Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@22:09:35 GMT

آغازثبت‌نام وام ضروری بازنشستگان

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۳۲۲۵

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز ثبت نام مرحله دوم وام ضروری بازنشستگان و موظفین این صندوق از امروز اول بهمن ماه به مدت یک ماه خبر داد. ناطقان: جمشید تقی‌زاده با بیان اینکه پرداخت تسهیلات رفاهی در قالب وام ضروری بازنشستگان پیرو تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بهبود معیشت بازنشستگان و ارائه خدمات رفاهی و از جمله سیاست‌های رفاهی دولت تدبیر و امید و به تبع آن صندوق بازنشستگی کشوری است، گفت: امسال پرداخت وام ضروری به مبلغ ۵ میلیون تومان برای ۴۰۰ هزار نفر از بازنشستگان و موظفین صندوق بازنشستگی کشوری با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد، که مرحله نخست ثبت نام اینترنتی آن در شهریور امسال به مدت یک ماه انجام و حدود ۲۰۰ هزار نفر از بازنشستگان و موظفین، ثبت نام و واجد شرایط دریافت وام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: مرحله نخست پرداخت وام ۵ میلیون تومانی بازنشستگان و موظفین صندوق از مهرماه امسال آغاز شد که این مبلغ هر ماه به حساب واجدین شرایط و براساس نوبت بندی انجام شده با اولویت «کمترین مجموع وام دریافتی» و «کمترین حقوق دریافتی» و با توجه به سقف اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل، پرداخت شده که تاکنون چهار مرحله آن برای ۱۳۰ هزار نفر اجرایی شده است و قرار است تا فروردین ماه سال آینده تمامی واجدین شرایط مرحله نخست، وام خود را دریافت کنند.

تقی زاده تصریح کرد: با توجه به ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات باقیمانده، ثبت نام مرحله دوم از امروز (اول بهمن ماه) به مدت یک ماه انجام می‌شود که در پایان فرآیند ثبت نام، در صورتیکه تعداد ثبت نام کنندگان بیشتر از تعداد تسهیلات در نظر گرفته شده نباشد، پرداخت‌های مرحله دوم پس از تکمیل مرحله نخست و احتمالاً از فروردین ماه ۹۸ آغاز و به مدت شش ماه ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین گفت: در صورتیکه تعداد ثبت نام کنندگان بیشتر از سقف اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل باشد، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام‌های دریافتی، میزان حقوق، بهره مندی از سایر تسهیلات و.. مورد بررسی و اولویت بندی قرار گرفته و براساس میزان اعتبار تخصیصی، «واجدین شرایط» تعیین و اسامی پس از پایان مهلت ثبت نام در سامانه مربوطه اعلام می‌شود.

تقی زاده با اشاره به برخی شرایط ثبت نام مرحله دوم اظهار داشت: متقاضیانی که در سال ۹۷ از وام ضروری ۵ میلیون تومانی استفاده کرده باشند یا در مراحل پرداخت وام قرار دارند مجاز به ثبت نام نخواهند بود، همچنین متقاضیانی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آنها کمتر از یکسال گذشته باشد یا وراث ذکوری که تا سه سال آینده از لیست وظیفه بگیری حذف می‌شوند یا متقاضیانی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نشده باشد مجاز به ثبت نام نیستند.

وی با بیان اینکه بازنشستگان عزیز برای ثبت نام وام با مراجعه به سایت صندوق به نشانی cspf.ir حتماً شرایط و ضوابط اعلام شده را مطالعه و با آگاهی کامل ثبت نام کنند، تصریح کرد: بازپرداخت وام ۵ میلیون تومانی در ۳۶ قسط انجام می‌شود که از حساب شخص بازنشسته و موظف دریافت کننده وام به صورت ماهانه کسر خواهد شد. منبع: تسنیم برچسب ها: وام ضروری ، بازنشستگان ، ثبت نام

منبع: ناطقان

کلیدواژه: وام ضروری بازنشستگان ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۳۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی شهرستان بهمئی

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد دادستان عمومی و انقلاب یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از مزایده اموال منقول شناسایی شده متهم پرونده کثرالشالکی شهرستان بهمئی خبر داد.

سید علی ملک حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اقدامات انجام شده در دستگاه قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد برای رفع مشکل سپرده گذاران صندوق کثیرالشاکی بهمئی گفت: در مرحله کنونی تعداد پنج دستگاه خودروی خارجی مربوط به متهم که در نقاط مختلف کشور و در دست برخی از منسوبان وی بود، شناسایی و به استان منتقل شده تا اینکه با مزایده آن‌ها بتوانیم بخشی از اموال سپرده‌گذاران این صندوق کثیرالشاکی را به آن‌ها پرداخت کنیم.

وی اظهارکرد: این کار در نوع خود فوق العاده بوده و این اقدام برای رضایت خاطر مردم، قبل از صدور حکم و اجرای احکام صورت گرفته و همانگونه که می‌دانید پرونده همچنان در دادسرا بوده و سعی ما بر این است که بتوانیم به دور از هر گونه بروکراسی اداری تا آنجا که می‌شود، مشکل سپرده گذاران را برطرف کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج با بیان اینکه این پرونده مهم‌ترین پرونده اقتصادی در دادسراهای استان کهگیلویه و بویراحمد است، خاطرنشان کرد: پرونده به صورت ویژه و با نظارت شخص دادستان، معاون دادستان و بازپرس در دستور کار قرار دارد.

ملک حسینی با اشاره به فروش سهام صندوق تصریح کرد: اقداماتی در این زمینه در تهران انجام داده‌ایم، ملاقات‌هایی با مسئولان بورس داشته‌ایم اما به دلیل شرایط کنونی بورس، باوجود دو مرتبه مزایده خریداری برای فروش سهام نبوده است اما با این حال تلاش‌های خود را انجام می‌دهیم تا بتوانیم مرحله به مرحله به صورت عادلانه بخشی از سپرده‌ها را به سپرده گذاران برگردانیم.

وی با بیان اینکه چند روز آینده نیز مزایده چند ملک در بهمئی را خواهیم داشت، بیان کرد: این مزایده شامل چند زمین و واحد مسکونی خواهد بود. همچنین اگر شخصی خریدار کل سهام این صندوق باشد می‌تواند به دادسرای مرکز استان مراجعه کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی شهرستان بهمئی
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • اعلام شرایط اعطای وام ضروری به بازنشستگان
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • اعطای وام ضروری به بازنشستگان + شرایط پرداخت
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان
  • حقوق اردیبهشت بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • حقوق اردیبهشت‌ بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • اینتر با اینزاگی فقط برای قهرمانی‌ها می‌جنگد
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج