Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام اصغر دانشی امروز در نشست مسئولان ستاد نماز جمعه لرستان با اشاره به اینکه نماز جمعه قرارگاه فرهنگی بوده که به تشکیلاتی قوی احتیاج دارد. اظهار داشت: در لرستان ستادهای نماز جمعه عملکرد مطلوبی داشته‌اند و بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی در شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند.

وی افزود: هنوز ما تا تحقق بیانات و تأکیدات مقام معظم رهبری برای تبدیل نماز جمعه به قرارگاه فرهنگی و دینی فاصله‌داریم و باید مشکلات و نواقصی که در کار وجود دارد را رفع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه لرستان گفت: در راستای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ستادهای نماز جمعه استان باید از پویایی، جنب‌وجوش خاصی برخوردار باشند و هدف دوم جلسه امروز این بوده که برنامه‌های مدنظر را همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب بازنگری و اجرایی کنیم.

وی عنوان کرد: برای اینکه از نظرات مردم در چگونگی تشکیل نماز جمعه بهره‌مند شویم نیازمند نظرسنجی‌های علمی و دقیق هستیم که این امر از سوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در دستور کار قرارگرفته و تلاش بر این است که در راستای نظرات مردم و امت نمازگزار قدم برداریم.

دانشی به اقامه ۱۸ نماز جمعه در لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: از مجموع ۱۸ نماز جمعه، پنج مورد در مصلاهای نماز جمعه اقامه می‌شوند.

وی بابیان اینکه در حال حاضر احداث ۹ مصلای نماز جمعه در سطح استان در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی این مصلاهای نماز جمعه در سطح شهرستان‌ها متفاوت است.

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه لرستان با تأکید بر تأمین اعتبارات لازم برای تکمیل این مصلاهای نماز جمعه در سطح استان، تصریح کرد: این امر مستلزم حمایت دولت و مشارکت مردم است.

حجت‌الاسلام دانشی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای تکمیل این مصلاهای نماز جمعه در استان، بیان داشت: باروی کار آمدن حجت‌الاسلام «حاج علی‌اکبری» کمیته املاک و ابنیه مربوط به مصلاها در حال ایجاد است و در این راستا چگونگی وضعیت مصلاهای نماز جمعه استان نیز به این کمیته و شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه منتقل‌شده است.

وی بابیان اینکه باید از سوی این شورا تصمیم‌گیری لازم صورت گیرد، افزود: در حال حاضر تعداد اعضای ستادهای نماز جمعه استان بین ۷۵۰ تا ۸۰۰ نفر است.

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه لرستان با اشاره به جوان‌گرایی در سطح ستادهای نماز جمعه استان، گفت: در این راستا بین ۴۵ تا ۵۰ درصد اعضای ستادهای نماز جمعه استان جوان هستند.

انتهای پیام/

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۲۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری صبح سه شنبه در همایش منطقه‌ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان اظهار کرد: این برنامه با هدف سازماندهی و انسجام بخشی ائمه جمعه سراسر کشور در قالب ۸ منطقه تدارک دیده شده است که در سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: دومین دوره گردهمایی عهد حضور با شرکت ائمه جمعه استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی به میزبانی استان گلستان در حال برگزاری است.

وی افزود: موضوعات بسیار خوبی در راستای جهاد تبیین در دستور کار خود قرار داده‌ایم که به اقتضا هر منطقه موضوعات تغییر خواهد کرد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: در این گردهمایی به موضوعاتی چون جمعیت، مسجد، نوجوان، آموزش و پرورش و دیگر محورها خواهیم پرداخت.

وی با اشاره به اینکه این همایش طی دو روز در استان گلستان در حال برگزاری است، افزود: یکی از کارهایی که در روز نخست در خصوص اردو راهیان پیشرفت انجام خواهد شد بازدید از جزیره آشوراده و کانال انتقال آب است.

حاج علی اکبری در ادامه با اشاره به اینکه وحدت در بین مردم شیعه و سنی استان گلستان مثال زدنی است و امروز باید به عنوان یک الگو برجسته در کشور معرفی شود، اظهار کرد: وحدت مهمترین موضوع همایش امروز است که باید هم افزایی فکری، برنامه‌ای و امکاناتی شکل بگیرد.

کد خبر 6086363

دیگر خبرها

  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • رئیس شورای اسلامی شهرکرد، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه
  • ائمه جمعه در حفظ اتحاد و همدلی بین مردم نقش مهمی دارند
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد
  • نماز جمعه ‌به هیچ عنوان نباید وارد فضای ‌جناحی و گروهی شود
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است
  • رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور : گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود
  • آیت الله نورمفیدی در گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک: فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود