Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: روزانه بیش از ۴۰۰ میلیون لیتر انواع فراورده های نفتی با ۱۴ هزار کیلومتر خطوط لوله توسط این شرکت انتقال می یابد که اگر با تانکرهای حمل سوخت جاده ای این عملیات سنگین انجام می شد، نیاز به ۶۰ هزار تانکر حمل سوخت داشتیم.

 

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، عباسعلی جعفری نسب، با  بیان اهداف و حوزه فعالیت های این شرکت، گفت: خطوط لوله و مخابرات نفت، حلقه واصل بین بخش پائین دستی و بالا دستی صنعت نفت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جعفری نسب با اشاره به انتقال روزانه بیش از ۴۰۰ میلیون لیتر انواع فراورده های نفتی توسط این شرکت،  افزود: این حجم عظیم عملیات انتقال مواد نفتی، در حال حاضر با ۱۴ هزار کیلومتر خطوط لوله انجام می شود و این در حالی است که اگر  با تانکرهای حمل سوخت جاده ای این عملیات سنگین انجام می شد، نیاز به ۶۰ هزار تانکر حمل سوخت داشتیم، یعنی چیزی حدود ۸۴۰ کیلومتر تانکر در جاده های کشور !

 

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با اشاره به رشد ۹ برابری انتقال فرآورده های نفتی پس از انقلاب اسلامی، تاکید کرد: در سال ۱۳۵۷ با ظرفیت ۲۷۸۴ کیلومتر خطوط لوله، سالانه ۶۱۷۶ میلیون لیتر فرآورده های نفتی در کشور جابجا می شد، اما با افزایش بیش از ۳ برابری طول خطوط لوله انتقال فرآورده های نفتی پس از انقلاب، حجم انتقال در پایان سال ۱۳۹۶ نسبت به چهل سال پیش، بیش از ۹ برابر شده است.

 

وی با بیان حساسیت کار عملیات انتقال مواد نفتی و تلاش شبانه روزی کارکنان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در تامین سوخت مورد نیاز کشور، افزود: انتظار ما از رسانه ها این است که در مورد انتشار اخبار این حوزه، با دقت بیشتری عمل کنند، چرا که علاوه بر اهمیت استراتژیک صنعت انتقال نفت، ارائه اخبار و گزارش ها می بایست مبنای تخصصی داشته باشد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۳۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۱۵ میلیون لیتر بنزین مصرف شد

عابدانی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی از توزیع نزدیک به ۱۵ میلیون لیتر بنزین در دهه اول تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: در ۲۹ اسفند نزدیک به ۲ میلیون لیتر بنزین و یک میلیون و ۴۹۳ هزار و ۹۴۹ مترمکعب CNG در استان مصرف شده است.

 او با اعلان اینکه این رقم معادل با مصرف مدت مشابه پارسال در استان است، افزود: با مصرف این مقدار گاز CNG یک میلیون و ۴۹۳ هزار ۹۴۹ هزار لیتر در مصرف بنزین در استان صرفه جویی شد.

بیشتر بخوانید

افزایش مصرف فرآورده‌های نفتی در خراسان جنوبی

عابدانی با عنوان اینکه امسال با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام تعطیلات نوروزی  سفر‌ها  در استان کاهش چشمگیری داشته است،  بر نظارت جدی بر روند عرضه سوخت در جایگاه‌های استان و آماده‌ باش کامل منطقه تا پایان تعطیلات نوروزی و لزوم مدیریت بهینه مصرف سوخت از سوی هم استانی‌ها و مسافران تأکید کرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی با اظهار اینکه  خراسان جنوبی به عنوان سومین استان پهناور ایران با مساحت ۱۵۰ هزار و ۸۰۰ کیلومتر مربع، دارای ۱۰۱ جایگاه عرضه‌ سوخت مایع و ٢۵ جایگاه CNG است، ادامه داد: در روز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲، بیش از ۱۵۲ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده که این عدد رکورد بی‌سابقه‌ای در مصرف بنزین کشور به‌ شمار می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • افزایش ظرفیت تامین آب شهر و روستا‌های حاشیه بزمان
  • نشتی خط لوله انتقال آب شرب در خیابان میر اصفهان
  • نشتی خط لوله ۴۰۰ میلیمتری انتقال آب شرب اصفهان به علت نشست زمین
  • واردات بنزین روسیه از بلاروس افزایش یافت
  • حدود ۱۵ میلیون لیتر بنزین مصرف شد
  • افزایش یک هزار و ١٧٩ کیلومتری طول خطوط انتقال و فوق توزیع برق
  • افزایش هزار و ١٧٩ کیلومتری طول خطوط انتقال و فوق توزیع
  • طرح «باک پُر» در مرز زمینی دوغارون به اجرا در آمد
  • آبرسانی به روستای جنجال آباد خراسان شمالی با همکاری گروه جهادی رویش‌های انقلابی و اهالی روستا
  • صدور حواله سوخت آنلاین تردد مرزی خودروهای سواری در بزرگترین مرز زمینی کشور