کرده و به عنوان یک منبع پروتئینی ما را نسبت به واردات علوفه‌های پروتئینی بی‌نیاز می‌کند.

مدیر ایستگاه تحقیقاتی گاودشت با بیان اینکه ۱۰ درصد از علوفه‌های مورد نیاز استان در این مجتمع تولید می‌شود، ادامه داد: ما در طول سال حدود ۱۰ هزار تن علوفه تولید می‌کنیم که از این تعداد ۳ هزار تن سهم مصرفی ایستگاه تحقیقاتی گاودشت بوده و مابقی بین دامداران مازندرانی توزیع می‌شود.

پیرفلک فرماندار ویژه شهرستان بابل هم در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مازندران با تاکید بر اینکه کشت علوفه بجای کشت دوم می‌تواند سبب رشد اقتصادی کشاورز شود، گفت: کشت ترکیبی علوفه به عنوان کشت دوم یا مکمل در اراضی شالیزاری اقدامی ا‌ست که برای اولین بار در ایستگاه تحقیقاتی گاودشت انجام گرفت و با گسترش این اقدام در بین کشاورزان، جدای تامین علوفه مورد نیاز کشور می‌تواند سبب رشد اقتصادی کشاورز شود و همچنین ته‌مانده این محصول در اراضی شالیزاری باعث حاصلخیزی خاک می‌شود.

او افزود: ایران یکی از واردکنندگان عمده علوفه دام می‌باشد و اگر کشاورزان بعد از برداشت کشت اول برنج بجای کشت دوم یا حتی رها سازی زمین تا فصل بعدی کشت علوفه را در پیش گیرند نه تنها تمام نیاز‌های کشور از علوفه تامین می‌شود بلکه می‌توانیم به عنوان یک صادر کنند ظاهر شویم چرا که ما اراضی زیادی داریم که بعد از برداشت کشت اول تا فرا رسیدن فصل بعدی رها می‌شود و عملا بلااستفاده می‌باشند.


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تولید ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای در بهشهر
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • تسهیلات اشتغال برای رهاشدگان از دام اعتیاد
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت علوفه ترکیبی در بابل + فیلم
  • تکمیل کننده جشن شکرگزاری گندم پرداخت زکات است
  • آغاز برداشت علوفه مخلوط از مزارع مازندران
  • گناباد رتبه نخست در جذب تسهیلات مسکن روستایی را کسب کرد
  • صندوق کارآفرینی امید مهاباد ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد