Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری مرکزی گفت: کمیته‌ای متشکل از ستاد اقامه نماز، دفتر فنی استانداری، اداره کل راه‌ و شهرسازی و شهرداری‌های هر شهر تشکیل شود تا در مناطقی که نیاز به احداث مسجد وجود دارد جانمایی‌های لازم انجام شود. ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سعید فرخی ظهر امروز در ستاد اقامه نماز استان مرکزی با اشاره به اقدامات انجام شده درراستای جانمایی مناسب برای احداث مساجد اظهار داشت: در سال‌های گذشته اقدام علمی و خوبی در حوزه معاونت عمرانی برای جانمایی دقیق مساجد انجام شد که باید مبنای تصمیم‌گیری قرار گیرد، برای ساخت مساجد جدید در برخی از نقاط استان کمیته‌ای متشکل از ستاد اقامه نماز، دفتر فنی استانداری، اداره کل راه‌ و شهرسازی و شهرداری‌های هر شهر تشکیل شود تا در مناطقی که نیاز به احداث مسجد وجود دارد، نقطه دقیق ساخت آن مشخص  و در نهایت با مشارکت ساخت آن شروع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کم‌کاری‌های مجتمع‌های بین راهی در ارائه خدمات به مردم گفت: کمک مالی به یک مجتمع بین راهی معنایی ندارد، وقتی یک مجتمع بین راهی مجوز می‌گیرد و تعهد می‌دهد که باید نماز خانه داشته باشد باید آن را عملی کند، زیرا برای گرفتن مجوز احداث این مجتمع داشتن توجیه اقتصادی برای ساخت را به اثبات رسانده و این که هم اکنون مشکل مالی را مطرح کند درست نیست.

سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری مرکزی تصریح کرد: وظیفه میراث فرهنگی است که بر این روند نظارت کند، بهتر است به جای ساخت مساجد زیاد در طول راه، بر روی مجتمع‌های بین‌ راهی که سوخت و اغذیه و غیره را ارائه می‌کند  بیشتر نظارت کرد و همان‌ها را تکمیل کرد مثل مجتمع‌های موجود در نزدیک قم که این کار را انجام می‌دهند.

مدیرستاد اقامه نماز استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به اهمیت نقش مساجد در جامعه گفت: همان گونه که امام(ره) فرمودند در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمنان مساجد یک سنگر هستند، برای مقابله با ظلم قطعا به یک سنگر نیاز داریم، وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم که از ابتدای اسلام بهترین سنگر مساجد هستند، با همه مشکلات و آسیب‌هایی که دشمنان سر راه ما قرار می‌دهد و ارزش‌ها، اعتقادات، خانواده‌ها و جوانان را مورد هدف قرار می‌دهند، مسجد یک سنگر مستحکمی برای مقابله با آنها است.

حجت‌الاسلام علی رودبارانی افزود: باتوجه به گسترش شهرها به ویژه شهر اراک و انجام انبوه‌سازی‌ها در جایی مثل انتهای خیابان هپکو تا انتهای شهرک امین یک مسجد وجود ندارد، شهرک امین سابقه 24 ساله داشته و در آن انبوه‌سازی انجام می‌شود اما جانمایی دقیق برای ساخت مسجد انجام نشده است، با ارزیابی‌های انجام شده، 10 تا 12 منطقه فاقد مسجد در شهر مشخص شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان مرکزی و قرار داشتن در آستانه سفرهای نوروز و این که از استان سفرهای راهیان نور زیاد انجام می‌شود نیاز به رسیدگی بیشتر به نمارخانه‌های بین راهی وجود دارد، از مسیر سلفچگان تا توره چند نمازخانه بین‌ راهی وجود دارد و چند مورد هم در حال احداث است.

مدیرستاد اقامه نماز استان مرکزی اضافه کرد: در خروجی استان در قسمت توره یک پمپ بنزین وجود دارد که نمازخانه و سرویس بهداشتی مناسبی ندارد، برای نظارت موثر به پشتوانه نیاز داریم.

مشکل دنیای امروز "انحراف علم از اخلاق" استضرورت حذف موانع ارتقای فرهنگ نماز در مدارسآل‌هاشم: شرکت اجباری یا بخشنامه‌ای در نماز جماعت فایده‌ای ندارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به روند احداث یک مسجد گفت: در ساخت مساجد در شهرک‌های قدیمی مشکلی نداریم زیرا متدینین و خیران همیشه پای کار هستند، ساخت مساجد به کمک خیران انجام می‌شود و در جایی که زمین وجود داشته باشد از راه‌ و شهرسازی، اوقاف استفاده و خود خیران مسجد را می‌سازند اما اگر در جایی زمین نداشته باشیم، از وقفیات در این زمینه استفاده کرده و  یا خود خیران آن را تهیه می‌کنند و با تشکیل هیئت امنا آن را می‌سازند.

حجت‌الاسلام حسین دلاوری افزود: شهرک امین یک شهرک وقفی نیست که ساخت مسجد در آن وظیفه اداره کل اوقاف باشد بلکه اوقاف تنها چند زمین معاوضه‌ای در این شهر دارد، هرچند اوقاف در ساخت مساجد کمک می‌کند، خیران برای ساخت مسجد در این شهرک اعلام آمادگی کردند که در صورت تامین زمین تشکیل هیئت امنا داده و ساخت آن را شروع می‌کنند.

انتهای پیام/

R41371/P4001/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۳۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش آوار در مرغداری جاده ساوه - بوئین زهرا یک کشته برجا گذاشت

علیرضا شهرجردی گفت: این حادثه حدود ساعت ۱۶ گزارش شد و عوامل امدادی بلافاصله به محل اعزام شد.

وی بیان کرد: در این حادثه دیوار حائل بین ۲ سوله نگهداری خوراک دام (ذرت و سویا مجتمع مرغ زرند) به دلیل انباشت بار بیش از اندازه ظرفیت سوله تخریب و روی یکی از کارگران مجتمع (از اتباع افغان و حدود ۲۰ساله) آوار شد که متاسفانه منجر به فوت او در صحنه حادثه شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: جنازه این فرد با استفاده از ست هیدرولیک از میان آوار بیرون کشیده شد و پس از تایید فوت توسط عوامل اورژانس، تحویل نیروی انتظامی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جماعت در بیش از ۲۰۰ آموزشگاه بردسکن
  • تبلیغ در مدارس مهمتر از مساجد است
  • فعالیت بیش از هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران
  • ۲۰ خانه نورانی در یک محله تاریخی | رسم ماندگار وقف زمین یا خانه در کن برای ساخت مسجد
  • ۱۶ مجتمع خدماتی رفاهی در راه‌های بوشهر در حال ساخت
  • احداث ۱۶ مجتمع خدماتی رفاهی در راه‌های استان بوشهر
  • روحانیت در ارتقای جایگاه مساجد نقش مؤثری دارند
  • ریزش آوار در مرغداری جاده ساوه - بوئین زهرا یک کشته برجا گذاشت
  • ریزش آوار در مرغداری یک کشته بر جای گذاشت
  • ساخت ابنیه خدماتی و مساجد توسط گذشتگان در ذهن مردم باقی مانده است