Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، بیژن زنگنه در مراسم افتتاح همزمان پروژه‌های گازرسانی به سه شهرستان جیرفت، نرمانشیر، فهرج و ۷۸ روستای تابعه و دو شهرک صنعتی گفت: برای این پروژه بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و گام مهمی برای توسعه جنوب استان کرمان محسوب می‌‌‌‌شود. در چهار سال اخیر یک حرکت بزرگ برای روستاها و شهرهای کوچک در این زمینه صورت گرفته که بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان هزینه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تمام این پروژه‌ها به دست پیمانکاران و سازندگان ایرانی انجام شده و اشتغال قابل توجهی برای پیمانکاران و مهندسان کشورمان ایجاد کرده است. در حال حاضر، ۸۰ درصد روستاهای ایران و ۹۸ درصد مناطق شهری از گاز طبیعی استفاده می‌کنند که شاخص بی‌نظیری در جهان است.

وزیر نفت در مورد تولید گاز از میدان پارس جنوبی اظهار داشت: در این میدان که بزرگترین میدان گازی جهان است، معادل ۱۴ فاز استاندارد به مرحله تولید رساندیم و امروز بیش از ۶۱۰ میلیون مترمکعب تولید روزانه است و برای اولین بار در تولید گاز از کشور قطر جلو افتاده‌ایم.

زنگنه افزود: برنامه دولت در راستای رفاه و اشتغال آتی در مناطق روستایی و شهرهای کوچک است و استان کرمان کمی در این کار  عقب مانده و ۵۰ درصد این مناطق از گاز برخوردار هستند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بیژن زنگنه وزیر نفت افتتاح گازرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۲۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار متر مکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان

به گزارش قدس خراسان، امیر زمانی مقدم عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش‌های اخیر نزولات آسمانی در این شهرستان اظهار کرد: طی بارندگی‌های اخیر که میزان آن حدود ۴۰ میلی‌متر بوده است بندهای خاکی و سنگ و ملاتی به حجم ۱۴۰ هزار مترمکعب آبگیری شد که این موضوع پایداری و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی در پایین‌دست را به همراه دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قوچان تأکید کرد: اجرای پروژه‌های آبخیزداری باعث کاهش بلایای طبیعی و کنترل سیل و رسوبات، نفوذ آب و تغذیه سفره‌های زیرزمینی و همچنین رونق اقتصادی و گردشگری در سطح شهرستان خواهد شد.

وی با یادآوری این موضوع که ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به حوزه ملی و آبخیز اختصاص دارد، گفت: تخصیص اعتبارات و مشارکت مردم می‌تواند تعداد پروژه‌های آبخیزداری در قوچان را افزایش دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • چرا مونتاژکاران هر شش ماه قیمت را بالا میبرند، اما خودروسازان داخلی نه
  • کوچ بهاره عشایر فارس از قشلاق به ییلاق + فیلم
  • کوچ بهاره عشایر از قشلاق به ییلاق + فیلم
  • جنجال‌ها بر سر افزایش قیمت پژو پارس؛ حق با چه کسی است؟
  • عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید + فیلم
  • عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید
  • ۶۰ درصد اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافته است
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار متر مکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی جدید الاحداث در یزد
  • اوجی: امسال در رشد تولید نفت و گاز رکورد می‌زنیم