Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی گفت: بانک‌ها و فروشگاه‌هایی که سرمایه خود را به خارج از استان می‌برند، به مردم ظلم می‌کنند. ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۳ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار با مدیر امور شعب بانک ملی استان، اظهار داشت: پول و سرمایه موجب قوام هر جامعه است و اگر اقتصاد جامعه مختل شود دیگر بخش‌های آن جامعه هم دچار اختلال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌جمعه بجنورد بابیان این‌که مسئولان باید به فکر اقتصاد و معیشت بهتر جامعه باشند، افزود: مسئولان باید در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی واقع‌بین باشند و بر اساس واقعیت حرکت کنند تا اقتصاد جامعه به سمت پویایی و رونق پیش برود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر تصمیم‌های احساسی و بی‌منطق و بر اساس سود عده‌ای و ضرر عده‌ای دیگر باشد، جامعه به سمت ازهم‌گسیختگی حرکت خواهد کرد.

بجنورد| پیام انقلاب اسلامی سرشار از اقتدار و عزت‌مندی استقیمت میوه٬ لبنیات، گوشت و مرغ در بجنورد؛ شنبه 29 دی‌ماه + جدولامام جمعه بجنورد: در خراسان‌شمالی گاهی عده‌ای در راه رشد و پیشرفت سنگ‌اندازی می‌کنند

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: اسلام در مسائل اقتصادی همواره اقتصاد را تسهیل‌کننده امور بیان کرده است و اقتصاد را مایه آرامش و آسایش زندگی مردم جامعه مطرح کرده است و همواره اسلام بر اقتصاد جامعه تأکید دارد چراکه اگر اقتصاد مردم خراب شود، دین و فرهنگ دینی جامعه دچار ضعف خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که همه امور جامعه به اقتصاد آن وابسته است، تصریح کرد: اگر اقتصاد جامعه درست باشد و مردم در معیشت، رفاه و امنیت کامل باشند، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و ... رفع خواهد شد.

یعقوبی افزود: نباید نقش اقتصاد را تنها در پول نگاه کنیم، بلکه اقتصاد در تربیت، رشد، فرهنگ، حمایت و مخالفت با نظام مؤثر است و می‌تواند مایه قوام یا فروپاشی یک کشور شود.

امام‌جمعه بجنورد تأکید کرد: اقتصاد سالم، جامعه سالم را در پی خواهد داشت و اگر همه افراد جامعه به اقتصاد سالم کشور کمک کنند می‌توان از همه مشکلات به‌آسانی عبور کرد.

وی اظهار کرد: برخی از فروشگاه‌ها که در استان تأسیس‌شده‌اند، مالیاتشان را به استان‌های دیگر پرداخت می‌کنند و سرمایه‌گذاری‌هایشان هم در استان‌های دیگر است و عملاً هیچ نفعی در استان ما ندارند و باید مسئولان بر این‌گونه فروشگاه‌ها نظارت بیشتری داشته باشند.

یعقوبی گفت: این ظلم است که بانک و یا فروشگاهی از مردم این استان پول و سرمایه کسب کنند و در استانی دیگر سرمایه‌گذاری کنند و لازم است مسئولان در این راستا برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشند.

انتهای پیام/

R7719/P4001/S6,55/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۳۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه شهرداری شیراز رشد ۵۰۰ درصدی داشت/عملکرد مطلوب تیم اقتصادی

علیرضا اسکندری در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورای شهر شیراز با اشاره به رویکرد کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری در تحقق شعار و ضرورت پرهیز از حاشیه در پارلمان محلی و ایجاد فضای همدلی برای خدمت‌رسانی به مردم و عملگرایی پرداخت.

او افزود: رهبری حکیم انقلاب اسلامی ۱۸ سال است که بر حوزه اقتصاد تاکید دارند و در پیام نوروزی برای شانزدهمین سال متوالی شعار سال را با محوریت مسئله اقتصاد مطرح کردند، اما آنچه شعار امسال را در مقایسه با سال‌های پیشین متمایز می‌کند، بخش دوم شعار سال یعنی تاکید بر مشارکت و حضور مردم در افزایش تولید و پیشرفت اقتصاد کشور است.

اسکندری بیان کرد: استفاده از زیرساخت‌های موجود، ابتکارات مردمی، قدرت مدیریت فعالان اقتصادی، نیروی جوان تحصیل‌کرده از جمله مواردی بودند که رهبر انقلاب در دیدار نوروزی خود با مردم مطرح کردند و آنها را از عوامل شکوفایی اقتصادی دانستند، اما آنچه در این میان مهم است، موانعی است که بر سر راه حضور و مشارکت مردم در تولید و اقتصاد وجود دارد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شورای اسلامی شهر شیراز نیز به عنوان نهاد ناظر بر عملکرد شهرداری و ریل‌گذار توسعه شهر، نقش اساسی در این زمینه بر عهده دارد تا بتوانیم در سال جاری در راستای تحقق شعار سال گام برداریم.

به گفته اسکندری، بودجه شهرداری شیراز طی سه سال گذشته رشد بیش از ۵۰۰ درصدی داشت و علی‌رغم معضلات اقتصادی و رکود، شاهد رشد بودجه برای پاسخگویی به نیاز‌های توسعه‌ای شهر و تحقق بخش درآمدی هستیم که نشان از عملکرد مدیریت شهری یعنی همان مجموعه شورا و شهرداری در سایه همدلی و وفاق است.

او بیان کرد: نکته مهم و حایز اهمیت این است که در کنار تحقق بودجه سالانه از طریق روش‌های مرسوم شهرداری‌ها، تحقق تکلیف سرمایه‌گذاری برای اولین بار با مبلغ ۱۵ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ در کلان‌شهر شیراز و تعریف پنج پروژه مهم هدف سرمایه‌گذاری پارک آبی، آکواریوم، باغ پرندگان، تله کابین و شهربازی از محل این تکلیف سرمایه‌گذاری برای اولین بار در شهرداری شیراز رقم خورده است.

اسکندری اظهار کرد: اهمیت اثرگذاری این پروژه‌ها در کنار تامین زیرساخت‌های تفریحی و گردشگری شهر، پاسخگویی نیاز‌های قشر نوجوان و جوان و افزایش نشاط اجتماعی است که در همین راستا در سومین بازدید شبانه مدیریت شهری و فعال نگه داشتن شیفت شب پروژه‌ها، از دو پروژه سرمایه‌گذاری پارک آبی و آکواریوم با حضور یاوران شورا، اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی بازدید به‌عمل آمد. از سوی دیگر تحقق سهم اوراق مشارکت و ایجاد صندوق املاک و مستغلات و پیش‌بینی خرید زمین در بودجه برخی از سرمایه‌گذاری کمیسیون اقتصاد، برای داشتن شهری پویا و زنده است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: عملکرد تیم اقتصادی شهرداری شیراز در دو سال گذشته در تحقق بودجه و اقتصاد و سرمایه‌گذاری و عمران و خدمات شهر به گواه پروژه‌های در حال اجرا و اظهار نظر مسئولان مطلوب است هرچند که با ظرفیت‌های موجود در شهرداری این مهم باید بهبود یابد.

او گفت: چیزی که انتظار دارم فارغ از جنجال‌های بیهوده با توجه به نقش سیاست‌گذاری و نظارت بر عملکرد شهرداری، کوتاهی و اشکالات را گوشزد کرده تا از ظرفیت عملگرا بودن مدیریت شهری و ظرفیت بی‌بدیل خانواده بزرگ ۱۳ هزار نفری شهرداری شاهد برطرف کردن کاستی‌ها و منشأ خیر برای مردم شهر باشیم.

اسکندری تاکید کرد: به‌راستی که نقش شوراییان همواره ناظر بر عملکرد شهرداری است و باید تلاش کنیم در این مسیر به دور از حاشیه و حتی حاشیه‌سازی، نماینده مردم شهر شیراز در پارلمان محلی بوده و پیگیر مطالبات مردمی باشیم و این مهم از طریق نظارت و بازرسی و بررسی اجرای مصوبات دنبال می‌شود تا شیراز به طراز واقعی خود در قامت کلان شهری در خور شأن مردم دوست‌داشتنی شیراز میهمان‌ها، زائران و گردشگران برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران
  • عرضه نان کامل در نانوایی‌های آزاد پز بجنورد
  • پخت نان کامل در نانوایی‌های آزاد پز بجنورد
  • یک فوتی بر اثر واژگونی خودروی پراید در محور شیروان به بجنورد
  • برگزاری اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان‌ شمالی+فیلم
  • کلاهبرداری ۳۸ میلیاردی در بجنورد
  • ۸۰ خاور زباله از یک منزل کشف شد
  • بودجه شهرداری شیراز رشد ۵۰۰ درصدی داشت/عملکرد مطلوب تیم اقتصادی
  • باران مهمان آسمان خراسان شمالی است/ کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا
  • کم‌کاری بانک‌های خراسان شمالی در پرداخت تسهیلات مسکن