Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-03-28@20:23:34 GMT

خواص شکلات تلخ برای پوست

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۳۲۵۴

شاید شما هم تا بحال از کره ی کاکائو و محصولات ساخته شده بر پایه ی شکلات در مراقبت های روزانه از پوستتان استفاده کرده باشید، اما آیا می‌دانید که به چه دلیل شکلات، پوست شما را درخشان می‌کند؟به گزارش بلاغ،امروزه بسیاری از سالن های زیبایی پیشنهاد استفاده از انواع روش‌های مراقبتی توسط شکلات را به مشتریان خود ارائه می‌دهند، چرا که اجزای کلیدی شکلات می‌توانند پوست را به خوبی تغذیه کرده و التهاب پوست را کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه دلایل دیگری درباره اینکه چرا شکلات برای پوست مفید است خواهید خواند. مزایای شکلات برای پوست

شکلات و کاکائو در بسیاری از محصولات زیبایی، مانند کره ی بدن، اسکراب، و انواع مرطوب کننده ها، استفاده می‌شوند. شکلات تلخ که غنی از آنتی اکسیدان است، می‌تواند کمک کند تا با افزایش سن، پوستتان سفت، انعطاف پذیر و صاف بماند.

برخی از مزایای کلیدی استفاده از شکلات در محصولات مراقبتی پوست و بدن:

تغذیه پوست خشک و نرم ساختن آن
مرطوب کنندگی عمیق
کمک به کاهش آسیب رادیکال های آزاد
کاهش و بهبود چین و چروک ها
صاف و انعطاف پذیر کردن پوست
درمان و تسکین التهاب پوست
افزایش دفع سموم از طریق سلول‌های پوست
بهبود فرایند نوسازی سلول‌های پوست
جوان سازی پوست از درون
بهبود جریان خون در پوست

آیا خوردن شکلات هم برای پوست مفید است؟

جدای از تمام مواد غذایی غنی از آنتی اکسیدانی که می‌توانید در رژیم غذایی روزانه تان جا دهید، شکلات تلخ به جهت فواید تقویتی برای سلامت و زیبایی پوست، همچنان در صدر فهرست مواد غذایی مفید قرار دارد.

نتایج تحقیقاتی مشخص نموده است که شکلات تلخ می‌تواند سرعت صدمات ناشی از افزایش سن و رادیکال های آزاد را کند کنند. اطمینان از این که رژیم غذایی شما سرشار از آنتی اکسیدان هاست، کمک خواهد کرد تا آسیب رادیکال های آزاد خنثی و از این رو از پوست شما محافظت شود.

خوردن شکلات بصورت مداوم در مجموع، به زیبا‌تر شدن بافت و رنگ پوستتان نیز کمک خواهد کرد، چرا که سلول‌های پوست می‌توانند به راحتی خودشان را اصلاح کنند. بر اساس نتایج تحقیقاتی در این زمینه، اشخاصی که به مدت ۱۲ هفته هر روز نوشیدنی شکلاتی ویژه ای خوردند، پوستشان به نسبت دیگر اشخاص ۲۵٪ کمتر در برابر اشعه UV ملتهب شد، در عین حال رنگ پوستشان نیز بهبود پیدا کرده بود.

خواص آنتی اکسیدانی شکلات، آنرا به یک جزء جدا نشدنی در برنامه‌های مراقبت از پوست در پاییز و زمستان تبدیل می‌کند. پس استفاده از کره ی بدن، ژل حمام یا اسکراب بدن های بر پایه ی شکلات در این فصل را در نظر داشته باشید. اگر تا بحال از محصولات بدن بر پایه ی شکلات استفاده نکرده‌اید، حتما یک بار آنرا امتحان کنید. بهترین زمان برای شروع، همین حالاست.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۳۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاغری با یک دمنوش/ مضر و اعتیادآور هم نیست

به گزارش خبرآنلاین ،یک کارشناس طب‌سنتی در همدان گفت: چای سبز مضرات چای سیاه را ندارد و اعتیادآور هم نیست.

ایسنا در خبری نوشت:"امیرحسین خسروی" منطقه همدان، با بیان اینکه چای‌ها انواع مختلف دارند که رایج‌ترین نوع مصرف آن در میان مردم چای سیاه بوده است، اظهار کرد: چای سبز مضرات چای سیاه را برای مصرف‌کننده ندارد و استفاده از آن وابستگی ایجاد نمی‌کند.

خسروی با اشاره به اینکه چای سبز طبعی خنک و تر دارد و با افزایش سوخت‌وساز در بدن موجب کاهش وزن در افراد می‌شود، افزود: این چای پرخاصیت برای چربی‌سوزی و از بین بردن چربی‌های خون و بافت بدن کاربرد دارد تا جایی‌که امروزه به عنوان یک دمنوش لاغری طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.

وی با بیان اینکه چای سبز برای افرادی که دچار پرفشاری خون هستند مناسب است، اظهار کرد: چای سبز خواص ضدسرطانی دارد که برای پیشگیری از سرطان می‌توان از آن استفاده کرد.

چه کسانی چای سبز نخورند؟

این کارشناس طب‌سنتی عنوان کرد: افرادی که دچار مشکلات عصبی و گوارشی هستند بهتر است از چای سبز استفاده نکنند.

خسروی خاطرنشان کرد: تلخی چای سبز جزء خواص درمانی است و کسانی‌که می‌خواهند از خواص درمانی آن بهره‌مند شوند باید آن را با طعم تلخش بنوشند اما افرادی‌که به صورت تفریحی مصرف می‌کنند می‌توانند از انواع طعم‌دهنده بهره ببرند.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888988

دیگر خبرها

  • لاغری با یک دمنوش/ مضر و اعتیادآور هم نیست
  • جینسینگ هندی یا آشواگاندا چیست و چه خواصی برای بدن دارد ؟
  • خوراکی غنی از منیزیم و فیبر: مبارزه با دیابت و کلسترول بد
  • قوی‌ترین مکمل غذایی و دارویی در طول روز
  • قوی ترین مکمل غذایی و دارویی در طول روز | نیازی به مصرف ناهار و شام نیست + درمان قند خون در 28 روز
  • احیای هنر ۹ هزار ساله پشم ریسی با دستان هنرمند آران و بیدگلی
  • بازار شکلات تلخ شد
  • خواص بی نظیر و معجزه های برگ سیر!
  • خواص برخی دمنوش‌ها در ماه مبارک رمضان
  • جوانی پوست شما با این خوراکی‌ها حفظ می‌شود