Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-23@11:41:05 GMT

افتتاح چند طرح در کرمان

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۲۶۸۶

معاون اول رئیس جمهور هدف از سفر به استان کرمان را افتتاح و بهره برداری از چند طرح مهم عمرانی و صنعتی در جنوب استان و حل مشکل کم آبی اعلام کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،   اسحاق جهانگیری، در آغاز سفری دو روزه به استان کرمان در فرودگاه شهرستان جیرفت گفت: استان کرمان از استانهای مهم معدنی و صنعتی کشور است که باید نقش تاثیرگذار خود را در اقتصاد ملی ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانگیری با اشاره به تلاش دولت برای حل مشکل کم آبی استان کرمان گفت برای توسعه جنوب استان کرمان هم برنامه های خوبی داریم که اجرایی خواهد شد. وی هدف از این سفر را افتتاح چند طرح بزرگ خدماتی از جمله گاز رسانی به چند شهر در جنوب و شرق استان کرمان اعلام کرد.  معاون اول رئیس جمهور گفت برخلاف ادعای امریکا که ایران چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خود را نخواهد دید جشن 40 سالگی انقلاب را با شکوه هرچه تمامتر برگزار می کنیم.
جهانگیری هم اکنون برای دیدار با مردم خونگرم و انقلابی جیرفت به  مسجد حضرت رقیه (س)این شهر رفته است. دیدار با خانواده یک شهید و افتتاح دو طرح بزرگ گازرسانی و برق رسانی به چند شهر در استان کرمان و افتتاح طرح آبرسانی به شهر جبالبارز جیرفت از دیگر برنامه های عصر امروز(دوشنبه) جهانگیری در سفر به جنوب استان کرمان است.  حضور در مراسم افتتاح چند طرح بزرگ صنعتی در بردسیر و کرمان و شرکت در نخستین مجمع ملی جوانان کشور از برنامه کاری روز دوم جهانگیری است.
مجمع ملی جوانان با حضور 240 جوان از سراسر کشور در قالب پنل ها، کمیسیون های تخصصی، و همایش اصلی برگزار و همزمان انتخابات هیات رئیسه مجمع هم انجام خواهد شد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: جهانگیری کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۲۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرمای جنوب کرمان رسید، کولر‌های مددجویان بهزیستی نرسید

 آنطور که مدیرکل بهزیستی استان کرمان می‌گوید، این اقدام در اجرای طرحی کشوری برای کمک به تامین کولرگازی مددجویان این سازمان در مناطق گرمسیر بوده، حال آنکه پس از دریافت مبلغ از مددجویان، بهزیستی در تامین سهم خود، نتوانسته موفق عمل کند و در عمل، این مشکل برای مددجویان، باوجود آنکه نصف هزینه خرید کولر‌ها را به قیمت همان سال پرداخته اند، همچنان باقی است.

درواقع، سال گذشته اداره کل بهزیستی استان کرمان برای اعطای کولرگازی به مددجویان نام نویسی را شروع کرد که قرار شد طی آن ۵۰ درصد هزینه کولر گازی را مددجو پرداخت کند و ۵۰ درصد آن را سازمان بهزیستی واریز کند، کولر خریداری و به مددجویان که نام نویسی کردند تحویل شود.

براساس آمار‌ها فقط از شهرستان قلعه گنج بیش از ۹۴۰ مددجو برای دریافت کولرگازی ثبت نام و پول پرداخت کردند، اما با گذشت بیش از هشت ماه هنوز از تحویل کولر به مددجویان خبری نشده است و در فضای مجازی نیز بخشی از مطالبه گری مددجویان بهزیستی شهرستان‌های جنوبی از این طرح سر و صدا کرد.

با گرم‌تر شدن هوا در جنوب کرمان که به‌زودی گرمایی طاقت فرسا بر این منطقه حاکم می‌شود، نگرانی مددجویان بهزیستی نیز در این منطقه از استان افزایش یافته است و می‌خواهند بدانند بالاخره کی میتوانند صاحب کولر شوند.

توضیحات مدیرکل

مدیرکل بهزیستی کرمان عصر شنبه هفته جاری در سفر به شهرستان قلعه گنج در جلسه‌ای با مسئولان محلی در مورد طرح تامین کولر‌های گازی برای ۹۴۳ نفر از مددجویان بهزیستی قلعه گنج گفت: مردادماه و شهریور ماه ۱۴۰۲ سازمان بهزیستی کشور برای استان‌های جنوبی و شهرستان‌هایی که دمای گرمای بالایی دارند طرحی ارائه کرد که با تامین هزینه ۵۰ درصد مشارکت مردمی و مددجویان و ۵۰ درصد سازمان بهزیستی یا شریک اجتماعی، سازمان کولر گازی برای مددجویان تهیه شود.

علیرضا وحیدزاده افزود: آن زمان بهزیستی شریک اجتماعی را از دست داد، اما مددجویان ۵۰ درصد قیمت کولر گازی‌ها را پرداخت کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه آن زمان قیمت کولرگازی مدل ۱۲ هزار حدود ۱۶۰ میلیون ریال بود بیان کرد: مددجویان برای تهیه این کولر ۷۵ میلیون ریال پرداخت کرده بودند و اخلاقی هم نبود که بهزیستی پول را به مددجویان برگرداند.

وحیدزاده با بیان اینکه ما مددکار و موظف هستیم به هر شکلی کولر را تامین کنیم اضافه کرد:، چون معلولان جامعه هدف ما بودند پیگیری‌ها را آغاز کردیم و سازمان نیز سهمی را تامین کرد و یک سهمی هم قرار شد از بخش‌های صنعتی و معدنی پیگیری کنیم.

مدیرکل بهزیستی کرمان افزود: واحد‌های صنعتی و معدنی بخش کوچکی را پرداخت کردند و قرار است بخش دیگری را هم پرداخت کنند.

وی یادآور شد: رییس سازمان بهزیستی کشور، استاندار کرمان و نمایندگان مجلس نیز پیگیر موضوع هستند تا مابقی هزینه خرید کولر‌ها تامین شود.

وحیدزاده گفت: در مجموع در استان کرمان چهار هزار نفر برای دریافت کولرگازی نام نویسی کردند و هیچ استانی در این حجم نام نویسی نکرد.

وی ادامه داد: هر کولر گازی ۱۵۰ میلیون ریال هزینه خواهد برد و اعتبار زیادی نیاز دارد که البته ۷۵ میلیون ریال آن را مددجویان پرداخت کرده بودند.

وحیدزاده افزود: اکنون تعداد کمی باقیمانده و به هر خیری هم که مراجعه و صحبت کردیم، چون حجم کولر‌ها زیاد بود خیران هم کمک نکردند.

وی بیان کرد: اینک پول مددجویان، سهم پرداختی سازمان و شرکت صنایع ملی مس در حساب مشارکت‌های بانک ملی مرکزی دست نخورده باقی مانده و همه چیز هم شفاف و روشن است.

احمد موسی زاده رییس اداره بهزیستی قلعه گنج نیز گفت: این شهرستان در کل سه هزار مددجو دارد که در حوزه توانبخشی و اجتماعی یعنی زنان سرپرست خانوار هستند.

منبع: ایرنا کرمان

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • نخستین پارک ورزش‌محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • اولین پارک ورزش محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • افتتاح ۱۱۷ طرحِ محرومیت زدایی در بم
  • افتتاح سد و نیروگاه اومااویا در سریلانکا توسط شرکت ایرانی
  • کمبود تخت و نیروی انسانی در بیمارستان‌های جنوب کرمان
  • آب رسانی به ۷ روستا در بم
  • گرمای جنوب کرمان رسید، کولر‌های مددجویان بهزیستی نرسید
  • برگزاری جشنواره نان و گندم در جیرفت
  • صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه 
  • پروژه های آبخیزداری قدرت تخریب سیلاب در جنوب کرمان را کاهش داد