Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید «علی آقازاده» عصر دوشنبه در نشست تخصصی بانوان کارآفرین و فعال اقتصادی استان مرکزی در اراک افزود: نرخ مشارکت بانوان این استان در فعالیت های اقتصادی نگران کننده است باید در این راستا با تعریف ساز و کار مناسب و اتخاذ سیاست های کاربردی چاره اندیشی کرد.
وی بیان کرد: استان مرکزی پایتخت صنعت ایران است و زنان این استان باید در عرصه اقتصادی و کشاورزی بیش از پیش فعال شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار مرکزی ادامه داد: دستگاه ها و مسئولان وظیفه دارند حمایت های لازم در خصوص ایجاد زمینه برای حضور بانوان در عرصه های مختلف به ویژه اقتصاد را به کار گیرند و در راستای حل موانع قانونی تلاش مضاعفی به کار گیرند.
آقازاده اظهار داشت: استان مرکزی بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در زمینه کاهش نرخ بیکاری جزو استان های موفق است و نرخ بیکاری این استان در فصل زمستان به 6 و 9 دهم درصد رسیده در حالی که این نرخ در مدت مشابه قبل هشت و چهار دهم درصد بوده است.
وی عنوان کرد: کاهش نرخ بیکاری در استان مرکزی نویدی برای توسعه و و رونق در بخش های مختلف است.
استاندار مرکزی افزود: تلاش فعالان اقتصادی و تلاشگران عرصه تولید کمتر از مجاهدت سربازان در جبهه های جنگ نیست.
آقازاده گفت: دشمنان همه تلاش خود را برای ضربه زدن به اقتصاد کشور به کار گرفته اند و تلاش فعالان اقتصادی در راه مقابله با تهدیدهای دشمنان بسیار ارزشمند است.
وی تصریح کرد: بخش صنایع دستی در کشور و استان مرکزی مغفول مانده و این بخش از ظرفیت های زیادی برای اشتغال به ویژه اشتغال بانوان برخوردار است.
استاندار مرکزی تاکید کرد: قبل از اجرای هر طرح تولید باید نیاز بازار آن سنجیده شود و توجه به این مهم نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی نیز گفت: رتبه بندی نرخ مشارکت اقتصادی زنان ۱۰ ساله و بیشتر در استان های کشور ۱۳ درصد و این نرخ در استان مرکزی ۱۰ و نیم درصد است که این استان در این راستا رتبه ۲۹ را داراست.
« زهرا فرجی» افزود: رتبه بندی نرخ مشارکت اقتصادی زنان جوان ۱۵ تا ۲۹ سال کشور ۱۳ و ۶ دهم درصد است و این نرخ در استان مرکزی ۱۱ و سه دهم درصد است که استان مرکزی در راستای این نرخ در جایگاه ۲۸ کشور قرار دارد.
وی بیان کرد: رتبه بندی نرخ اشتغال در جمعیت زنان ۱۰ ساله و بالاتر در استان های کشور ۷۶ و یک دهم درصد است که این نرخ در استان مرکزی با جایگاه ششم کشور ۸۰ و هشت دهم درصد است.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی ادامه داد: نرخ اشتغال زنان جوان ۱۵ تا ۲۹ سال کشور ۵۵ و ۶ دهم درصد است و این نرخ برای زنان این استان ۶۰ درصد است که استان مرکزی در این راستا در جایگاه هشتم کشور است.
فرجی اظهار داشت: سهم اشتغال زنان استان مرکزی از بخش صنعت، ۱۹ و چهار دهم درصد است که این سهم در کشور ۲۵ و ۶ دهم درصد است و این استان جایگاه ۲۰ کشور در سهم اشتغال زنان این بخش را دارد.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی اضافه کرد: سهم اشتغال زنان کشور از بخش خدمات ۴۹ و سه دهم درصد است که این سهم در استان مرکزی ۷۲ و یک دهم درصد است و این استان در این خصوص رتبه سوم کشور را داراست.
فرجی گفت: سهم اشتغال زنان کشور در بخش عمومی ۲۵ و نیم درصد است که این سهم در استان مرکزی با دارا بودن جایگاه سوم به ۳۶ و هشت دهم درصد رسیده است.
وی افزود: سهم اشتغال زنان استان مرکزی در بخش خصوصی ۶۳ و ۲ دهم درصد است که این سهم در کشور ۷۴ و نیم درصد است و این استان در این راستا رتبه ۲۹ کشور را دارد.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی افزود: رتبه بندی نرخ بیکاری در زنان ۱۰ ساله و بالاتر در استان های کشور ۲۳ و ۹ دهم درصد است که این نرخ در استان مرکزی با جایگاه ۲۶ کشور به ۱۹ و ۲ دهم درصد رسیده است.
فرجی بیان کرد: نرخ بیکاری زنان جوان استان مرکزی در گروه سنی ۱۵ تا ۲۹ ساله ۴۰ درصد است که این نرخ در کشور ۴۴ و چهار دهم درصد است و این استان رتبه ۲۴ کشور در این نرخ را دارد.
وی اظهار داشت: بر اساس آمار دریافتی از دستگاه های اجرایی استان مرکزی، ۴۶۸ نفر بانوی فعال اقتصادی در این استان وجود دارد که بیشترین درصد حضور آنها در شهرستان اراک و کمترین درصد در شهرستان های خنداب، آشتیان و فراهان است.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی ادامه داد: بیشترین آمار مربوط به بانوان فعال اقتصادی این استان با ۳۵ درصد مرتبط با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و کمترین آمار با ۲ درصد مرتبط با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.
فرجی گفت: ۵۴ درصد بانوان فعال اقتصادی استان مرکزی در بخش خدمات، ۳۶ درصد در بخش صنعت و ۱۰ درصد در بخش کشاورزی است.
در نشست تخصصی بانوان کارآفرین و فعال اقتصادی جمعی از بانوان فعال در این بخش مسائل و مشکلات خود را بیان کردند.
49 درصد از جمعیت یک میلیون و 414 هزار نفری استان مرکزی را زنان تشکیل می دهند.
3005/3075
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها اداره کل تعاون کار و رفاه استان مرکزی پایتخت دستگاه های اجرایی استان زهرا جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۲۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی

امتداد - با وجود التهابات اخیر بازار ارز ، قطعا با مدیریت فعلی بانک مرکزی و افزایش ثبات ارزی در آینده به اصلاح نرخ نزدیک خواهیم شد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  مهدی منصوری بیدکانی، استاد اقتصاد و تحلیلگر مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اثرات تغییرات نرخ ارز گفت: دولت ارز مورد نیاز واردات را بر اساس نرخ نیما تأمین می‌کند؛ بنابراین نباید اثر تغییرات نرخ ارز در بازار غیر رسمی را روی کالا‌ها مشاهده کنیم؛ اما به علت وجود اقتصاد سایه قیمت کالا‌ها در اثر نوسان بازار آزاد تغییر می‌کنند.

وی افزود: اقتصاد سایه نظمی بیمارگونه است که باعث اعوجاج‌هایی در اقتصاد واقعی می‌شود و علل آن را می‌توان در بهرمندی فعالیت کنشگر‌های خارج از بخش رسمی و در حقیقت در فساد سیستمی جست‌وجو کرد. فعالیت این کنشگران می‌تواند مؤثر از کیفیت حکمرانی و اثرپذیری از آن باشد.

منصوری بیدکانی اظهار داشت: سامانه جامع تجارت باید بازنگری شود تا رصد کالا و ارز به معنای واقعی صورت بگیرد؛ بنابراین ارز به نرخ نیما به واردکنندگان داده می‌شود؛ اما به علت اینکه در بخش نظارت با فساد مواجه هستیم قیمت کالا‌ها افزایش می‌یابد.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: اگر حوزه نظارت به سمت هوشمندی نرود تمامی تلاش‌ها برای توسعه اقتصادی نتیجه‌ای نخواهد داد؛ در نتیجه باید سامانه‎‌هایی را ایجاد کنیم تا رصد ارز و کالا به خوبی صورت بگیرد یعنی مسیر قیمت گذاری شفاف شود در این صورت انتظارات اثر منفی روی قیمت‌ها نمی‌گذارد.

وی افزود: اجرای سیاست تثبیت به درستی از سمت رئیس کل بانک مرکزی اتخاذ شد؛ چون یکی از راه‌های گریز از مشکلات ارزی فاصله گرفتن از سیاست‌های صندوق بین المللی پول است که از اسفند ۱۴۰۱ تا به امروز شاهد سیاست گذاری صحیح فرزین در این حوزه هستیم.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی با اشاره به این موضوع که اگر نرخ ارز در برخی از مواقع از سیاست تثبیت تبعیت نکرده دلیل آن شوک‌های احساسی است، تاکید کرد: شوک‌های احساسی باعث شکستن مقاومت در تحلیل تکنیکال می‌شود؛ بنابراین سیاست‌گذاری نرخ ارز در شرایط فعلی درست است و این افزایش به علت سیاست‌گذاری‌های غلط سال‌های گذشته و مسائل سیاسی و جهانی است.

منصوری بیدکانی در پایان بیان کرد: حمله به کنسولگری ایران نیز در التهابات بازار ارز نقش داشته؛ اما با مدیریت فعلی بانک مرکزی و افزایش ثبات ارزی در آینده به اصلاح نرخ نزدیک خواهیم شد.

منبع: مهر

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • درخواست وزیر کشور از بانوان کم توجه در حوزه حجاب | ویدئو
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»
  • راهبرد بانک مرکزی اشتباه است / زایش چهار درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • راز‌های ناگفته از تورم منفی ۱۰ درصدی افغانستان
  • زایش ۴ درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و تولید
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و جهش تولید
  • بانک مرکزی ایران سبد دارایی‌اش را تغییر داده است