Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفتمین نشست « کاروان دانایی» با حضور اعضای کانون های مساجد یزد در کتابخانه علامه جعفری یزد برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، هفتمین نشست « کاروان دانایی» با حضور حجت الاسلام مصطفی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد، محسن رفیعی، رئیس اداره کتابخانه های شهرستان یزد و تعدادی از جوانان کانون های مساجد منطقه حسن آباد یزد در محل کتابخانه علامه جعفری یزد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام گرجی در این نشست گفت: علم و دانایی دو راه موفقیت در جامعه است زیرا از این طریق می توان با آگاهی، در زمینه پیشرفت جامعه گام برداشت.

وی افزود: آدم ها در محیط سالم می توانند رشد کنند لذا هر چه آدم داناتر باشد بهتر میتواند محیط و اطراف خود را فعال تر کند.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد با اشاره به اهداف برگزاری کاروان دانایی خاطرنشان کرد: ما در راستای داناتر کردن بچه های مسجد، بهانه ای را ایجاد کردیم تا بتوانند هر ماه یک کاروان در کتابخانه های استان حضور پیدا کنند و انگیزه ای برای عاشق تر کردن کتاب اتفاق بیافتد.

حجت الاسلام گرجی بیان کرد: امروز هر چه اطلاعات ما بیشتر شود، راحت تر می توانیم مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: بهانه دیگر ما نیز ارتباط بیشتر با کتابخانه ها است تا جوانان و نوجوانان بتوانند با حضور در کتابخانه ها، ارتباط بهتری با کتاب پیدا کنند.

محسن رفیعی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان یزد در این نشست گفت: کاروان دانایی یکی از برنامه های مشترک به دبیرخانه کانون های مساجد یزد است که سعی شده تا جامعه را با کتاب و کتابخوانی آشناتر کند.

وی افزود: در این راستا ما در مناطق مختلف استان سعی کرده ایم تا این طرح را برگزار کنیم و اعضای کانون های مساجد هر منطقه نیز با حضور در این کتابخانه ها با فعالیت های آنها آشنا می شوند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان یزد گفت: در زمینه عضویت نیز هر نفر از اعضای کانون های مساجد می توانند با تهیه کارت های سراسری در تمامی کتابخانه ها عضو شوند و در سراسر کشور نیز کتاب تهیه و استفاده کنند.

در ادامه این مراسم نیز بمانی نویسنده و کارگردان یزد با اشاره به خاطرات خود در دوره مدارس خود گفت: معلم ما یکی از مشوقان اصلی در زمینه نویسندگی من بود زیرا بیان می کرد برای بالا بردن فهم خود باید به صورت روزانه خاطرات خود را بنویسد و همچنین هر روز حتی چند خط نیز بخوانید.

وی گفت: اگرچه امروز هر مطلبی در موبایل و اینترنت است اما با کتاب میتوانیم همانند ظرفی باشیم که ارتباط زنده با آن داریم و همزاد پنداری کنیم و هیچ وقت کتاب را نباید کنار بگذاریم.

پایان پیام/555

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان استان بوشهر آسیب های اجتماعی حضرت زهرا س اردبیل هرمزگان انقلاب اسلامی اصفهان کانون های فرهنگی هنری مساجد کاروان دانایی مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد شبستان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۲۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت ۱۰۶ هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    محسن رضایی،   در نشستی با اصحاب رسانه بر لزوم احیای کارکردهای متنوع مساجد تاکید کرد و گفت: دهه شصتی‌ها در سنین نوجوانی و جوانی بیشتر از نسل فعلی با مساجد مانوس بودند گرچه مشکلات مالی در آن زمان هم مثل اکنون وجود داشت و خانواده‌ها نیز پرجمعیت بودند.

وی ضمن ابراز تاسف از اینکه امروز دلیل عدم حضور در مساجد را به مسائل و  مشکلات مالی گره می‌زنند، ادامه داد: حال آنکه ابداع فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی همچنین نفوذ آن به افکار نسل جدید باعث عدم رغبت به مسجد می‌شود، ولی چنانچه فضای متناسب، مفرح  و مفید در کانون‌های مساجد ایجاد شود به طور قطع نسل جدید از آن استقبال خواهند کرد.

رضایی به آغاز سطح‌بندی کانون‌های مساجد استان براساس تنوع و میزان فعالیت همچنین دامنه فعالیت در طول یک سال و نیم گذشته اشاره کرد و بیان داشت: براساس این سطح‌بندی نسبت به حمایت از کانون‌های مساجد استان اهتمام خواهیم کرد به طوری که در سال گذشته برای نخستین بار از طرح مسجد کانون نشاط یک با همه توان حمایت کرده و همه ملزومات موردنیاز تفریحی، ورزشی و هنری را در اختیار نوجوانان قرار دادیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف با دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌های مختلف و جذب اعتبارات موردنیاز گام برداشتیم و توانستیم ملزومات موردنیاز در ۱۵۰ کانون برای جذب افراد ۱۰ تا ۱۸ ساله  را فراهم کنیم، به طوری که ۱۰ هزار نفر عضو جدید در سنین جوانی و نوجوانی به اعضای کانون مساجد استان اضافه شده و با شوق و انگیزه مضاعف در رویدادهای مختلف شرکت می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: ۱۰۶ هزار نفر در مناطق مختلف استان عضو کانون‌های مساجد هستند که ۱ هزار و ۴۰۰ کانون نیز در سراسر استان راه‌اندازی شده و در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: جذب و به کارگیری مربیان توانمند، متعهد و ارزشی در رشته‌های مختلف ورزشی، پرورشی، هنری، علمی و ... را در برنامه گنجانده‌ایم، تا از این رهگذر وقت و انرژی نسل جدید در مساجد استان به بهترین نحو صرف شود و بتوانند به مهارت‌های خود بیفزایند و به فردی موفق در جامعه تبدیل شوند.

 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰۶ هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد
  • حضور کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • نقد و بررسی کتاب به من نگو فرمانده برگزار شد
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • بحث و گفتگو درباره کتاب «قرآن، هرمنوتیک و باطن در تشیع»
  • فراخوان هفتمین جشنواره علامه حلی در استان هرمزگان اعلام شد
  • برگزاری هفتمین جشنواره استانی شمیم ریحان در قم
  • نمایشگاهی به مناسبت روز معلم در کتابخانه مرجع کانون برگزار می‌شود
  • برپایی نمایشگاه «معلم من یک هیولاست!» در کانون پرورش فکری
  • نشست هماهنگی نمایشگاه کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد