Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@10:33:36 GMT

حمایت ایران از دولت قانونی و ملت ونزوئلا

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۳۰۹۶

به گزارش فارس «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن اظهارات و اقدامات مداخله جویانه «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در امور داخلی ونزوئلا گفت: جمهوری اسلامی ایران از دولت قانونی و ملت ونزوئلا در برابر مداخلات غیرقانونی واشنگتن حمایت می‌کند.

قاسمی افزود: ما معتقدیم که راه‌حل مشکلات داخلی ونزوئلا تنها از طریق گفت‌وگوی نیروهای سیاسی داخلی بر اساس چارچوب‌های قانونی این کشور قابل حل و فصل است و هرگونه مداخله خارجی در امور داخلی این کشور غیر سازنده بوده و صرفا باعث پیچیده شدن اوضاع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا اخیرا در اظهاراتی مداخله‌جویانه مدعی شده که دولت کنونی ونزوئلا به ریاست «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور این کشور، غیرقانونی است و اعتباری ندارد.

وی همچنین گفت که آمریکا برای بازگرداندن دموکراسی واقعی به ونزوئلا تلاش خواهد کرد.

این اظهارات مداخله‌جویانه وزیر خارجه آمریکا در حالی بیان شده است که «نیکلاس مادورو» برای دومین بار در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شد و مراسم تحلیف او نیز اخیرا در کاراکاس برگزار شد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اردیبهشت سال جاری (1397) در اظهاراتی ضمن تبریک برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا و انتخاب مجدد مادورو اظهار داشت: برگزاری انتخابات و نتیجه حاصل از آن علی‌رغم فشارهای داخلی و تهدیدات و تحریم‌های خارجی، یک موفقیت و پیروزی بزرگ برای مردمسالاری در ونزوئلا و دولت و ملت این کشور است.

قاسمی افزود: جمهوری اسلامی ایران امیدوار است طرف های خارجی با توجه به نتایج این انتخابات، به رای مردم ونزوئلا احترام بگذارند و از برقراری ثبات سیاسی و توسعه اقتصادی در این کشور حمایت کنند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بار دیگر بر همبستگی عمیق با دولت و ملت ونزوئلا تاکید و آمادگی کامل خود را برای تقویت هر چه بیشتر و همه جانبه روابط دوجانبه اعلام می‌کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۳۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتراکات مختلف ایران و پاکستان سرمایه ارزشمند در روابط دوکشور است

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان و محمد اسحاق دار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان طی مکالمه تلفنی در خصوص روند رو به رشد روابط تهران و اسلام آباد و برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان در این گفتگو، با استقبال و ابراز خرسندی از سفر حجت الاسلام رئیسی رییس جمهور اسلامی ایران به پاکستان، این سفر را نقطه تحولی در روابط دو کشور همسایه و مسلمان توصیف کرد.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفتگو با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات دولت جمهوری اسلامی پاکستان برای انجام سفر رئیس جمهور محترم کشورمان به اسلام آباد، بر علقه و علاقه دیرینه و اشتراکات مختلف فرهنگی و اجتماعی و دینی بین دو کشور به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند در روابط فی مابین تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد خوشبختانه هماهنگی‌ها و توافقات بسیار خوبی بین بخش‌های مختلف در دولت جمهوری اسلامی ایران و پاکستان جهت ارتقای روابط تهران و اسلام آباد و در راستای خدمت به منافع دو کشور صورت گرفته است.

کد خبر 6084871 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود/ به هر اقدام متجاوزانه‌ای از هر مبدایی پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهیم داد/ شیء کوچک و ریزپرنده به دنبال اقدام ایذایی بود که توسط پدافند ایران مورد هدف قرار گرفتند
  • پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود
  • قدردانی وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین
  • وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین قدردانی کرد
  • اشتراکات مختلف ایران و پاکستان سرمایه ارزشمند در روابط دو کشور است
  • رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان
  • رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ایران و پاکستان
  • وزیر خارجه پاکستان:‌ سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نقطه تحولی در روابط دو کشور است
  • اشتراکات مختلف ایران و پاکستان سرمایه ارزشمند در روابط دوکشور است