Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل از تشکیل اولین جلسه کمیته‌ برخورد با گرانفروشی در راستای دستورالعمل ابلاغی از سوی دادستان کل کشور خبر داد و گفت: با توجه به اینکه استان اردبیل یکی از استان‌های اصلی در تولید گوشت قرمز و دامپروری است خروج دام زنده جهت کنترل قاچاق، بدون مجوز دامپزشکی از استان ممنوع اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناصر عتباتی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان از تشکیل اولین جلسه کمیته برخورد با گرانفروشی در استان اردبیل در راستای دستورالعمل ابلاغی از سوی دادستان کل کشور خبر داد و بیان کرد: امروز اولین جلسه این کمیته با حضور مسئولان مربوطه برگزار شد و وضعیت بازار اردبیل مورد بررسی قرار گرفت.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل یکی از استان‌های اصلی در تولید گوشت قرمز و دامپروری است خروج دام زنده جهت کنترل قاچاق، بدون مجوز دامپزشکی از استان ممنوع اعلام شد.
وی در ادامه اظهار داشت: پلیس راه و دامپزشکی مکلف شدند این محموله‌ها را کنترل کنند و همچنین دامپزشکی مکلف شد با نیازسنجی بر اساس نیاز‌های داخلی مجوز حمل و کشتار دام صادر کند.
عتباتی افزود: با توجه به اینکه استان اردبیل گمرک بیله سوار را دارد بر ممنوعیت خروج ۲۵ فقره کالای اساسی تاکید شد و دستورات لازم در این خصوص به نهاد‌های مربوطه ارائه گردید.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل تصریح کرد: همچنین مصوب شد تا با استفاده از ظرفیت بسیج و با حضور متولیان امر در صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات و اصناف اکیپ‌های تلفیقی برای نظارت بر بازار با نظارت یکی از معاونان دادستان در شهرستانها و استان اردبیل فعال شود.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل اذعان کرد: ستاد تنظیم بازار استان اردبیل را نیز مکلف کردیم ظرف پنج روز نسبت به بررسی قیمت مرغ، گوشت قرمز و جوجه‌های یک روزه مرغداری‌ها اقدام کند و قیمت مصوب را اعلام نماید تا این قیمت، مبنای عمل اصناف در عرضه این نوع کالا‌ها باشد.
وی اظهار کرد: بر اجرای کامل دادنامه‌های صادره در حوزه تعزیرات حکومتی جهت بازدارندگی و پیشگیری از تکرار جرم مخصوصا در پرونده‌های مهم تاکید شد و اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان اردبیل را مکلف کردیم تا اکیپ ویژه‌ای برای اجرای جلب‌های صادره در این خصوص تشکیل شود تا بتوانیم آن پرونده‌ها را نیز به سرانجام برسانیم.
عتباتی در ادامه گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت نیز ملکف شد ظرف یک هفته با همکاری نماینده دادستان و تعزیرات نسبت به بازرسی از تمامی انبار‌های سطح استان اردبیل اقدام کند و موجودی‌های آن‌ها را به صورت دقیق به ما اعلام و نظارت‌های لازم در این خصوص نیز انجام شود.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل بیان کرد: صدا و سیما نیز متعهد شد به طور مستمر و روزانه اخبار لازم در حوزه برخورد با گرانفروشی را منعکس کند و در این خصوص اطلاع رسانی داشته باشد.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادستان قضایی اردبیل گرانفروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۳۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ هزار بازدید بهداشتی توسط دامپزشکی خوزستان انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر عسکری فرد ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: در زمان اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی از ۱۹ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ تا ۲۱ فروردین ماه سال‌جاری تعداد ۱۳ هزار بازدید بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در خوزستان صورت گرفته است.

وی افزود: در این بازدیدهای بهداشتی بالغ بر ۱۰ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی مشکوک توسط کارشناسان بهداشتی خوزستان ضبط شد؛ همچنین از این مقدار بیش از هفت هزار کیلوگرم معدوم سازی و از چرخه مصرف انسانی حذف شده است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان اظهار کرد: در این بازه زمانی بیش از یک هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز و حدود ۹ هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ کشتار روز در کشتارگاه‌های دام و طیور استان تحت نظارت‌های شرعی و بهداشتی کارشناسان دامپزشکی استان تولید و وارد بازار مصرف شد.

ناصر عسکری فرد با اشاره به پلمب هفت واحد عرضه فرآورده خام دامی متخلف در طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی گفت: این واحدهای متخلف بهداشتی با حکم مراجع قضائی استان پلمب شدند.

کد خبر 6078905

دیگر خبرها

  • انجام بالغ بر ۹ هزار نوبت بازرسی بهداشتی از مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • انجام 13 هزار بازدید بهداشتی در طرح تشدید نظارت های بهداشتی
  • ۱۳ هزار بازدید بهداشتی توسط دامپزشکی خوزستان انجام شد
  • قیمت دام زنده امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • در خرید گندم منافع مردم خط قرمز ماست/ عملیات اجرایی میدان میوه و تره‌بار ایلام باید آغاز شود
  • عامل تشویش اذهان عمومی در اردبیل دستگیر شد
  • نظارت بر تولید ۱۲ هزار تن گوشت سالم و بهداشتی و اجرای بیش از ۶ هزار بازدید نظارتی
  • هشدار سطح قرمز هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • توقیف بیش از سه تن گوشت مرغ فاقد مجوز در زنجان
  • تامین بخش زیادی از نهاده‌ها در سال جاری/ بازار گوشت قرمز به ثبات می‌رسد