Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا جمشید تقی زاده با بیان اینکه پرداخت تسهیلات رفاهی در قالب وام ضروری بازنشستگان پیرو تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بهبود معیشت بازنشستگان و ارایه خدمات رفاهی و از جمله سیاست‌های رفاهی دولت تدبیر و امید و به تبع آن صندوق بازنشستگی کشوری است، گفت: امسال پرداخت وام ضروری به مبلغ ۵ میلیون تومان برای ۴۰۰ هزار نفر از بازنشستگان و موظفان صندوق بازنشستگی کشوری با اعتبار ۲۰۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که مرحله نخست ثبت نام اینترنتی آن در شهریور امسال به مدت یک ماه انجام شد و حدود ۲۰۰ هزار نفر از بازنشستگان و موظفان ثبت نام و واجد شرایط دریافت وام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: مرحله نخست پرداخت وام ۵ میلیون تومانی بازنشستگان و موظفان صندوق از مهرماه امسال آغاز شد که این مبلغ هر ماه به حساب واجدان شرایط و براساس نوبت بندی انجام شده با اولویت «کمترین مجموع وام دریافتی» و «کمترین حقوق دریافتی» و با توجه به سقف اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل، پرداخت شده که تاکنون چهار مرحله آن برای ۱۳۰ هزار نفر اجرایی شده و قرار است تا فروردین ماه سال آینده تمامی واجدان شرایط مرحله نخست، وام خود را دریافت کنند. 

تقی‌زاده تصریح کرد: با توجه به ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات باقیمانده، ثبت‌نام مرحله دوم از امروز (اول بهمن ماه) به مدت یک ماه انجام می‌شود که در پایان فرآیند ثبت نام در صورتی‌که تعداد ثبت‌نام کنندگان بیشتر از تعداد تسهیلات در نظر گرفته شده نباشد، پرداخت‌های مرحله دوم پس از تکمیل مرحله نخست و احتمالا از فروردین ماه ۹۸ آغاز می‌شود و به مدت شش ماه ادامه خواهد داشت. 

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین گفت: در صورتی‌که تعداد ثبت نام کنندگان بیشتر از سقف اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل باشد، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام‌های دریافتی، میزان حقوق، بهره‌مندی از سایر تسهیلات و .. مورد بررسی و اولویت بندی قرار می‌گیرد و براساس میزان اعتبار تخصیصی، «واجدین شرایط» تعیین و اسامی پس از پایان مهلت ثبت نام در سامانه مربوطه اعلام می‌شود.

تقی زاده با اشاره به برخی شرایط ثبت نام مرحله دوم اظهارکرد: متقاضیانی که در سال ۹۷ از وام ضروری ۵ میلیون تومانی استفاده کرده باشند یا در مراحل پرداخت وام قرار دارند مجاز به ثبت نام نخواهند بود، همچنین متقاضیانی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آنها کمتر از یکسال گذشته باشد یا وراث ذکوری که تا سه سال آینده از لیست وظیفه بگیری حذف می شوند یا متقاضیانی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نشده باشد مجاز به ثبت نام نیستند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، وی با بیان اینکه بازنشستگان برای ثبت نام وام با مراجعه به سایت صندوق به نشانی cspf.ir حتما شرایط و ضوابط اعلام شده را مطالعه و با آگاهی کامل ثبت نام کنند، تصریح کرد: بازپرداخت وام ۵ میلیون تومانی در ۳۶ قسط انجام می‌شود که از حساب شخص بازنشسته و موظف دریافت کننده وام به صورت ماهانه کسر خواهد شد.

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۳۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۹۲ میلیارد تومان مابه التفاوت دیه مرد و زن توسط صندوق خسارت بدنی پرداخت شد+ فیلم

مهدی قمصریان مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی در گفت  گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بر اساس قانون تبصره ماده ۵۵۱ قانون مجازات اسلامی در تمام حوادث و اتفاقاتی که زیان دیده مرد نباشد مابه‌التفاوت دیه تا سقف دیه یک مرد توسط صندوق تامین خسارت‌های بدنی پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: در سال گذشته به ۶۴۴ نفر خانم‌هایی که مشمول این حکم قانونی بودند بیش از ۱۹۲ میلیارد تومان توسط صندوق تامین خسارت‌های بدنی خسارت(مابه التفاوت) پرداخت شده است و مجموع عملکرد صندوق در حدود پنج سال گذشته به بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده و گزارش آن برای دستگاه‌های مرتبط ارسال شده است.

قمصریان در پاسخ به این پرسش که آیا این بند قانونی تمام حوادث را شامل می‌شود؟ می‌گوید: شامل تمام حوادثی است که برای خانم‌ها اتفاق می‌افتد و به حکم قانون باید دیه به خانم‌ها پرداخت شود و مابه‌التفاوت میان دیه خانم‌ها و آقایون را صندوق تامین خسارت‌های بدنی تامین می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • فیش حقوقی بازنشستگان فرهنگی | دانلود سریع فیش حقوقی بازنشستگان فرهنگی + لینک ورود به سامانه فیش حقوقی فرهنگیان my.medu.ir
  • هفت مسابقه ملی مهارت در همدان برگزار شد
  • معلمان نمونه استان سمنان، شناسایی شدند
  • ثبت نام وام شهریه دانشجویی از چه زمانی آغاز می شود؟/ شرایط اختصاص وام+جزئیات
  • بیش از ۱۹۲ میلیارد تومان مابه التفاوت دیه مرد و زن توسط صندوق خسارت بدنی پرداخت شد+ فیلم
  • آغاز ثبت نام بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی وعشایری
  • معرفی ۸ معلم نمونه فارس برای مرحله کشوری
  • پرداخت ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان خسارت توسط صندوق خسارت بدنی
  • ۸ معلم نمونه فارس برای مرحله کشوری انتخاب شدند
  • اسامی معلمان نمونه فارس اعلام شد