Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

روابط عمومی وزارت امور خارجه در خصوص طرح برخی مطالب پیرامون همراهی هیئت‌های تجاری در سفرهای وزیر امور خارجه، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش میزان، در این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه همواره تسهیل در روابط اقتصادی خارجی کشور و فراهم کردن بستر توسعه مناسبات و تعاملات اقتصادی بویژه برای بخش خصوصی در جهت توسعه و تقویت بنیان‌های اقتصاد ملی را از جمله وظایف و ماموریت‌های خود می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به این موضوع و ماموریت‌های محوله به سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در پیگیری و تمهید ارتباط بخش‌های اقتصادی کشور متوقف فیه و طرف‌های اقتصادی داخل کشور، برنامه ریزی و تنظیم ملاقات‌ها و برنامه‌هایی که دارای ماهیت اقتصادی هستند از جمله اقداماتی است که سفارتخانه‌های کشورمان در زمان تنظیم و برنامه ریری سفر‌های وزیر محترم امور خارجه مورد توجه قرار می‌دهند. به همین منظور و با هدف بهره برداری حداکثری از فرصت سفر‌های دوجانبه وزیر امور خارجه، همراهی بخش‌های اقتصادی خصوصی و دولتی در سفر‌های ایشان همواره مورد توجه و اهتمام جدی قرار می‌گیرد.

وزارت امور خارجه هیچ دخالتی در چینش و انتخاب فعالان اقتصادی اعم از افراد حقیقی یا حقوقی برای همراهی در این سفر‌ها ندارد و صرفا با توجه به زمینه ها، ظرفیت‌ها و مزیت‌های اقتصادی با کشور هدف، حوزه‌های اولویت دار را معرفی می‌کند، ولی در نهایت انتخاب نهایی همراهان وزیر امور خارجه در این سفر‌ها بر اساس علاقه مندی شرکت‌ها و بر عهده اتاق بازرگانی و سایر نهاد‌های اقتصادی مشابه ذیربط است.

همراهی فعالان اقتصادی در سفر‌های وزیر امور خارجه صرفا در زمانی برنامه ریزی می‌شود که زمینه‌های متنوع همکاری‌های اقتصادی با کشور هدف این امر را توجیه پذیر کند و با توجه به اینکه با پرواز اختصاصی وزیر محترم امور خارجه انجام می‌شود به هیچ وجه مسئله تهیه بلیط در اینگونه سفر‌ها مطرح نیست و اگر هزینه‌های دیگری برای ثبت نام یا اقامت به نهاد هماهنگ کننده صنفی خود می‌پردازند ارتباطی با این وزارتخانه پیدا نمی‌کند.

در پایان تاکید می‌شود موفقیت و میزان تحقق اهداف اقتصادی و میزان بهره برداری از فرصت همراهی فعالان اقتصادی با وزیر امور خارجه در سفر‌های خارجی به تفاهمات و توافقات فعالان اقتصادی با طرف‌های مقابل خود و پیگیری‌های بعدی آن‌ها بستگی دارد. وزارت امور خارجه و سفارتخانه‌های کشورمان نیز در چارچوب ماموریت‌ها و وظایف خود که همانا تسهیل روابط اقتصادی خارجی است، در این مسیر در کنار فعالان اقتصادی کشور خواهند بود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: وزارت امور خارجه ظریف ایران سفرهای خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۳۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیات اقتصادی و تجاری هرمزگان عازم چین می‌شود

به خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان امروز در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی با تاکید بر لزوم عملیاتی شدن دیپلماسی اقتصادی کشور اظهار داشت: توسعه روابط تجاری و صنعتی، ورود تکنولوژی‌های نوین مرتبط با خدمات فنی_مهندسی و تأمین مواد اولیه از جمله سیاست‌های ویژه دولت در دیپلماسی اقتصادی است.

وی افزود: بر همین مبنا برنامه ریزی سفرهای خارجی هیئت‌های تجاری و اقتصادی به بمنظور حضور در نمایشگاه‌ها و بازدید از ظرفیت‌های اقتصادی همچنین زمینه‌سازی تبادلات تجاری، انعقاد قرارداد همکاری و تفاهم نامه‌های دو یا چند جانبه در دستور کار قرار دارد.

عادل شهرزاد با اشاره به اعزام ۴ تیم اقتصادی در سال جاری، ادامه داد: روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت نیز گروهی از مدیران دولتی و فعالان بخش خصوصی استان عازم کشور چین خواهند شد تا در کنار هم بتوانند اتفاقات مثبتی در حوزه تجارت و اقتصاد هرمزگان رقم بزنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در خصوص کشورهای هدف سفر گروه‌های تجاری و اقتصادی استان نیز گفت: کشورهای منطقه، برخی از کشورها بازار هدف محصولات تولیدی استان همچنین کشورهایی که در زمینه دریافت تکنولوژی و خدمات فنی_مهندسی می‌توانند اثر گذار باشند جز مقاصد سفر گروه‌های تجاری هرمزگانی بوده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته هرمزگان نیز مقصد سفر و بازدید بالغ بر ۲۲ هیئت تجاری و اقتصادی از کشورهای مختلف بوده و نیاز است برای تداوم این روابط و توسعه همکاری‌ها هیئت‌های از استان هرمزگان نیز به این کشورها هم سفر کنند.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های استان، اعزام این هیئت‌های اقتصادی در سال جاری ادامه خواهد داشت تا شاهد تحقق برنامه‌های جذب سرمایه گذاری و توسعه صادرات استان باشیم.

کد خبر 6086747

دیگر خبرها

  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • هیات اقتصادی و تجاری هرمزگان عازم چین می‌شود
  • هیئت اقتصادی و تجاری هرمزگان عازم چین می‌شود 
  • چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند
  • اسپانیا: به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای ثبات خاورمیانه مهم است
  • بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود
  • ورود رئیس جمهور به اسلام آباد
  • هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری روابط تجاری ایران و پاکستان
  • حجت الاسلام رییسی وارد اسلام‌آباد شد
  • هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری تبادلات تجاری و اقتصادی میان ایران و پاکستان