Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-28@14:59:08 GMT

اجرای ۱۱۸ طرح ملی آبرسانی در کشور

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۲۴۹۰

اجرای ۱۱۸ طرح ملی آبرسانی در کشور

خبرگزاری میزان- معاون مهندسی و توسعه شرکت آبفای کشور گفت: هم‌اکنون ۱۱۸ طرح ملی آبرسانی در سطح کشور در حال اجراست که ۳۱ طرح از این تعداد، پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد دارند.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، شاهین پاکروح با اشاره به اینکه اعتبار اجرای این طرح‌ها در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸، با ۱۶ درصد افزایش نسبت به سال قبل، ۱۹ هزار و ۳۴۸ میلیارد ریال شده است، خاطرنشان کرد: برای تکمیل ۳۱ طرح ملی آبرسانی، به اعتباری افزون‌بر ۲۴ هزار و ۷۳۴ میلیارد ریال نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تعداد طرح‌های فاضلاب کشور در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ را ۲۰۹ طرح اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر ۵۴ طرح فاضلاب در قالب برنامه توسعه تأسیسات فاضلاب و بازچرخانی آب از پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد برخوردار بوده و تاکنون برای اجرای این طرح‌ها مبلغ ۷۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آبفای کشور اظهار کرد: تکمیل و راه‌اندازی این تعداد طرح فاضلاب در کشور، به ۳۳ هزار و ۷۹۱ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

پاکروح همچنین تصریح کرد: در بخش تصفیه‌خانه‌های فاضلاب نیز ۸۶ تصفیه‌خانه با مجموع ظرفیت ۲.۲۲ میلیون مترمکعب در شبانه‌روز در حال احداث است که با تکمیل و راه‌اندازی تدریجی این تصفیه‌خانه ها، جمعیتی افزون بر ۱۰.۲۲ میلیون نفر تحت پوشش خدمات تصفیه فاضلاب قرار خواهند گرفت.

اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح‌ها، بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۶ میلیارد ریال بر آورد شده است.

وی با اشاره به احداث ۳۰ تصفیه‌خانه آب با مجموع ظرفیت روزانه ۳ هزار و ۳۲۷ میلیون مترمکعب در سطح کشور افزود: در استان‌های آذربایجان شرقی ۲ واحد، آذربایجان غربی ۳ واحد، اردبیل، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سیستان و بلوچستان، قزوین، قم، لرستان و همدان هر کدام یک واحد، فارس ۳ واحد، کردستان ۲ واحد، کرمان ۲ واحد، کرمانشاه ۳ واحد، گیلان ۲ واحد و مازندران ۲ واحد تصفیه‌خانه در حال احداث است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آبفای کشور، پیشرفت فیزیکی تصفیه‌خانه‌های در حال احداث را متغیر بین ۱۵ تا ۹۷ درصد عنوان کرد و گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح‌ها، بیش از ۱۰ هزار و ۵۲۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آبفا آب رسانی نیرو پروژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۲۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۸ هزار میلیارد ریال برای اجرای دو مصوبه سفر رییس جمهور به بوشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، محمد هادی رستمیان در نشست با خبرنگاران بیان کرد: سد دهرود با اعتبار پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در سفر نخست رییس جمهور به استان بوشهر و جاده نمازگاه به ارم با اعتبار ۲ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت نفت اجرایی شده‌اند.

وی افزود: بهره برداری از سد دهرود نقش مهمی در تامین آب شرب، کشاورزی، تولید، اشتغال و معیشت مردم دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر اظهار کرد: جاده نماز گاه - ارم نیز ار محور‌های کوهستانی و حادثه خیز است که توسعه و ایمن سازی آن از مطالبات دیرینه مردم به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: بدلیل اهمیت طرح‌های یادشده سرعت بخشی در تزریق اعتبارات مورد تاکید است.

رستمیان با بیان این‌که در ۲ سال اخیر طرح‌های شاخص و مهمی در حوزه عمرانی در استان بوشهر  اجرایی و عملیاتی شده است، اضافه کرد: کیفیت اجرای طرح‌های عمرانی از اهمیت زیادی برخوردار است و نظارت دقیق و جامعی بر اجرای طرح‌ها انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر یادآور شد: دشتستان به عنوان پهناورترین شهرستان استان، تعداد زیادی طرح عمرانی دارد و هفته دولت و دهه فجر پارسال یک‌هزار طرح عمرانی و اقتصادی در این شهرستان، افتتاح یا اجرایی شد.

دیگر خبرها

  • تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی در دستورکار استانداری اصفهان
  • تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
  • تخصیص ۸ هزار میلیارد ریال برای اجرای دو مصوبه سفر رییس جمهور به بوشهر
  • پرداخت ۳۱ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به طرح‌های ملی جوانان در استان اردبیل
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده و محکومیت ۳۷۷ میلیارد تومانی متخلفان
  • «چغازنبیل» بزرگترین اثر معماری شناخته شده از تمدن ایلام میانه
  • ریال 92 ساله شد (+تصاویری از اولین پول های ریالی ایران)
  • توضیحی درباره استشمام بو و طعم نامطبوع آب در بهبهان
  • آبرسانی به روستای جنجال آباد خراسان شمالی با همکاری گروه جهادی رویش‌های انقلابی و اهالی روستا
  • بازاریان آذربایجان‌غربی بیش از ۵۲ میلیارد ریال جریمه پرداخت کردند